dc.contributor.author |
Φίλιππας, Ιωάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Filippas, Ioannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-03-29T13:06:45Z |
|
dc.date.available |
2022-03-29T13:06:45Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55009 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22707 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Επιστήμη Δεδομένων και Μηχανική Μάθηση" |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Πρόβλεψη τροχιάς |
el |
dc.subject |
Πολυσύχναστες σκηνές |
el |
dc.subject |
Βαθιά μάθηση |
el |
dc.subject |
Προβλήματα χρονοσειράς σε χρονοσειρά |
el |
dc.subject |
Social GAN |
en |
dc.subject |
Transformer |
en |
dc.subject |
GRU with attention |
en |
dc.title |
Πρόβλεψη τροχιάς πεζών και οχημάτων σε πολυσύχναστες σκηνές με μεθόδους βαθιάς μάθησης |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Μηχανική Μάθηση, Βαθιά Μάθηση |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
1-11-21 |
|
heal.abstract |
Η ανάλυση δεδομένων μαζικής κίνησης είναι μια ερευνητική περιοχή μεγάλης έκτασης η οποία επανήλθε στο προσκήνιο με την ανάπτυξη των τεχνολογιών Μεγάλων Δεδομένων. ‘Ένα από τα κρίσιμα θέματα αυτής της περιοχής είναι το πρόβλημα της πρόβλεψης της τροχιάς ενός κινούμενου οχήματος ή πεζού, που αφορά την πρόβλεψη της τοποθεσίας του οχήματος ή πεζού στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, εντός των ορίων μιας προκαθορισμένης περιοχής και περιλαμβάνει αρκετές προκλήσεις εξ αιτίας της στοχαστικότητας της κίνησης. Μερικές από τις εφαρμογές που μπορούν να επωφεληθούν μιας αποτελεσματικής μεθοδολογίας για τη μοντελοποίηση αυτού του προβλήματος περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση ή εκτίμηση κίνησης σε ένα οδικό δίκτυο, τα αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα και τη βελτιστοποίηση δικτύων τηλεφωνίας, μεταξύ άλλων. Οι παραδοσιακές προσεγγίσεις πρόβλεψης φαίνεται να μην μπορούν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στα προβλήματα αυτά λόγω της μη – γραμμικότητας των τροχιών και πορειών. Έτσι την τελευταία δεκαετία έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία μοντέλα βαθιάς μάθησης, που όμως απαιτούν τεράστιους υπολογιστικούς πόρους για να έχουν την επιθυμητή επίδοση. Δύο από αυτά, το Social GAN και το Trajectory Transformer παρουσιάζονται, υλοποιούνται και αξιολογούνται στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας. Παράλληλα, παρουσιάζεται ένα αναδρομικό νευρωνικό δίκτυο, ενισχυμένο με τον μηχανισμό προσοχής (Attention), με σκοπό να προσφέρει μια εναλλακτική, χαμηλού κόστους προσέγγιση για την αντιμετώπιση του προβλήματος της πρόβλεψης τροχιάς. Τα πειραματικά αποτελέσματα δείχνουν ότι η προτεινόμενη μεθοδολογία πετυχαίνει ανταγωνιστικά αποτελέσματα σε ένα ανοικτά διαθέσιμο σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πορείες πεζών, ενώ βελτιώνει κατά 29% το Μέσο Σφάλμα Μετατόπισης (Mean Displacement Error) σε ένα σύνολο δεδομένων προσομοίωσης μαζικής κίνησης σε αστικό περιβάλλον που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της εργασίας και περιλαμβάνει οχήματα εκτός από πεζούς. |
el |
heal.advisorName |
Καράντζαλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Καράντζαλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βακαλοπούλου, Μαρία |
el |
heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
heal.academicPublisher |
other |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
56 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|