HEAL DSpace

Προτιμήσεις των Αθηναίων Οδηγών Αυτοκινήτων απέναντι στην Ποδηλασία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ζευγαράς, Αθανάσιος el
dc.contributor.author Zevgaras, Athanasios en
dc.date.accessioned 2022-04-11T08:47:29Z
dc.date.available 2022-04-11T08:47:29Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55056
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22754
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ποδήλατο el
dc.subject Ποδηλατόδρομοι el
dc.subject Δεδηλωμένη Προτίμηση el
dc.subject Λογιστική Παλινδρόμηση el
dc.subject Κατανομή Poisson el
dc.subject Cycling en
dc.subject Bikeways en
dc.subject Stated Preference en
dc.subject Logistic Regression en
dc.subject Generalized linear Poisson regression en
dc.title Προτιμήσεις των Αθηναίων Οδηγών Αυτοκινήτων απέναντι στην Ποδηλασία el
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Car drivers’ preferences towards the development of cycling infrastructure in the city of Athens, Greece en
heal.classification Βιώσιμες Μεταφορές el
heal.classification Κυκλοφοριακή Τεχνική el
heal.classification Συγκοινωνιακή Μηχανική el
heal.classification Transportation Engineering en
heal.classification Statistical Analysis en
heal.classification Sustainable Mobility en
heal.classification Civil Engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-31
heal.abstract Ένα βασικό ζήτημα ασφάλειας και άνεσης των ποδηλατών στις σύγχρονες πόλεις είναι η συνύπαρξή τους με τα γρηγορότερα και με μεγαλύτερη μάζα επιβατικά οχήματα. Για τον λόγο αυτό, αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των προτιμήσεων και της γενικής αντιμετώπισης των Αθηναίων οδηγών ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων απέναντι στη ποδηλασία εντός του Λεκανοπεδίου της Αττικής. Αναπτύχθηκε ειδικό ερωτηματολόγιο που απαντήθηκε από 267 Αθηναίους οδηγούς ΙΧ επιβατικών αυτοκινήτων, με βάση τη μέθοδο της δεδηλωμένης προτίμησης για διάφορα υποθετικά σενάρια κόστους, χρόνου και άνεσης διαδρομής που αφορούσαν στην κατασκευή και συντήρηση ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων πολλών χιλιομέτρων. Οι ερωτώμενοι κλήθηκαν να επιλέξουν μεταξύ τριών εναλλακτικών προτάσεων : α) Μεγάλη ενίσχυση, β) Μικρή ενίσχυση και γ) Καμία ενίσχυση της ποδηλατικής κυκλοφορίας στη πόλη. Στη συνέχεια αναπτύχθηκαν μοντέλα λογιστικής ανάλυσης παλινδρόμησης (πολυωνυμικό και διωνυμικό), αλλά και ένα μοντέλο κατανομής Poisson. Από τα μοντέλα συνδυαστικά, προέκυψε ότι η πιθανότητα επιλογής χρηματοδότησης ενός αναβαθμισμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων εξαρτάται σαφώς σε μεγάλο βαθμό από το κόστος, το χρόνο και την άνεση διαδρομής με ΙΧ, τις συνήθειες μετακίνησης και άλλα δημογραφικά στοιχεία των οδηγών. Ειδικότερα, παρατηρήθηκε ότι όσο εξοικονομείται χρόνος στις μετακινήσεις με ΙΧ, η πιθανότητα επιλογής μικρής ενίσχυσης του δικτύου ποδηλατοδρόμων εμφανίζεται μεγαλύτερη. Αντίθετα, όσο η άνεση μετακίνησης με ΙΧ αυξάνεται, τότε η προτίμηση μετατοπίζεται στη μεγάλη ενίσχυση του δικτύου ποδηλατοδρόμων, παρά την απαραίτητη υψηλή εισφορά. Τέλος προέκυψε ότι, όσο μεγαλύτερα είναι η εμπειρία και τα καθημερινά χιλιόμετρα των οδηγών τόσο πιθανότερο είναι να επιλέξουν τη μηδενική ενίσχυση του δικτύου ποδηλατοδρόμων. el
heal.abstract Α key issue for the safety and comfort of cyclists in modern cities is their coexistence with the faster and more volumous passenger vehicles. For this reason, the objective of this dissertation is to investigate the preferences and general mindset of the Athenian car drivers towards cycling within the Attica basin. A specialized questionnaire was developed, which was answered by 267 Athenian car drivers in total, based on the declared method of stated preference (SP) for various hypothetical cost, time and comfort scenarios concerning the construction and maintenance of a multi-kilometer bicycle network. Respondents were asked to choose between three alternative proposals: a) Large aid, b) Small aid and c) No aid of cycling use in the city. Logistic regression analysis models (polynomial and binomial) and linear Poisson regression models were then developed, which collectively indicate that the probability of choosing to finance an upgraded bicycle network clearly depends to a large extent on the cost, time and comfort of travelling by car, travel habits, and other driver demographics. In particular, it was observed that the more time is saved in car travel, the greater the likelihood of choosing a small amplification (aid) of the bicycle network. On the contrary, as the comfort of traveling by car increases, so does the likelihood of choosing a large amplification (aid) of the bicycle network, despite the costly contribution needed for it. Lastly, it turned out that the greater the experience and the daily kilometers of the drivers, the more likely they are to choose the non-amplification (aid) of the bicycle network. en
heal.advisorName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 171 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα