dc.contributor.author |
Σκιάνης, Κάρολος - Νικόλαος
|
el |
dc.contributor.author |
Skianis, Karolos - Nikolaos
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-04-05T09:02:08Z |
|
dc.date.available |
2022-04-05T09:02:08Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55023 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22721 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
COVID-19 |
en |
dc.subject |
Τηλεργασία |
el |
dc.subject |
Τηλεκπαίδευση |
el |
dc.subject |
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς |
el |
dc.subject |
lockdown |
en |
dc.subject |
Κορωνοϊός |
el |
dc.subject |
Telework |
en |
dc.subject |
Teleducation |
en |
dc.subject |
Μετακινήσεις |
el |
dc.subject |
Transportations |
en |
dc.title |
Η επιρροή της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης στις μετακινήσεις κατά τη διάρκεια του COVID-19 |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
ΤΟΜΕΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-11-02 |
|
heal.abstract |
Στην εποχή του COVID-19 μία από τις πολλές συνήθειες που άλλαξαν στη ζωή μας είναι αυτή των μετακινήσεων. Ειδικότερα στις περιόδους των lockdown μειώθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι άσκοπες μετακινήσεις, ενώ ταυτόχρονα, τόσο στην εκπαίδευση (Σχολεία, Πανεπιστήμια) όσο και στην εργασία, υιοθετήθηκε το μοντέλο της εξ αποστάσεως εργασίας.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να ανιχνεύσει την επιρροή της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης και τον τρόπο που αυτή επηρέασε τις μεταφορές και τις μετακινήσεις, τόσο με τα Μέσα Μαζικής μεταφοράς όσο και με τα ιδιωτικής χρήσης επιβατικά οχήματα.
Η ανάλυση βασίστηκε σε στοιχεία που συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων, τα οποία συμπληρώθηκαν κυρίως ηλεκτρονικά. Το τελικό δείγμα αποτελείται από 297 έγκυρα ερωτηματολόγια των οποίων οι απαντήσεις παρουσιάζονται αναλυτικά.
Αναπτύχθηκαν μοντέλα τακτικής παλινδρόμησης ώστε να αναλυθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τις μετακινήσεις των ανθρώπων κατά την περίοδο της πανδημίας και να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για τα χαρακτηριστικά τους.
Τα αποτελέσματα της έρευνας φανερώνουν ότι κατά την περίοδο του COVID-19 οι μετακινήσεις των πολιτών επηρεάστηκαν σημαντικά. Αυτό προκύπτει τόσο από τα ερωτηματολόγια, όσο και από την στατιστική ανάλυση των δεδομένων. Ταυτόχρονα φαίνεται ότι όσοι χρησιμοποιούν τηλεργασία και τηλεκπαίδευση είναι πιο πιθανό να μειώσουν περισσότερο τις μετακινήσεις τους από αυτούς που εργάζονται ή σπουδάζουν μόνο δια ζώσης. Επίσης, στην μεταβολή των μετακινήσεων παίζει ρόλο η διάθεση για τήρηση των υγειονομικών περιορισμών, καθώς όσοι αγνοούν ή τηρούν λιγότερο τα μέτρα επηρεάστηκαν λιγότερο από τους πιο συνεπείς.
Επιπρόσθετα, εμφανές τόσο από τις απαντήσεις στην έρευνα όσο και από τα δεδομένα που εξήχθησαν, είναι πως όσοι έχουν πρόσβαση σε ΙΧ στατιστικά θα το προτιμήσουν έναντι των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία ο κόσμος αποφεύγει αν έχει τη δυνατότητα. |
el |
heal.abstract |
In the Covid-19 era one of the many habits that changed in our lives is transportation. Particularly in the lockdown period, non-essential transportation was decreased to a large extent, while teleworking was adopted both in education (schools, universities) and the workplace.
The objective of this diploma thesis is to determine the impact of teleworking on transportation by public transport or car.
The analysis was based on data, which was gathered based on a questionnaire, mainly filled in electronically. The final sample consists of 297 valid answers on the given questionnaire, which are presented thoroughly below.
Consequently, in order to analyze the factors which affect transportation during the pandemic period, as well as come to useful conclusions concerning their characteristics, models were created by the use of ordinal regression.
The conclusions of this thesis, based on both the answers to the questionnaire and the statistical analysis of the data gathered, indicate a large impact of Covid-19 pandemic on transportation. At the same time, it seems that people who use teleworking more often are more likely to reduce the frequency of their transportation than those who do not. Also, the attitude towards statutory rules regarding health and safety as far as Covid-19 is concerned is significant to the decrease or not of one’s transportation habits, as people’s habits who ignore the regulations regarding the pandemic are less affected than of those who fully abide by the rules.
Furthermore, the answers to the questionnaire as well as the conclusions of the analysis show that individuals who have access to a car statistically prefer it to public transport during the period of Covid-19. |
en |
heal.advisorName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
60 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|