dc.contributor.author |
Τσουκαλά, Χάρη-Ανατολή
|
el |
dc.contributor.author |
Tsoukalas, Charie Anatole
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-05-18T07:56:31Z |
|
dc.date.available |
2022-05-18T07:56:31Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55156 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22854 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οδήγηση |
el |
dc.subject |
Ευρωπαϊκή Ένωση |
el |
dc.subject |
Γραμμική παλινδρόμηση |
el |
dc.subject |
Οδική ασφάλεια |
el |
dc.subject |
Θανατηφόρα ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής |
el |
dc.subject |
Car accident |
en |
dc.subject |
European Union |
en |
dc.subject |
United States of America |
en |
dc.subject |
Road fatalities |
en |
dc.subject |
Linear regression |
en |
dc.title |
Συγκριτική ανάλυση οδικής ασφάλειας ανάμεσα στην ευρωπαϊκή ένωση και στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής |
el |
dc.title |
Comparative Analysis of Road Safety between the European Union and the United States of America |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιολογία |
el |
heal.classification |
Transportation Engineering |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2021-11-05 |
|
heal.abstract |
Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η σύγκριση του επιπέδου οδικής ασφάλειας μεταξύ των Η.Π.Α. και της Ε.Ε. Για τον σκοπό αυτό, συλλέχθηκαν στοιχεία οδικού περιβάλλοντος και κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών για την δεκαετία 2009-2019. Αναπτύχθηκαν μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης από ανάλυση χρονοσειρών για την περιγραφή και πρόβλεψη των θανατηφόρων οδικών ατυχημάτων. Επίσης, πραγματοποιήθηκε κατάταξη των επιδόσεων των ΕΕ και ΗΠΑ ως προς την οδική ασφάλεια με βάση το έτος 2018 και με την χρήση της μεθόδου Data Envelopment Analysis (DEA).
Τα δεδομένα που αναλύθηκαν αντλήθηκαν από πολλές βάσεις δεδομένων όπως FARS, CARE, NHTSA, Eurostat. Δημιουργήθηκε μία ενιαία βάση δεδομένων για την ΕΕ και τις ΗΠΑ. Η βάση αφορούσε σε δείκτες ατυχημάτων, δημογραφικοί, κοινωνικοοικονομικοί, έκθεσης-κυκλοφορίας, επιδόσεων ασφαλείας.
Σύμφωνα με το θεωρητικό υπόβαθρο, αναπτύχθηκαν δύο παρόμοια μοντέλα παλινδρόμησης. Ταυτόχρονα, εξετάστηκε η επιρροή της κάθε ανεξάρτητης μεταβλητής στο μοντέλο. Επίσης, πραγματοποιήθηκε Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων (Data Envelopment Analysis - DEA), μέσω της οποίας κατατάχθηκαν τα Κράτη/ Πολιτείες αναλόγως των επιδόσεων τους στην οδική ασφάλεια
Από την παρούσα Διπλωματική Εργασία, προέκυψε μία σειρά συμπερασμάτων που δίνουν απάντηση στα αρχικά ερωτήματα.
• Όσο αυξάνεται το όριο ταχύτητας στο υπεραστικό οδικό δίκτυο αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών σε οδικά ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκων τόσο στις Η.Π.Α. όσο και στην Ε.Ε. Πιθανή εξήγηση είναι ότι όσο υψηλότερο είναι το όριο ταχύτητας τόσο οι οδηγοί οδηγούν με υψηλότερες ταχύτητες και συνεπώς αυξάνεται η πιθανότητα ατυχήματος. Επιπλέον, από την ανάλυση ελαστικότητας διαπιστώθηκε ότι το όριο ταχύτητας στο υπεραστικό οδικό δίκτυο επηρεάζει πιο πολύ τον αριθμό θανάτων από οδικό ατύχημα στις Η.Π.Α. σε σχέση με την Ε.Ε.
• Η αύξηση του κατά κεφαλήν Α.Ε.Π. συσχετίζεται με τη μείωση του αριθμού των νεκρών στα οδικά ατυχήματα τόσο στις Η.Π.Α. όσο και στην Ε.Ε.. Πρόκειται για έναν δείκτη που υποδεικνύει την οικονομική ανάπτυξη ενός κράτους και τη συνήθως συνεπαγόμενη υψηλότερη κουλτούρα οδικής ασφάλειας που συμπεριλαμβάνει καλύτερους οδηγούς, καλύτερα οχήματα και καλύτερες υποδομές. Επιπλέον, η συσχέτιση αυτή είναι σύμφωνη και με τη διεθνή βιβλιογραφία. Από την ανάλυση ευαισθησίας προέκυψε ότι το κατά κεφαλήν Α.Ε.Π. έχει υψηλότερη επιρροή στις μεταβολές των θανάτων στις Η.Π.Α. από ότι έχει στην ΕΕ.
• Και για τις δύο ομάδες κρατών προέκυψε ότι η αύξηση του στόλου οχημάτων συσχετίζεται αρνητικά με τον αριθμό των νεκρών στα οδικά ατυχήματα. Πιθανώς, η αύξηση των οχημάτων να δημιουργεί συνθήκες κορεσμού κατά τις οποίες οι οδηγοί αναγκάζονται να χαμηλώσουν την ταχύτητά τους και ως εκ τούτου τα πιθανά ατυχήματα να είναι λιγότερα και λιγότερο σοβαρά. Από την ανάλυση ευαισθησίας, η μεταβλητή του συνολικού αριθμού οχημάτων έχει περίπου την ίδια επιρροή στους θανάτους τόσο στις Η.Π.Α. όσο και στην ΕΕ
• Από τις σχετικές επιρροές των μεταβλητών, προέκυψε ότι η μεταβλητή που επηρεάζει περισσότερο τον αριθμό των νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων σε οδικά ατυχήματα τόσο στις Η.Π.Α. όσο και στην Ε.Ε. είναι το όριο ταχύτητας στο υπεραστικό οδικό δίκτυο. Ωστόσο, η επιρροή της μεταβλητής αυτής, είναι εμφανώς μεγαλύτερη στις Η.Π.Α. Στις Η.Π.Α. τα όρια ταχύτητας είναι υψηλότερα με περισσότερη διακύμανση ανά Πολιτεία. Στις ΗΠΑ, η αύξηση των ορίων ταχύτητας έχει επιτραπεί για να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης του ημερήσιου χρόνου εντός οχήματος. Ωστόσο, τα αυξημένα όρια ταχύτητας αυξάνουν και την απόσταση που απαιτείται για την πέδηση του οχήματος κατά το φρενάρισμα. Επίσης, σε υψηλότερες ταχύτητες οι μικρές στροφές στο τιμόνι του οδηγού οδηγούν σε «εκτροπές» από την πορεία που ακολουθεί. Τέλος, η αύξηση της ταχύτητας αυξάνει την ορμή του οχήματος κατά την κρούση το οποίο αυξάνει την επικινδυνότητα των ατυχημάτων που προκύπτουν.
• Η κατάταξη των χωρών με βάση τα αποτελέσματα της DEA έδειξαν ότι τα Κράτη της Ε.Ε. έχουν καλύτερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας σε σύγκριση με τις Πολιτείες των Η.Π.Α. Πιθανή εξήγηση αποτελεί η αυξημένη κυκλοφορία και υψηλοί δείκτες έκθεσης που παρατηρείται στις Η.Π.Α. Συγκεκριμένα, στις Πολιτείες υπάρχουν περισσότερα οχήματα και ταυτόχρονα περισσότερες εκπομπές αερίων λόγω της κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να αυξάνεται φυσικά η πιθανότητα θανατηφόρου οδικού ατυχήματος.
• Οι χώρες με τις υψηλότερες επιδόσεις οδικής ασφάλειας είναι η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο, η Γερμανία και Σουηδία ενώ οι χώρες με τις χαμηλότερες επιδόσεις είναι η Ρουμανία, Νέο Μεξικό, Νότια Καρολίνα και το Μισιιπί. Οι χαμηλές επιδόσεις στις δύο Πολιτείες των Η.Π.Α. οφείλονται ενδεχομένως στο χαμηλότερο ΑΕΠ και τη συνεπαγόμενη χαμηλότερη κουλτούρα οδικής ασφάλειας. |
el |
heal.abstract |
The goal of this Diploma Thesis is a comparative analysis of road safety between the USA and the EU. For this purpose, data was collected concerning the road environment and socioeconomic factors for the decade of 2009-2019. Linear regression models were formed in order to describe and project the number of fatal car accidents. Also, a ranking was realized depending on the efficiency of EU countries and states of the USA. This was done by applying Data Envelopment Analysis methods.
The data which was analyzed was found through multiple data bases such as FARS, CARE, NHTSA, and Eurostat. After having collected the data, a mutual data base for the EU and the USA was formed. This new data base had organized data on various factors such as accidents, demographics, socioeconomics, traffic, and safety levels.
According to the theoretical background, two similar linear regression models were formed. Also, the influence of each independent variable on the outcome of the model was also examined.
From the given Diploma Thesis, the following important conclusions were drawn:
• An increase in the speed limit on rural highways leads to an increase in the number of fatalities due to car accidents per million population. This is true for both the USA and the EU. One probable explanation for this is that it can be expected that drivers will always drive at a greater speed than the speed limit, therefore, an increase in the limit will increase the average speed of the traffic and so the danger of the accidents increases.
• An increase in GDP per capita is positively correlated with a decrease in the number of fatalities due to car accidents in the USA and the EU. This factor denotes the overall economic development of a state and usually means a higher quality of road safety which can be seen by better drivers, better vehicles and safer road infrastructure.
• Increases in the total vehicle fleet leads to a decrease in the total fatalities. This could be explained by the fact that more vehicles on the road leads more likely to traffic congestion during which vehicles travel at lower speeds and therefore the danger of an possible accidents becomes less.
• From the differential influence of each variable, a conclusion is derived that the variable with the greatest influence over the number of fatalities in the USA and in the EU is the speed limit on rural highways. That being said, the influence is far greater in the USA than it is in the EU. Within the USA, an increase in speed limits is seen as an answer to decreasing the amount of time drivers spend in their vehicles. However, at greater speeds, the braking time needed is greater and also a small rotation of the steering wheel can lead to greater excursions in the vehicle course.
• After countries and states were ranked together as far as overall road safety is concerned, using the DEA method, it was shown that EU countries provide greater safety than states of the US. Potentially, this is explained by the fact that in the US factors of traffic exposure are greater, meaning that there is an overall greater number of routes and vehicles on the road and therefore the likelihood of an accident occurring is naturally increased.
• Countries /states with greater rankings are Ireland, Luxembourg, Germany, and Sweden whereas those with the lower are Romania, New Mexico, South Carolina and Mississippi. |
el |
heal.advisorName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαυρομάτης, Στέργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
68 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|