HEAL DSpace

Διερεύνηση και στατιστική ανάλυση του πλάτους της δυναμικής λωρίδας προσπέρασης μοτοσυκλετιστών σε αστικές αρτηρίες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Βλαχογιάννη, Ελένη el
dc.contributor.author Νίκιας, Βασίλειος Α. el
dc.contributor.author Nikias, Vasilios A. en
dc.date.accessioned 2011-12-05T11:56:48Z
dc.date.available 2011-12-05T11:56:48Z
dc.date.copyright 2011-11-25 -
dc.date.issued 2011-12-05
dc.date.submitted 2011-11-25 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/5516
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.9653
dc.description 235 σ. el
dc.description.abstract Η μοτοσυκλέτα και το μοτοποδήλατο αποτελούν ένα ευέλικτο μέσο μετακίνησης καθώς το μικρό τους πλάτος τους δίνει τη δυνατότητα να διέρχονται ανάμεσα στα υπόλοιπα οχήματα και να προσπερνούν. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση του πλάτους της δυναμικής λωρίδας προσπέρασης των μοτοσυκλετών. Αρχικά, εντοπίζονται όλοι οι πιθανοί τρόποι προσπέρασης και συλλέγονται στοιχεία από πραγματικές μετρήσεις με μια προχωρημένη διαδικασία ανάλυσης της βιντεοσκόπησης της κυκλοφορίας από έναν ανισόπεδο κόμβο. Οι μετρήσεις έγιναν σε διαιρεμένη αστική αρτηρία δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση. Για την ανάλυσης των μετρήσεων, αναπτύσσονται στατιστικά μοντέλα με στόχο τη διερεύνηση της συσχέτισης μεταξύ του πλάτους της δυναμικής λωρίδας και των παραγόντων που μπορεί να το επηρεάζουν, όπως η ταχύτητα της μοτοσυκλέτας και η ύπαρξη βαρέος οχήματος κ.α.. Από την παραπάνω διαδικασία προέκυψε ότι το πλάτος προσπέρασης εξαρτάται από την ταχύτητα κίνησης των μοτοσυκλετών, την ύπαρξη φάλαγγας, την ύπαρξη βαρέος οχήματος και τους χωρικούς διαχωρισμούς στις δύο λωρίδες. Τα μοντέλα που προέκυψαν εμφανίζουν μειωμένη γραμμική συσχέτιση είτε γιατί ο ανθρώπινος παράγοντας επιδρά στην διαδικασία της προσπέρασης είτε γιατί η σχέση μεταξύ τους δεν είναι γραμμική, κάτι το οποίο χρήζει περαιτέρω έρευνας. el
dc.description.abstract Power two Wheelers (PTW) that include motorcycles (cc>125) and mopeds are very popular means of transport in Greece. Due to their small size and specifically width, they may be considered as extremely flexible means of transport. PTW users have a distinct behavior on the road that diverges from the one of automobile drivers. A frequent event is to observe motorcyclists passing through traffic to avoid traffic congestion. The present thesis aims at modeling the dynamic width of the virtual lane of the motorcycles and revealing the independent factors, such as the speed of the motorcycles and the existence of a heavy vehicle that may influence it. All possible ways of PTW passing in a two lane urban arterial are identified and then data are collected from real measurements using advanced video analysis techniques. Further, statistical models are developed in order to reveal the relation between the virtual lane’s width and several determinants such as PTW speed, lane headways, traffic mix and so on. Results show that the virtual lane width depends on the speed of the motorcycle, the existence of a platoon, the existence of a heavy vehicle and the headways in both lanes. Moreover, results reveal the need to address the human behavior in the modeling. en
dc.description.statementofresponsibility Βασίλειος Α. Νίκιας el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Πλάτος προσπέρασης μοτοσυκλετών el
dc.subject Ενδιάμεση προσπέραση el
dc.subject Τροχιές μοτοσυκλετών el
dc.subject Μοτοσυκλέτες el
dc.subject Μοτοποδήλατα el
dc.subject Μηχανές σε αστικές αρτηρίες el
dc.subject Power two wheelers en
dc.subject Lane width en
dc.subject Width of motorcycles en
dc.subject Virtual lane en
dc.subject Filtering of motorcycles en
dc.subject Dynamic lane of motorcycles en
dc.title Διερεύνηση και στατιστική ανάλυση του πλάτους της δυναμικής λωρίδας προσπέρασης μοτοσυκλετιστών σε αστικές αρτηρίες el
dc.title.alternative Power two wheelers’ maneuvers in urban areas: The concept of dynamic PTW lane en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-11-10 -
dc.date.modified 2011-11-25 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Γκόλιας, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Γκόλιας, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.committeemember Βλαχογιάννη, Ελένη el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-12-05 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-12-05 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής