HEAL DSpace

Διαδραστικός προσαρμοστικός έλεγχος ρομποτικού τροχήλατου περιπατητήρα κινητικής υποβοήθησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ρακοβίτης, Δημήτριος el
dc.contributor.author Rakovitis, Dimitrios en
dc.date.accessioned 2022-05-20T08:47:32Z
dc.date.available 2022-05-20T08:47:32Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55179
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22877
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Αλληλεπίδραση ανθρώπου-ρομπότ el
dc.subject Βοηθητικό ρομπότ el
dc.subject Έξυπνος περιπατητήρας el
dc.subject Έλεγχος ενεργούς συμμόρφωσης el
dc.subject Μάθηση μέσω επίδειξης el
dc.subject Ρομποτικός σχεδιασμός κίνησης βάσει δυναμικού παραθύρου el
dc.subject Παραγωγή τροχιάς τόξου-ευθείας el
dc.subject Αναγνώριση πρόθεσης el
dc.subject Προσαρμοστική απόσβεση el
dc.subject Human-robot interaction en
dc.subject Assistive robot en
dc.subject Smart walker en
dc.subject i-Walk en
dc.subject Admittance control en
dc.subject Learning from demonstration en
dc.subject Dynamic window motion planning en
dc.subject Arc-line trajectory generation en
dc.subject Intention recognition en
dc.subject Adaptive damping en
dc.title Διαδραστικός προσαρμοστικός έλεγχος ρομποτικού τροχήλατου περιπατητήρα κινητικής υποβοήθησης el
dc.title Interactive Adaptive Admittance Control of an Assistive Robotic Rollator for Mobility Assistance en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ρομποτική el
heal.classification Robotics en
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2021-10-30
heal.abstract Αυτή η διπλωματική εργασία πραγματεύεται το θέμα του ελέγχου ενός ρομποτικού περιπατητήρα σε φυσική αλληλεπίδραση με τον άνθρωπο-χρήστη. Η εργασία εστιάζει σε δύο ερευνητικές κατευθύνσεις. Η πρώτη αφορά την σχεδίαση και την εκπαίδευση ενός μοντέλου Ενεργούς Συμμόρφωσης pAdmittance) με σκοπό την οδήγηση ενός ευφυούς περιπατητήρα μέσω αισθητήρων Δύναμης/Ροπής εγκατεστημένων στις λαβές του. Στην δεύτερη ερευνητική κατεύθυνση, προτείνεται ένας νέος Ελεγκτής πλοήγησης που βασίζεται στην πρόθεση του χρήστη και συνδέει το μοντέλο Admittance με έναν δυναμικό τοπικό σχεδιαστή μονοπατιών. Αυτή η από κοινού στρατηγική ελέγχου ανθρώπου-ρομπότ χρησιμοποιείται για την υλοποίηση μιας Λειτουργίας Υποβοήθησης κατά την οδήγηση, ενώ επίσης επεκτείνεται με έναν αλγόριθμο Εντοπισμού Πρόθεσης για την επίλυση της αβεβαιότητας ως προς τη λήψη απόφασης πλοήγησης, καθώς και μία τεχνική Προσαρμοστικής Απόσβεσης. Η βοήθεια που προσφέρεται σχετίζεται με την ασφαλή καθοδήγηση του χρήστη σε επικίνδυνα μονοπάτια, ενώ η αβεβαιότητα ως προς τη λήψη απόφασης πλοήγησης αναφέρεται στην επιλογή της κατεύθυνσης που επιθυμεί ο χρήστης σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν πολλαπλοί τρόποι κίνησης, όπως σε κάποια διασταύρωση. Επιπλέον, προτείνεται η προσαρμοστικότητα της παραμέτρου απόσβεσης του μοντέλου Admittance, με βάση την κατάσταση του συστήματος, ώστε να καταστεί η συνεργασία ανθρώπου-περιπατητήρα πιο ρεαλιστική και εύχρηστη. Για να αξιολογηθούν οι προτεινόμενες μέθοδοι παρουσιάζονται ποικίλα πειραματικά αποτελέσματα, κάποια σε Ελεύθερο Χώρο και κάποια σε Περιορισμένο Χώρο παρουσία εμποδίων. Στον Ελεύθερο Χώρο η οδήγηση του ρομπότ δοκιμάζεται με το εκτιμώμενο μοντέλο Admittance και μετά από ρύθμιση της παραμέτρου απόσβεσης, ενώ στον Περιορισμένο Χώρο επιλέγονται συγκεκριμένα σενάρια για να φανεί η αποτελεσματικότητα του υλοποιημένου Ελεγκτή πλοήγησης, των μεθόδων και των βοηθητικών λειτουργιών. el
heal.abstract This diploma thesis deals with the subject of control of a robotic rollator in physical interaction with the human-user. The project focuses on two research directions. The first concerns the design and training of an Admittance model to drive a smart walker with Force/Torque sensors mounted on its handles. In the second direction, a novel intention-based navigation Controller is proposed that connects the Admittance model with a dynamic local path planner. This shared human-robot control strategy is used to implement an Assistive Mode for driving, while also being extended with an Intention Recognition algorithm for undecidability resolution and a Damping Adaptation technique. The assistance is about guiding the user with safety on dangerous paths, while the undecidability refers to picking the human intented direction of motion on situations where there are multiple possible ways of movement, like in a T-junction. On top of these, the adaptation of the damping coefficient of the Admittance model is proposed, based on the state of the system, to make the human-walker collaboratation more realistic and useful. To evaluate the proposed methods, various experimental results are presented, some for Free Space and some for Constrained Space. In Free Space the driving of the robot is tested with the estimated Admittance model and with adjusted damping, while in Constrained Space specific case scenarios are considered to show the effectiveness of the implemented navigation Controller, methods, and assistive features. en
heal.advisorName Τζαφέστας, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Μαραγκός, Πέτρος el
heal.committeeMemberName Ψυλλάκης, Χαράλαμπος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Σημάτων, Ελέγχου και Ρομποτικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 96 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα