HEAL DSpace

Αντισεισμική Αποτίμηση - Ενίσχυση σχολικού κτηρίου μελετημένου τη δεκαετία του 1970

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μήτσα, Ευτυχία el
dc.contributor.author Mitsa, Eftychia en
dc.date.accessioned 2022-04-08T09:43:37Z
dc.date.available 2022-04-08T09:43:37Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55037
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22735
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Καν.Επε. el
dc.subject Ενίσχυση el
dc.subject Προσθήκη ορόφου el
dc.subject Fespa el
dc.subject Φέσπα el
dc.subject Εμφάτνωση πλαισίων el
dc.subject Kan.Epe. el
dc.subject added floor el
dc.subject Reinforcement el
dc.subject cross laminate timber el
dc.title Αντισεισμική Αποτίμηση - Ενίσχυση σχολικού κτηρίου μελετημένου τη δεκαετία του 1970 el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οπλισμένο Σκυρόδεμα el
heal.classification Αντισεισμική Τεχνολογία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-11-02
heal.abstract Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία ασχολείται με τoν έλεγχο της σεισμικής επάρκειας ενός υφιστάμενου κτηρίου δημοσίου συμφέροντος με πρόβλεψη προσθήκης ορόφου και φέροντα οργανισμό από οπλισμένο σκυρόδεμα, καθώς και την ενίσχυσή του με παραδοσιακές μεθόδους ενίσχυσης, ή/και με πιο σύγχρονες τεχνικές, ανάλογα με οικονομοτεχνικά κριτήρια επίτευξης του στόχου ανασχεδιασμού. Το υπό μελέτη κτήριο αφορά διώροφη σχολική μονάδα του Κρανιδίου Αργολίδας και έχει ανεγερθεί τη δεκαετία του 1970 με τις αρχές του Ελληνικού Αντισεισμικού Κανονισμού του 1959. Πιο συγκεκριμένα: Στο Κεφάλαιο 1 παρατίθενται δεδομένα περί της αναγκαιότητας προσεισμικού ελέγχου γενικά, αλλά και ειδικότερα στα ελληνικά σχολικά κτήρια, καθώς και ιστορική αναδρομή των Αντισεισμικών Κανονισμών, μέσα από την οποία καθίσταται σαφής η σημασία του ζητήματος. Τέλος, γίνεται αναφορά σε στατιστικά δεδομένα και αλλαγές των Κανονισμών, οι οποίες καθιστούν σημαντικό τον προσεισμικό έλεγχο του κτηρίου το οποίο μελετάται. Στο Κεφάλαιο 2 αναφέρονται οι κανονιστικές διατάξεις του ΚΑΝ.ΕΠΕ., σύμφωνα με τις οποίες έγινε η εισαγωγή του φορέα στο λογισμικό, όπως και οι αρχές που τηρήθηκαν για την αποτίμηση της φέρουσας ικανότητας της κατασκευής και την ενίσχυσή της. Στο Κεφάλαιο 3 παρουσιάζεται αναλυτικά η μορφολογία του κτηρίου καθώς και η προσομοίωσή του με το λογισμικό FESPA-TEKTON. Συγκεκριμένα, περιγράφεται λεπτομερώς ο τρόπος εισαγωγής των δεδομένων, όπως ποιότητες υλικών, διαστάσεις διατομών, εισαγωγή των φορτίων και των οπλισμών, τηρώντας τα δεδομένα των υφιστάμενων σχεδίων και τους ισχύοντες κανονισμούς. Στο Κεφάλαιο 4 περιγράφεται η εφαρμογή της ανελαστικής ανάλυσης (Pushover) στο υπό μελέτη κτήριο, σύμφωνα με την οποία προκύπτουν τα αποτελέσματα της αποτίμησης για δεδομένη σεισμική απαίτηση και στόχο επιτελεστικότητας και παρουσιάζονται τα αποτελέσματά της, τα οποία θα καθορίσουν τις απαιτούμενες ενισχύσεις. Στο Κεφάλαιο 5 παρουσιάζονται οι παραδοσιακές στρατηγικές ενίσχυσης και επισκευής ενός ανεπαρκούς μέλους -σε μικροσκοπικό επίπεδο-και ολόκληρης της κατασκευής -σε μακροσκοπικό- αλλά και πιο σύγχρονες μέθοδοι, γνωστοποιώντας έτσι τις διαθέσιμες επιλογές για την εν συνεχεία επιλεχθείσα στρατηγική. Στο Κεφάλαιο 6 επιλέγεται η πιο προσοδοφόρα και εφικτή μέθοδος ενίσχυσης του σχολικού κτηρίου και η αποτίμηση του ενισχυμένου φορέα. el
heal.abstract This diploma thesis deals with the assessment of the seismic adequacy of a public building constructed with provision of additional floor and reinforced concrete as well as with the traditional reinforcement techniques and/or new techniques in accordance with the applicable regulations for structural interventions. The model building is a two-storey school unit in Kranidion,Argolis and it was erected in the 1970’s conforming to the Greek Anti-seismic Regulations of 1959. More specifically: Chapter 1 introduces us to the necessity of pre-seismic assessment in general and especially in Greek school buildings. Moreover, a historical review of the Anti-seismic Regulations will be presented and finally some statistic data and modifications in Regulations which further highlight the significance of the pre-seismic study of the building. In Chapter 2 the most important regulations of KAN.EPE are presented and also the legislative framework for the evaluation and reinforcement of the structure. In Chapter 3 the morphology of the building is cited thoroughly along with its simulation to FESPA-TEKTON software. More specifically the methods will be described in detail as well as the material characteristics, the dimensions and of course the application as stipulated by the existing design and regulations. Chapter 4 introduces the application of the inelastic analysis (Pushover) in the model building which leads to the results of the seismic behavior of the structure and the required reinforcements. In Chapter 5 the traditional reinforcement and structure methods are cited in detail in parallel with more contemporary methods setting the frame of the options for an appropriate strategy. In Chapter 6 the most profitable and effective reinforcement method for the school building is selected and the results of the reconstruction study are also presented in detail. en
heal.advisorName Βουγιούκας, Εμμανουήλ
heal.committeeMemberName Ζέρης, Χρήστος
heal.committeeMemberName Βαμβάτσικος, Δημήτριος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Οπλισμένου Σκυροδέματος el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 112
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα