dc.contributor.author | Μπρίτσα, Αλεξάνδρα | el |
dc.contributor.author | Britsa, Alexandra | en |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T09:30:42Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55147 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22845 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Προσβασιμότητα | el |
dc.subject | Αξιοπιστία | el |
dc.subject | Σύστημα μεταφορών | el |
dc.subject | Ελκυστικότητα | el |
dc.subject | Χρόνος ταξιδιού | el |
dc.subject | Accessibility | en |
dc.subject | Reliability | en |
dc.subject | Transportation system | en |
dc.subject | Attractiveness | en |
dc.subject | Travel time | en |
dc.title | Αξιολόγηση της προσβασιμότητας του συστήματος αστικών συγκοινωνιών με βάση την αξιοπιστία | el |
dc.title | Evaluation of the accessibility of the urban transportation system based on reliability | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακή τεχνική | el |
heal.dateAvailable | 2023-05-16T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-10-21 | |
heal.abstract | Η έννοια της προσβασιμότητας στον τομέα του συγκοινωνιακού σχεδιασμού έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας για πολλούς ερευνητές. Ωστόσο, στις περισσότερες μελέτες αγνοείται η μεταβλητότητα των χρόνων μετακίνησης η οποία επηρεάζει την προσβασιμότητα. Στη διπλωματική αυτή εργασία επιχειρείται η αξιολόγηση της προσβασιμότητας του συστήματος αστικών συγκοινωνιών βάσει της αξιοπιστίας. Πιο συγκεκριμένα, στην παρούσα εργασία αναλύεται η προσβασιμότητα βάσει αξιοπιστίας από τις στάσεις λεωφορείου-τρόλεϊ του Κεντρικού Τομέα Αθηνών ως προς τους πλησιέστερους σε αυτές σταθμούς μετρό, με τη χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς. Το επίπεδο της προσβασιμότητας από τις στάσεις αυτές στον κοντινότερο σταθμό μετρό υπολογίζεται μέσω ενός δείκτη, ο οποίος επηρεάζεται από την ελκυστικότητα του προορισμού και από τον χρόνο που χρειάζεται ο ταξιδιώτης για να μεταβεί από την αφετηρία στον προορισμό. Όσον αφορά το επίπεδο της αξιοπιστίας χρησιμοποιούνται τρεις διαφορετικοί δείκτες οι οποίοι στη συνέχεια συγκρίνονται. Για τον υπολογισμό των δεικτών, τόσο της προσβασιμότητας όσο και της αξιοπιστίας, είναι απαραίτητοι οι χρόνοι ταξιδιού από τη στάση λεωφορείου-τρόλεϊ στον πλησιέστερο σταθμό μετρό. Για την εκτίμηση των πλησιέστερων σταθμών μετρό στις στάσεις λεωφορείου-τρόλεϊ και των χρόνων ταξιδιού χρειάζονται οι συντεταγμένες των στάσεων λεωφορείου-τρόλεϊ και των σταθμών μετρό, αλλά και η δημιουργία ενός Google Maps API key ώστε να είναι εφικτή η πρόσβαση στην Google Maps και άρα η λήψη των οδηγιών μέσω GPS από τις στάσεις λεωφορείου-τρόλεϊ στον πλησιέστερο σταθμό μετρό. Οι χρόνοι ταξιδιού από την αφετηρία στον προορισμό λαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο. Τα υπόλοιπα δεδομένα που χρειάζονται για τον υπολογισμό των δεικτών και για τη λήψη των τελικών αποτελεσμάτων αποκτώνται από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας και από μία μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2021. Έπειτα από την εφαρμογή των δεικτών προσδιορίζεται το επίπεδο της προσβασιμότητας και της αξιοπιστίας της κάθε στάσης ως προς τους πλησιέστερους σταθμούς μετρό. Τα αποτελέσματα της εργασίας τονίζουν πόσο σημαντικό είναι να λαμβάνεται υπόψη η μεταβλητότητα των χρόνων μετακίνησης (ημερήσια ή ωριαία) κατά την ανάλυση της προσβασιμότητας. Τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τις κατευθύνσεις και τις προτεραιότητες που χρειάζεται να τεθούν για τον καλύτερο σχεδιασμό των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η μελέτη, εκτός από τη παρουσίαση των αποτελεσμάτων για το σύνολο του Κεντρικού Τομέα Αθηνών, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την λεπτομερή ανάλυση ξεχωριστών Δήμων και περιοχών. | el |
heal.abstract | The meaning of accessibility in the area of transportation planning has become the subject of research for many researchers. However, the most studies ignore the variability between the travel time which affects the accessibility. In this diploma thesis the evaluation of accessibility is attempted as for an urban transportation system based on reliability. More specifically, in this thesis the accessibility is analyzed through the reliability gazing from the trolley-bus stations in the Central Sector of Athens as to the nearest metro stations, using public transportation means. The level of accessibility from these stations to the closest metro station is counted by an index which is affected by the attractiveness of the destination and the time needed from the passenger to reach it from the starting point. As for the level of reliability, there have been used three different indexes, who also were compared to each other. For the calculation of these indexes, both the one for accessibility and for reliability, the travel times from the bus-trolley stations to the metro stations where needed. For the estimation of the closest stations to the bus-trolley stations and for the travel time it is also needed to have the coordinates of all the stations, both metro and bus, while also the creation of a Google Maps API key, in order to have the access to Google Maps application and be able to download the GPS instructions from the starting point stations to the destination metro station. The traveling times from the starting points to the end are taken from real time measurements. The rest of the data needed for the calculation of the indexes and the receipt of the final results are acquired from the Organization of Urban Transportation of Athens and from a survey of 2021. After the application of those indexes the level of accessibility and reliability is calculated for each station as to the nearest metro station. The results of the thesis highlight how important it is to take under consideration the variability of the travel time (either from day to day, or from time to time) while analyzing the accessibility. The results can be used for the direction and priorities that need to be set for the better design of public transport. The study, except of the presentation of the results for the whole Central Sector of Athens, could be used also for the detailed analysis of different municipalities and areas. | en |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 130 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: