dc.contributor.author | Μαραθεύτης, Αλφρέδος | el |
dc.contributor.author | Maratheftis, Alfredos | en |
dc.date.accessioned | 2022-05-18T10:06:07Z | |
dc.date.available | 2022-05-18T10:06:07Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55165 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22863 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Κυκλικός κόμβος | el |
dc.subject | Δείκτης ατυχημάτων | el |
dc.subject | Στατιστικά μοντέλα | el |
dc.subject | Φόρτος | el |
dc.subject | Αριθμός λωρίδας | el |
dc.subject | Πλάτος λωρίδας | el |
dc.subject | Βέλτιστο μαθηματικό μοντέλο | el |
dc.subject | Roundabout | en |
dc.subject | Crush index | en |
dc.subject | Load | en |
dc.subject | Statistical model | en |
dc.subject | Number and width of the lane | en |
dc.subject | Optimal model | en |
dc.title | Αξιολόγηση παραμέτρων ασφαλείας σε κυκλικούς κόμβους | el |
dc.title | Evaluation of safety parameters at the roundabouts | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.generalDescription | Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η εξακρίβωση των εναλλαγών στη συμπεριφορά του δείκτη ατυχημάτων που είναι βασιζόμενος σε κάποιές παραμέτρους στους κυκλικούς κόμβους. Οι κυκλικοί κόμβοι που μελετήθηκαν βρίσκονται στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στους δήμους Περιστερίου και Ψυχικού. Στη μελέτη αυτή έγινε χρήση στατιστικών μοντέλων. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, συλλέχθηκαν τα κατάλληλα δεδομένα για την χρονική περίοδο του 2015 μέχρι τον Αύγουστος του 2021. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω της τροχαίας Περιστερίου και Ψυχικού, όπου περιείχε στοιχεία για τον αριθμό ατυχημάτων, τα αίτια και την θέση σύγκρουσης που στις περισσότερες φορές η θέση δεν προσδιοριζόταν. Τα αίτια των ατυχημάτων που συγκεντρωθήκαν είχαν ως κύριο λόγω την προτεραιότητα. Επίσης συλλέχθηκαν επί τόπου πληροφορίες για την έρευνα οι οποίες αφορούσαν τον φόρτο, την ύπαρξη και την θέση σηματοδότησης, την ύπαρξη διαβάσεων ( για την ασφάλεια των πεζών και των ποδηλάτων) και στοιχεία που αφορούσαν την στάθμευση και το πως επηρεάζει την λειτουργικότητα του κόμβου. Για τα περεταίρω δεδομένα της έρευνας έγινε χρήση της εφαρμογής Google Earth όπως επίσης και μια εμπεριστατωμένη ανάλυση των περιοχών γύρω από τους κυκλικούς κόμβους. Μετά την συλλογή ακολούθησε η επεξεργασία των δεδομένων όπου έγινε ως προς την αύξηση κατά 50 % των ατυχημάτων, έτσι ώστε να γίνει μία προσέγγιση των ατυχημάτων που δεν χρειάστηκαν παρέμβαση από την τροχαία. Κάθε τμήμα οδού χωρίστηκε και έγινε μια συλλογή πληροφοριών όσον αφορά τον φόρτο, τον αριθμό και το πλάτος των λωρίδων στους κυκλικούς κόμβους. Παρατηρήθηκε ότι η πλειοψηφία των ατυχημάτων αφορούσε στη συμβολή και όχι στον μερισμό, με αποτέλεσμα να γίνει μια κατανομή των ατυχημάτων της τάξης του 70 % με συμβολή και 30 % με μερισμό. Μετά την κατανομή αυτή ακολούθησε η παραδοχή που αφορούσε στο ότι το 75% των ατυχημάτων κατανέμεται στις εισόδους και εξόδους δύο λωρίδων και το 25% σε μία λωρίδα. Στην συνέχεια εξάχθηκαν οι τελικοί πίνακες κατά συμβολή και μερισμό και ακολούθησε η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων αυτών. Στην εφαρμογή μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της γραμμικής παλινδρόμησης. Εξετάστηκαν δύο περιπτώσεις κυκλικών κόμβων μίας λωρίδας και δύο λωρίδων. Τα σενάρια αυτά καταλήξαν σε μία υπόθεση διαφόρων μαθηματικών μοντέλων. Μετά από μία σειρά δοκιμών που έγιναν σε κάθε μαθηματικό μοντέλο, ακολούθησε η επιλογή του βέλτιστου μοντέλου όπου βασίστηκε η εξαγωγή των τελικών αποτελεσμάτωνκαι συμπερασμάτων. Τα κύρια συμπεράσματα που παρατηρήθηκαν είναι ότι με την αύξηση του φόρτου αυξάνονται και τα ατυχήματα. Επίσης, με την μείωση του πλάτους λωρίδας τα ατυχήματα μειώνονται εφόσον περιορίζεται η πλέξη. Ακόμη, κατά τον μερισμό δύο λωρίδων όπου δηλαδή υπάρχουν δύο λωρίδες κατά την έξοδο, ο φόρτος επηρεάζει αρνητικά, αυξάνει τα ατυχήματα, επομένως προτιμάται μια λωρίδα κατά την έξοδο. Τέλος, βάση των συμπερασμάτων αυτών προτείνονται μελλοντικές προτάσεις για την βελτίωση των συνθηκών στους κυκλικούς κόμβους. | el |
heal.generalDescription | The aim of the Thesis work is to identify the changes in the behavior of the car crushes index based on some parameters, taking place at the roundabouts. The roundabouts that were studied in this research are located in Greece and more specifically in the municipalities of Peristeri and Psychiko. Statistical models were used in this study. To achieve the goal of this research, appropriate data was collected for the period starting from 2015 until August 2021. The data was collected from the traffic police of Peristeri and Psychiko. It contains information about the number of crushes, the causes and the location of the collisions where most of the time the location was not specified. The main cause of the crushes was the priority. Information was also collected on the spot regarding the load, the existence and location of the signage, the existence of zebra crossings (for the safety of pedestrians and bicycles) and data concerning parking places and how they affect the functionality of the roundabouts. For further data, collection for the research, the application of google earth was used as well as a detailed analysis of the areas around the roundabouts. The processing of the data, followed by the collection of it, was increased by 50% for crushes, in order to make an approximation of the crushes were no traffic police is required. Each section of the road was separated and a collection of information took place regarding the load, the number and the width of the lanes at the roundabouts. It was observed that the majority of accidents was related to the contribution and not to the division, resulting in the categorization of the crushes on the scale of 70% with contribution and 30% with division. This categorization was followed by the assumption that 75% of the crashes occurred at the entrances and exits of two lanes and 25% of one lane. Subsequently, the relevant tables were finalized by contribution and division accordingly. The previous procedure was followed by a statistical analysis of the previously noted results. The method of linear regression was used in the application of methodology that was followed. Two cases of roundabouts with one and two lanes were examined. These scenarios resulted in a hypothesis of various mathematical models. After a series of tests performed on each mathematical model, the selection of an optimal model resulted, from where the extraction of the final results and conclusions occurred. The main conclusions observed from the final results are that with the increase of load there is an increase in the number of crushes. Also by the reduction of the lane width, a reduction of crushes occurs. Furthermore, during the division of two lanes, where there are two lanes at the exit, the loadadversely affects, it increases crushes, so a single lane is more preferable. Finally, based on these conclusions, some future proposals are suggested for improving conditions at the roundabouts. | en |
heal.classification | Τομέας μεταφορών και συγκοινωνιακής υποδομής | el |
heal.classification | Οδική ασφάλεια | el |
heal.classification | Department of transportation planning and engineering | en |
heal.classification | Road safety | en |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2021-11-06 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι η εξακρίβωση των εναλλαγών στη συμπεριφορά του δείκτη ατυχημάτων που είναι βασιζόμενος σε κάποιές παραμέτρους στους κυκλικούς κόμβους. Οι κυκλικοί κόμβοι που μελετήθηκαν βρίσκονται στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στους δήμους Περιστερίου και Ψυχικού. Στη μελέτη αυτή έγινε χρήση στατιστικών μοντέλων. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού, συλλέχθηκαν τα κατάλληλα δεδομένα για την χρονική περίοδο του 2015 μέχρι τον Αύγουστος του 2021. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω της τροχαίας Περιστερίου και Ψυχικού, όπου περιείχε στοιχεία για τον αριθμό ατυχημάτων, τα αίτια και την θέση σύγκρουσης που στις περισσότερες φορές η θέση δεν προσδιοριζόταν. Τα αίτια των ατυχημάτων που συγκεντρωθήκαν είχαν ως κύριο λόγω την προτεραιότητα. Επίσης συλλέχθηκαν επί τόπου πληροφορίες για την έρευνα οι οποίες αφορούσαν τον φόρτο, την ύπαρξη και την θέση σηματοδότησης, την ύπαρξη διαβάσεων ( για την ασφάλεια των πεζών και των ποδηλάτων) και στοιχεία που αφορούσαν την στάθμευση και το πως επηρεάζει την λειτουργικότητα του κόμβου. Για τα περεταίρω δεδομένα της έρευνας έγινε χρήση της εφαρμογής Google Earth όπως επίσης και μια εμπεριστατωμένη ανάλυση των περιοχών γύρω από τους κυκλικούς κόμβους. Μετά την συλλογή ακολούθησε η επεξεργασία των δεδομένων όπου έγινε ως προς την αύξηση κατά 50 % των ατυχημάτων, έτσι ώστε να γίνει μία προσέγγιση των ατυχημάτων που δεν χρειάστηκαν παρέμβαση από την τροχαία. Κάθε τμήμα οδού χωρίστηκε και έγινε μια συλλογή πληροφοριών όσον αφορά τον φόρτο, τον αριθμό και το πλάτος των λωρίδων στους κυκλικούς κόμβους. Παρατηρήθηκε ότι η πλειοψηφία των ατυχημάτων αφορούσε στη συμβολή και όχι στον μερισμό, με αποτέλεσμα να γίνει μια κατανομή των ατυχημάτων της τάξης του 70 % με συμβολή και 30 % με μερισμό. Μετά την κατανομή αυτή ακολούθησε η παραδοχή που αφορούσε στο ότι το 75% των ατυχημάτων κατανέμεται στις εισόδους και εξόδους δύο λωρίδων και το 25% σε μία λωρίδα. Στην συνέχεια εξάχθηκαν οι τελικοί πίνακες κατά συμβολή και μερισμό και ακολούθησε η στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων αυτών. Στην εφαρμογή μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της γραμμικής παλινδρόμησης. Εξετάστηκαν δύο περιπτώσεις κυκλικών κόμβων μίας λωρίδας και δύο λωρίδων. Τα σενάρια αυτά καταλήξαν σε μία υπόθεση διαφόρων μαθηματικών μοντέλων. Μετά από μία σειρά δοκιμών που έγιναν σε κάθε μαθηματικό μοντέλο, ακολούθησε η επιλογή του βέλτιστου μοντέλου όπου βασίστηκε η εξαγωγή των τελικών αποτελεσμάτωνκαι συμπερασμάτων. Τα κύρια συμπεράσματα που παρατηρήθηκαν είναι ότι με την αύξηση του φόρτου αυξάνονται και τα ατυχήματα. Επίσης, με την μείωση του πλάτους λωρίδας τα ατυχήματα μειώνονται εφόσον περιορίζεται η πλέξη. Ακόμη, κατά τον μερισμό δύο λωρίδων όπου δηλαδή υπάρχουν δύο λωρίδες κατά την έξοδο, ο φόρτος επηρεάζει αρνητικά, αυξάνει τα ατυχήματα, επομένως προτιμάται μια λωρίδα κατά την έξοδο. Τέλος, βάση των συμπερασμάτων αυτών προτείνονται μελλοντικές προτάσεις για την βελτίωση των συνθηκών στους κυκλικούς κόμβους. | el |
heal.abstract | The aim of the Thesis work is to identify the changes in the behavior of the car crushes index based on some parameters, taking place at the roundabouts. The roundabouts that were studied in this research are located in Greece and more specifically in the municipalities of Peristeri and Psychiko. Statistical models were used in this study. To achieve the goal of this research, appropriate data was collected for the period starting from 2015 until August 2021. The data was collected from the traffic police of Peristeri and Psychiko. It contains information about the number of crushes, the causes and the location of the collisions where most of the time the location was not specified. The main cause of the crushes was the priority. Information was also collected on the spot regarding the load, the existence and location of the signage, the existence of zebra crossings (for the safety of pedestrians and bicycles) and data concerning parking places and how they affect the functionality of the roundabouts. For further data, collection for the research, the application of google earth was used as well as a detailed analysis of the areas around the roundabouts. The processing of the data, followed by the collection of it, was increased by 50% for crushes, in order to make an approximation of the crushes were no traffic police is required. Each section of the road was separated and a collection of information took place regarding the load, the number and the width of the lanes at the roundabouts. It was observed that the majority of accidents was related to the contribution and not to the division, resulting in the categorization of the crushes on the scale of 70% with contribution and 30% with division. This categorization was followed by the assumption that 75% of the crashes occurred at the entrances and exits of two lanes and 25% of one lane. Subsequently, the relevant tables were finalized by contribution and division accordingly. The previous procedure was followed by a statistical analysis of the previously noted results. The method of linear regression was used in the application of methodology that was followed. Two cases of roundabouts with one and two lanes were examined. These scenarios resulted in a hypothesis of various mathematical models. After a series of tests performed on each mathematical model, the selection of an optimal model resulted, from where the extraction of the final results and conclusions occurred. The main conclusions observed from the final results are that with the increase of load there is an increase in the number of crushes. Also by the reduction of the lane width, a reduction of crushes occurs. Furthermore, during the division of two lanes, where there are two lanes at the exit, the loadadversely affects, it increases crushes, so a single lane is more preferable. Finally, based on these conclusions, some future proposals are suggested for improving conditions at the roundabouts. | en |
heal.sponsor | Η παρούσα Διπλωματική Εργασία πραγματοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Με την ολοκλήρωση της έκλεισε και οριστικά ο κύκλος των προπτυχιακών μου σπουδών. Σε αυτό το σημείο δράττομαι της ευκαιρίας να ευχαριστήσω και να εκφράσω τη βαθιά μου εκτίμηση στον Επίκουρο καθηγητή κ. Στέργιο Μαυρομάτη για την ανάθεση, καθοδήγηση αλλά και στήριξη από την αρχή μέχρι και το τέλος της Διπλωματικής μου Εργασίας. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω εγκάρδιος τον διδακτορικό Βασίλειο Ματράγκο για την πολύτιμη βοήθεια και στήριξη του σε όλη την πορεία διεκπεραίωσης της παρούσας διπλωματικής. Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω την οικογένεια μου και τους φίλους μου που μου έδωσαν την κινητήριο δύναμη να ολοκληρώσω τις σπουδές μου και ήταν πάντα δίπλα μου. Αθήνα, Νοέμβριος 2021 | el |
heal.advisorName | Στέργιος, Μαυρομάτης | el |
heal.advisorName | Stergios, Mavromatis | en |
heal.committeeMemberName | Γεώργιος, Γιαννής | el |
heal.committeeMemberName | Μπαλλής, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | George, Yannis | en |
heal.committeeMemberName | Ballis, Athanasios | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 101 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: