dc.contributor.author | Ζάννου, Αικατερίνη Γεωργία | el |
dc.contributor.author | Zannou, Aikaterini Georgia | en |
dc.date.accessioned | 2022-03-10T12:47:13Z | |
dc.date.available | 2022-03-10T12:47:13Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/54951 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22649 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Παιχνίδια | el |
dc.subject | Φανταστικό | el |
dc.subject | Πραγματικό | el |
dc.subject | Άυλο | el |
dc.subject | Διαδίκτυο | el |
dc.subject | Play | en |
dc.subject | Imaginary | en |
dc.subject | Real | en |
dc.subject | Immaterial | en |
dc.subject | Internet | en |
dc.title | Παιγνιώδεις διαδράσεις αστικού χώρου στη νεωτερικότητα και μέχρι την εποχή του διαδικτύου | el |
dc.title | Playful urban interactions during modernity and after the internet | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Play | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-02-18 | |
heal.abstract | Τι είναι αυτό που κάνει το παιχνίδι στον αστικό χώρο δραστηριότητα ιδιαίτερης σημασίας προς μελέτη; Μπορεί μια τέτοια ελεύθερη και μη-παραγωγική δραστηριότητα να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε την καθημερινότητά μας στην πόλη; Ποια είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των νοητικών δημιουργημάτων που προκύπτουν από την παιγνιώδη διαδικασία και ποια η συμβολή τους στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος του παίκτη; Η παρούσα μελέτη των παιγνιωδών διαδράσεων με τον χώρο της πόλης, από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα, αφορά περιπτώσεις κατά τις οποίες το υποκείμενο-παίκτης βιώνει ή προτείνει μια διαφορετική αντίληψη του ορατού χώρου, μια ακροβασία ανάμεσα σε αυτό που θα λέγαμε ‘το πραγματικό’ και ‘το φανταστικό’. Στο πρώτο μέρος θα αναλύσουμε όρους ‘παιγνιώδης σχέση’, ‘πραγματικό’ και ‘φανταστικό’ δανειζόμενοι από το χώρο των κοινωνικών επιστημών. Έπειτα, θα περάσουμε στη φιγούρα του πλάνη, του ‘μοναχικού περιπατητή των πόλεων’ και θα συνεχίσουμε με την ονειρική περιπλάνηση των Σουρεαλιστών για να καταλήξουμε στους Καταστασιακούς και το παιχνίδι ‘εδώ και τώρα’. Στο δεύτερο μέρος, θα μιλήσουμε για την υπερκειμενική λογοτεχνία, την new media art τα παιχνίδια επαυξημένης πραγματικότητας για να περιγράψουμε το πώς η παιγνιώδης αστική πρακτική μετασχηματίζεται μέσα από την πολλαπλότητα που δημιουργεί η κατασκευή του διαδικτύου. | el |
heal.abstract | What makes playing in the urban space a subject worthy of researching? How could such a free and counterproductive activity change the way we view our everyday life in the city? What are some of the quality characteristics of the mental creations that come out of the playful process and what is their contribution on the shaping of the players surroundings? This research of playful interactions with the urban space, from the beginning of the 20th century until today, is about situations where the subject-player experiences or proposes a different perception of the visible space, a balancing act between what we would call the ‘actual’ and the ‘imaginary’. On the first part, we will analyze terms like ‘playful relation’, ‘actual’ and ‘imaginary’ in the context of social sciences. Next, we will discuss the figure of the flaneur, the ‘lonesome walker of the cities’ and continue with the dream-like wandering of the Surrealists, to conclude with the Situationists and the play ‘here and now’. On the second part, we will talk about hypertext novels, new media art and augmented reality games to describe how playful urban acts is transformed through the multiplicity that the internet creates. | en |
heal.tableOfContents | Εισαγωγή σ.2 Κεφάλαιο 1 : Γεφύρωση ‘πραγματικού’ και ‘φανταστικού’ μέσα από το παιχνίδι 1.1 Γιατί να μην υπάρχουν δράκοι αν υπάρχουν καρέκλες; σ.6 1.2 Ο παίκτης και η παιγνιώδης εμπειρία σ.8 Κεφάλαιο 2: Παιγνιώδεις διαδράσεις με το αστικό πεδίο κατά την νεωτερικότητα 2.1 Ο πλάνης του Baudelaire και ο νοητικός πλάνης σ.11 2.2 Ο Σουρεαλισμός και το παιχνίδι στον κόσμο των ονείρων σ.17 2.3 Η Καταστασιακή Διεθνής και το παιχνίδι εδώ και τώρα σ.21 Κεφάλαιο 3: Το διαδίκτυο και το πέρασμα από την γραμμικότητα στην πολλαπλότητα 3.1 Η μεγάλη κατασκευή – Λαβύρινθος και Υπερκείμενο σ.30 3.2 Υπερκειμενική λογοτεχνία και ψηφιακή περιήγηση σ.36 3.3 New media art και το ξεπέρασμα των εμποδίων σ.40 Κεφάλαιο 4: Παιγνιώδεις διαδράσεις με το αστικό πεδίο μετά το διαδίκτυο 4.1 Can You See Me Now?–Κυνηγητό σε δύο πόλεις σ.45 4.2 Randonautica– Διάλογος νου και ύλης σ.49 Επίλογος σ.57 Βιβλιογραφία σ.58 Γλωσσάρι σ.60 | el |
heal.tableOfContents | Introduction p.2 Chapter 1: Bridging the ‘real’ and the ‘imaginary through play 1.1 Why shouldn’t dragons exist if chairs exist? p.6 1.2 The player and the playful experience p.8 Chapter 2: Playful interactions with the urban space during moderinty 2.1 The flâneur of Baudelaire and the Immobile flâneur p.11 2.2 Surrealism and play in the realm of dreams p.17 2.3 Situationist International and play ‘here’ and ‘now’ p.21 Chapter 3: The internet and the passage from linearity to multiplicity 3.1 The great construct – Labyrinth and Hypertext p.30 3.2 Hypertext fiction and digital wandering p.36 3.3 New media art and crossing the border p.40 Chapter 4: Playful urban interactions after the internet 4.1 Can You See Me Now?–Hide and seek in two cities p.45 4.2 Randonautica– Conversation of mind and matter p.49 Epilogue p.57 Bibliography p.58 Glossary p.60 | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: