dc.contributor.author | Μιχαήλογλου, Κώστας | el |
dc.contributor.author | Michailoglou, Kostas | en |
dc.date.accessioned | 2022-04-11T07:10:25Z | |
dc.date.available | 2022-04-11T07:10:25Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55046 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22744 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Περιφέρειες Ελλάδας | el |
dc.subject | Οδικά ατυχήματα | el |
dc.subject | Θανάτοι | el |
dc.subject | Γραμμική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Μέθοδος DEA | el |
dc.title | Ανάλυση επιδόσεων οδικής ασφάλειας στις Περιφέρειες της Ελλάδας | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Οδική Ασφάλεια | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-11-04 | |
heal.abstract | Ο στόχος της Διπλωματικής Εργασίας είναι η ανάλυση των επιδόσεων οδικής ασφάλειας στις Περιφέρειες της Ελλάδας. Για τον σκοπό αυτό αξιοποιήθηκαν τα στοιχεία οδικών ατυχημάτων και τα βασικά χαρακτηριστικά των Περιφερειών για τη χρονική περίοδο 2010-2019 και αναπτύχθηκαν καταρχήν 2 μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης για όλες τις Περιφέρειες της Ελλάδας με και χωρίς την Περιφέρεια Αττικής. Από τα μοντέλα αυτά προκύπτει ότι ο αριθμός των νεκρών ανά 100.000 πληθυσμό εξαρτάται από το εισόδημα ανά κάτοικο και από τον αριθμό των οχημάτων, των γιατρών (με την Αττική) και την πυκνότητα (km2/κάτοικο) και την ανεργία (χωρίς την Αττική). Στη συνέχεια αξιοποιήθηκε η μέθοδος της Περιβάλλουσας Ανάλυσης Δεδομένων (DEA-Data Envelopment Analysis) για την κατάταξη των 12 Περιφερειών (εκτός της Αττικής) ως προς τις επιδόσεις οδικής ασφάλειας, με βάση τον πληθυσμό, το συνολικό εισόδημα και τον αριθμό οχημάτων. Σύμφωνα με την κατάταξη αυτή, τις καλύτερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας εμφανίζουν η Θεσσαλία και η Κεντρική Μακεδονία που εμφανίζουν υψηλό αριθμό οχημάτων και υψηλό εισόδημα, ενώ τις χειρότερες επιδόσεις εμφανίζουν η Πελοπόννησος και το Νότιο Αιγαίο, που εμφανίζουν χαμηλό αριθμό οχημάτων και χαμηλό εισόδημα. | el |
heal.abstract | The current diploma thesis aims to analyze the road safety performance in the Regions of Greece. On that purpose, data on road accidents and main characteristics of each Region were used for the period 2010-2019 and two linear regression models were developed for all Regions of Greece, with and without Attica Region. The application of these models demonstrates that the number of deaths per 100.000 population depends on the income per inhabitant and the number of vehicles, the number of physicians (with Attica) and the density of each district (km²/inhabitant) and unemployment rates (without Attica). Subsequently, the method of Data Envelopment Analysis (DEA) was used for the benchmarking of the 12 regions (except of Attica) based on their performance on road safety, depending on the population, the total income and the number of vehicles. According to this classification, Thessaly and Central Macedonia appear to have the best road safety performances, presenting also high income and high numbers of vehicles while Peloponnese and South Aegean have the worst ones, presenting low income and low numbers of vehicles. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Μαυρομάτης, Στέργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 75 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
The following license files are associated with this item: