dc.contributor.author |
Μηλιώνη, Αμαλία
|
el |
dc.contributor.author |
Milioni, Amalia
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-05-26T08:03:21Z |
|
dc.date.available |
2022-05-26T08:03:21Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55220 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22918 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Οχύρωση |
el |
dc.subject |
Ιδιωτικότητα |
el |
dc.subject |
Ασφάλεια |
el |
dc.subject |
Κινηματογράφος |
el |
dc.subject |
Ιδιωτικοί χώροι |
el |
dc.subject |
Δημόσιοι χώροι |
el |
dc.subject |
Εισβολή |
el |
dc.subject |
Θεάματα |
el |
dc.subject |
Θεατές |
el |
dc.subject |
Μίχαελ Χάνεκε |
el |
dc.subject |
Fortifications |
en |
dc.subject |
Privacy |
en |
dc.subject |
Safety |
en |
dc.subject |
Private spaces |
en |
dc.subject |
Public spaces |
en |
dc.subject |
Intrusion |
en |
dc.subject |
Cinema |
en |
dc.subject |
Spectacles |
en |
dc.subject |
Spectator |
en |
dc.subject |
Michael Haneke |
en |
dc.title |
Η αδύνατη οχύρωση στο κινηματογραφικό σύμπαν του Michael Haneke |
el |
dc.title |
The unattainable fortification in Michael Haneke’s cinematic universe |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Architecture in motion pictures |
en |
heal.classification |
Κινηματογράφος |
el |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-02-11 |
|
heal.abstract |
Οι κινηματογραφικές ταινίες του Αυστριακού σκηνοθέτη Michael Haneke, θέτουν προβληματισμούς σχετικά με την οχύρωση και τη χωρική και συναισθηματική απομόνωση του σύγχρονου ανθρώπου των δυτικών κοινωνιών. Ο σκηνοθέτης μέσω των ταινιών του, απεικονίζει την κλιμακώδη μεταμόρφωση του αστικού χώρου την εποχή της μετανάστευσης και των οικονομικών κρίσεων, κατά την οποία ο ιδιωτικός χώρος αντιμετωπίζεται ως ένα αμυντικό κέλυφος, ένα «ιδιωτικό οχυρό» απέναντι στον έξω κόσμο. Παράλληλα, ο δημόσιος χώρος μοιάζει να συρρικνώνεται σε χώρο μοναδιαίων περασμάτων από τη μία ιδιωτική κυριαρχία στην άλλη, με αποτέλεσμα η κάθε πιθανή διαπολιτισμική συνάντηση ή συναναστροφή να καταλήγει σε σύγκρουση. Ο Haneke, παράλληλα καταρρίπτει μέσω του ίδιου του κινηματογράφου του, το «καταφύγιο του θεάματος» - την ανώδυνη, διαμεσολαβημένη κρυψώνα από την εμπειρική πραγματικότητα, που προσφέρει το τηλεοπτικό και κινηματογραφικό θέαμα. Πάνω σε αυτούς τους τρεις άξονες – Ιδιωτικός Χώρος, Δημόσιος Χώρος, Θεατής & Θέαμα – δομείται η εργασία αυτή, αντλώντας υλικό από τις ταινίες του σκηνοθέτη: Benny’s Video (1993), Funny Games (1997), Code Inconnu (2000), Caché (2005). Η οχύρωση – χωρική ή συναισθηματική – είναι επιλογή, έχει συνέπειες και ίσως τελικά είναι αδύνατη, όσο κι αν προσπαθούμε. |
el |
heal.abstract |
The films of Austrian director Michael Haneke, raise concern about the fortification and the spatial and emotional isolation of the modern citizen of western societies. Through his films, the director depicts the gradual transformation of the urban space in the era of migration and economic crises, in which the private space is treated as a defensive shell, a "private fortress" against the outside world. At the same time, public space is reduced into a space of solitary passages from one private realm to another, and consequently any possible intercultural encounter or intercourse, ends up as a conflict. Haneke, at the same time, demolishes through his own cinema, the "refuge of the spectacle" - the painless, mediated hiding place from the experienced reality offered by TV and the cinematic spectacle. This study is built on these three axes - Private Space, Public Space, Spectator & Spectacle - drawing material from the director's films: Benny's Video (1993), Funny Games (1997), Code Inconnu (2000), Caché (2005). Fortification – either it's spatial or emotional - is a choice, it has consequences and it may be unattainable, no matter how hard we try. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|