dc.contributor.author | Νάκας, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Nakas, Konstantinos | en |
dc.date.accessioned | 2022-04-05T09:55:24Z | |
dc.date.available | 2022-04-05T09:55:24Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55027 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22725 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Φορτηγό | el |
dc.subject | Κοίλη κατακόρυφη καμπύλη | el |
dc.subject | Μήκος ορατότητας στάσης | el |
dc.subject | Άνω διάβαση | el |
dc.subject | Ελεύθερο ελάχιστο ύψος | el |
dc.subject | Trucks | en |
dc.subject | Sag vertical curve | en |
dc.subject | Stopping sight distance | en |
dc.subject | Overpass | en |
dc.subject | Vertical clearance | en |
dc.title | Διερεύνηση της επιρροής άνω διαβάσεων ως προς το μήκος ορατότητας για στάση σε περιοχές κοίλων κατακόρυφων καμπυλών | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.secondaryTitle | Investigation of the effect of Overpassing structures on Stopping SIght Distance on Sag Vertical Curves | en |
heal.generalDescription | Η παρούσα διπλωματική εργασία μελετά τις περιπτώσεις που η ύπαρξη άνω διάβασης σε κοίλη κατακόρυφη καμπύλη διακόπτει την ορατότητα ενός οδηγού φορτηγού. Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η εύρεση θέσεων στις οποίες διακόπτεται η ορατότητα στην κοίλη κατακόρυφη καμπύλη, ώστε να δημιουργηθεί ένα χρήσιμο εργαλείο για συγκοινωνιολόγους. Η διερεύνηση γίνεται με βάση το Μήκος Ορατότητας Στάσης (ΜΟΣ). Ο υπολογισμός πραγματοποιείται σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη για τον προσδιορισμό του ΜΟΣ σε μεταβλητές κλίσεις. Τα αποτελέσματα υπολογίστηκαν αφαιρώντας το υψόμετρο του δρόμου από το υψόμετρο της γραμμής ορατότητας του οδηγού φορτηγού, σε προκαθορισμένες θέσεις. Έπειτα, συγκρίθηκαν αυτές οι τιμές με τα προτεινόμενα ελεύθερα ελάχιστα ύψη άνω διαβάσεων (4.3 – 4.9 μέτρα). Η έρευνα έδειξε ότι οι ταχύτητες σχεδιασμού 90 – 110 km/h παρουσιάζουν πρόβλημα, σε αντίθεση με τις ταχύτητες 50 – 80 km/h. Ειδικότερα, οι ταχύτητες 100 km/h και 110 km/h είναι οι πιο κρίσιμες, καθώς είναι προβληματικές ακόμα και για ελεύθερο ελάχιστο ύψος 4.9 μέτρα. Οι περιπτώσεις με πρόβλημα απαιτούν περεταίρω προσοχή και έρευνα. | el |
heal.classification | Μαθηματικά | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-11-08 | |
heal.abstract | Όσο μικρότερο είναι το μήκος ορατότητας τόσο λιγότερος είναι ο διαθέσιμος χρόνος που έχει ο οδηγός στην διάθεση του για την επεξεργασία της οπτικής πληροφορίας. Όταν το μήκος ορατότητας περιορίζεται, η σημασία της εμπειρίας του οδηγού στη χρήση της οδού αυξάνεται. Το ελάχιστο μήκος ορατότητας είναι το Μήκος Ορατότητας για Στάση (ΜΟΣ) και είναι αυτό που επιτρέπει σε ένα όχημα που κινείται με την ταχύτητα σχεδιασμού να ακινητοποιηθεί πριν προσκρούσει σε κάποιο σταθερό εμπόδιο. Το όχημα αναφοράς σε πολλές μελέτες για τον υπολογισμό του ΜΟΣ είναι το επιβατικό, χωρίς να γίνεται κάποια αναφορά σχετικά με τις τιμές ΜΟΣ των φορτηγών. Παρότι η δυναμική της κίνησης φορτηγών οχημάτων διαφέρει πολύ από τα επιβατικά, στην υφιστάμενη πρακτική, κρίσιμες καταστάσεις που ενδεχομένως να προκύπτουν από την πέδηση φορτηγών δεν εξετάζεται Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί το μήκος ορατότητας για στάση που προκύπτει από την πέδηση φορτηγών. Η διαδικασία ακινητοποίησης ενός φορτηγού απαιτεί μια πολύπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ του οδηγού, του συστήματος πέδησης, των διαστάσεων του φορτηγού, των χαρακτηριστικών φόρτωσης του φορτηγού και των χαρακτηριστικών του οδοστρώματος. Τα φορτηγά χρειάζονται μεγαλύτερα μήκη πέδησης από τα επιβατικά οχήματα όμως λόγω της σημαντικά υψηλότερης θέσης οδήγησης που έχουν τα φορτηγά αυτό γενικά αντισταθμίζεται. Με βάση το ΜΟΣ προσδιορίζονται οι κυρτές και κοίλες κατακόρυφες καμπύλες όμως όταν σε περιοχές με κοίλες κατακόρυφες καμπύλες υπάρχουν άνω διαβάσεις υπάρχει πιθανότητα να εμφανιστούν διακοπές στο πεδίο ορατότητας του οδηγού φορτηγού και έτσι να επηρεαστεί το ΜΟΣ. Για τον εντοπισμό των θέσεων και των αντίστοιχων κλίσεων τους λήφθηκαν υπόψη όλοι οι παράγοντες που επηρεάζουν και πραγματοποιήθηκε διερεύνηση για κάθε συνδυασμό τους. Συγκεκριμένα εξετάστηκε η επιρροή των (i) εκάστοτε ταχυτήτων (50 – 110 km/h), (ii) των ακτινών κοίλης κατακόρυφης καμπύλης, (iii) των κάθε επιτρεπόμενων κλίσεων ανάλογα με τον τύπο εδάφους αλλά και τον τύπο οδού, (iv) των τιμών ελάχιστου ελεύθερου ύψους σε οδούς με άνω διάβαση και (v) των τιμών ΜΟΣ των φορτηγών. Αρχικά υπολογίστηκε το ΜΟΣ επιβατικών οχημάτων σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη για την διερεύνηση του ΜΟΣ σε μεταβλητές κλίσεις που συσχετίζει το μοντέλο της σημειακής μάζας και τους νόμους της μηχανικής. Στην συνέχεια έγινε μετατροπή (προσαυξήθηκε) το μήκος πέδησης του επιβατικού οχήματος σε φορτηγό σύμφωνα με συντελεστή που προέκυψε από την βιβλιογραφία. Για την εύρεση των αποτελεσμάτων ελέγχθηκε η υψομετρική διαφορά μεταξύ της γραμμής ορατότητας του οδηγού με τον δρόμο και συγκρίθηκε με τις επιθυμητές τιμές του ελαχίστου ελεύθερου ύψους (4.3, 4.6, 4.9 μέτρα). Από τους υπολογισμούς προέκυψε ότι υπάρχουν θέσεις που διακόπτεται η ορατότητα του οδηγού και ως εκ τούτου μπορεί να υπάρξει κίνδυνος ατυχήματος. Οι θέσεις αυτές παρατηρούνται στις ταχύτητες 90 ως 110 km/h σε αντίθεση με τις 50 ως 80 km/h. Στην συνέχεια, δημιουργήθηκαν πίνακες για κάθε συνδυασμό ταχύτητας και ακτίνας κατακόρυφης καμπύλης με όλες τις κλίσεις των θέσεων που παρουσιάζουν πρόβλημα. Από αυτούς προέκυψαν τα τελικά διαγράμματα με τα όρια των κρίσιμων θέσεων. Επιπλέον, στα διαγράμματα αυτά περιέχονται και οι κλίσεις όπου περατώνεται η διαδικασία πέδησης για την τελευταία θέση που διακόπτεται η ορατότητα (Send_braking). | el |
heal.abstract | This thesis investigates cases where overpassing structures on sag vertical curves disrupt the sight line of truck drivers. The aim of the thesis is to identify positions where sight line is disrupted, in order to create a useful tool for traffic engineers. Investigation is performed utilizing Stopping Sight Distance (SSD). Calculation is carried out according to a recent study which determines SSD at variable grades. Results were calculated by subtracting the road alignment from the truck driver’s line of sight, on fixed locations. These values were then compared with the suggested vertical clearance (4.3 – 4.9 meters). Investigation showed that design speeds of 90 – 110 km/h are problematic, in contrast to speeds of 50 – 80 km/h. In particular, 100 km/h and 110 km/h are the most critical, as they are problematic even for a vertical clearance of 4.9 meters. Such problematic cases require further attention and investigation. | en |
heal.advisorName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.committeeMemberName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Λοΐζος, Ανδρέας | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 77 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: