dc.contributor.author |
Γράβαλος, Αλέξανδρος
|
el |
dc.contributor.author |
Καρώνης, Γιώργος
|
el |
dc.contributor.author |
Σκούλικας, Γιάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Gravalos, Alexandros
|
el |
dc.contributor.author |
Karonis, Georgios
|
en |
dc.contributor.author |
Skoulikas, Ioannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-05-25T09:21:45Z |
|
dc.date.available |
2022-05-25T09:21:45Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55202 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22900 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ερμού |
el |
dc.subject |
Δημόσιος χώρος |
el |
dc.subject |
Σύνταγμα |
el |
dc.subject |
Κεραμεικός |
el |
dc.subject |
Δίπολο |
el |
dc.subject |
Ermou street |
en |
dc.subject |
Public space |
el |
dc.subject |
Square |
el |
dc.subject |
Protest |
el |
dc.subject |
Industrial archaeology |
el |
dc.title |
Αστικός μπερντές: μια σχεδιαστική μεταφορά στο δημόσιο χώρο |
el |
dc.title |
Urban perde, a design metaphor in the public space |
en |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Πολεοδομία |
el |
heal.classification |
Δημόσιος χώρος |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-10-01 |
|
heal.abstract |
Το δίπολο παράγκα – σαράι που εμφανίζεται ως υπόβαθρο στα έργα του Καραγκιόζη ορίζει το χωρικό και νοηματικό πλαίσιο εντός του οποίου εκτυλίσσονται όλες οι παραστάσεις. Μεταφέροντας αυτό το θεατρικό σχήμα στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα στην οδό Ερμού, επιδιώκεται να οριστεί σε αντιστοιχία με το θέατρο σκιών, το υπόβαθρο της πόλης, προκειμένου οι εκφάνσεις της καθημερινότητας -ως το δρώμενο που εξελίσσεται στο ενδιάμεσο- να υφίστανται επίσης σε ένα χωρικό και νοηματικό πλαίσιο.
Ο ένας πόλος στα δυτικά συμβολίζει την “ανεπίσημη” πλευρά της πόλης καθώς αναφέρεται στη συνεχώς μεταβαλλόμενη φυσιογνωμία του Κεραμεικού και εκπροσωπείται από την επίσης ευμετάβλητη όψη της Τεχνόπολης, ενώ ο άλλος πόλος, στα ανατολικά, συμβολίζει την “επίσημη” πόλη, κυρίως μέσω της επιβλητικής παρουσίας του Κοινοβουλίου και του θεσμικού ρόλου που αυτό έχει, αλλά κι από την παγιωμένη φυσιογνωμία του εν γένει.
Έτσι, υπογραμμίζοντας ήδη υπάρχουσες δυνάμεις και στους δύο πόλους, επιχειρείται σε αυτόν τον “αστικό μπερντέ” που προτείνεται, να φιλοξενηθεί ίσως μια άλλη παράσταση, που να αφηγείται ιστορίες της πόλης τόσο του πρόσφατου παρελθόντος, όσο και του τρέχοντος παρόντος. |
el |
heal.abstract |
In the shadow-puppet theater of Karaghiozis, the binary
of the poor cottage (paragha) and Sultan’s palace
(sarayi) defines the spatial and conceptual setting of
the play. In this thesis, the above theatrical scheme is
applied as a metaphor for the urban center of Athens,
and specifically the Ermou street, in which the binary
becomes the spatial and conceptual setting for everyday
reality. On the one hand, the western pole symbolizes
the "unofficial" side of the city alluding to the everchanging physiognomy of Kerameikos as well as to the
volatile face of the Technopolis. On the other hand, the
eastern pole symbolizes the "official" city, represented
by the imposing presence of Parliament with its wellestablished institutional role and physiognomy. By
underlining the existing dynamics of the two poles, we design an “urban perde,” which we aspire to present as
the setting for the urban narratives of both the recent
past and the present. |
en |
heal.advisorName |
Ανδριανόπουλος, Τηλέμαχος |
el |
heal.advisorName |
Andrianopoulos, Tilemachos |
en |
heal.committeeMemberName |
Παπαβασιλείου, Ματθαίος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λυκογιάννη, Σταυρούλα |
el |
heal.committeeMemberName |
Σταυρίδου, Αθηνά |
el |
heal.committeeMemberName |
Ντάφλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
148 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|