HEAL DSpace

Πρόβλεψη τροχιάς πεζών και οχημάτων σε πολυσύχναστες σκηνές με μεθόδους βαθιάς μάθησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Φίλιππας, Ιωάννης el
dc.contributor.author Filippas, Ioannis en
dc.date.accessioned 2022-03-29T13:06:45Z
dc.date.available 2022-03-29T13:06:45Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55009
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22707
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Επιστήμη Δεδομένων και Μηχανική Μάθηση"
dc.rights Default License
dc.subject Πρόβλεψη τροχιάς el
dc.subject Πολυσύχναστες σκηνές el
dc.subject Βαθιά μάθηση el
dc.subject Προβλήματα χρονοσειράς σε χρονοσειρά el
dc.subject Social GAN en
dc.subject Transformer en
dc.subject GRU with attention en
dc.title Πρόβλεψη τροχιάς πεζών και οχημάτων σε πολυσύχναστες σκηνές με μεθόδους βαθιάς μάθησης el
heal.type masterThesis
heal.classification Μηχανική Μάθηση, Βαθιά Μάθηση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 1-11-21
heal.abstract Η ανάλυση δεδομένων μαζικής κίνησης είναι μια ερευνητική περιοχή μεγάλης έκτασης η οποία επανήλθε στο προσκήνιο με την ανάπτυξη των τεχνολογιών Μεγάλων Δεδομένων. ‘Ένα από τα κρίσιμα θέματα αυτής της περιοχής είναι το πρόβλημα της πρόβλεψης της τροχιάς ενός κινούμενου οχήματος ή πεζού, που αφορά την πρόβλεψη της τοποθεσίας του οχήματος ή πεζού στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, εντός των ορίων μιας προκαθορισμένης περιοχής και περιλαμβάνει αρκετές προκλήσεις εξ αιτίας της στοχαστικότητας της κίνησης. Μερικές από τις εφαρμογές που μπορούν να επωφεληθούν μιας αποτελεσματικής μεθοδολογίας για τη μοντελοποίηση αυτού του προβλήματος περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση ή εκτίμηση κίνησης σε ένα οδικό δίκτυο, τα αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα και τη βελτιστοποίηση δικτύων τηλεφωνίας, μεταξύ άλλων. Οι παραδοσιακές προσεγγίσεις πρόβλεψης φαίνεται να μην μπορούν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στα προβλήματα αυτά λόγω της μη – γραμμικότητας των τροχιών και πορειών. Έτσι την τελευταία δεκαετία έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία μοντέλα βαθιάς μάθησης, που όμως απαιτούν τεράστιους υπολογιστικούς πόρους για να έχουν την επιθυμητή επίδοση. Δύο από αυτά, το Social GAN και το Trajectory Transformer παρουσιάζονται, υλοποιούνται και αξιολογούνται στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας. Παράλληλα, παρουσιάζεται ένα αναδρομικό νευρωνικό δίκτυο, ενισχυμένο με τον μηχανισμό προσοχής (Attention), με σκοπό να προσφέρει μια εναλλακτική, χαμηλού κόστους προσέγγιση για την αντιμετώπιση του προβλήματος της πρόβλεψης τροχιάς. Τα πειραματικά αποτελέσματα δείχνουν ότι η προτεινόμενη μεθοδολογία πετυχαίνει ανταγωνιστικά αποτελέσματα σε ένα ανοικτά διαθέσιμο σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πορείες πεζών, ενώ βελτιώνει κατά 29% το Μέσο Σφάλμα Μετατόπισης (Mean Displacement Error) σε ένα σύνολο δεδομένων προσομοίωσης μαζικής κίνησης σε αστικό περιβάλλον που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της εργασίας και περιλαμβάνει οχήματα εκτός από πεζούς. el
heal.advisorName Καράντζαλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Καράντζαλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Βακαλοπούλου, Μαρία el
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.academicPublisher other el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 56 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής