HEAL DSpace

Η αδύνατη οχύρωση στο κινηματογραφικό σύμπαν του Michael Haneke

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μηλιώνη, Αμαλία el
dc.contributor.author Milioni, Amalia en
dc.date.accessioned 2022-05-26T08:03:21Z
dc.date.available 2022-05-26T08:03:21Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55220
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22918
dc.rights Default License
dc.subject Οχύρωση el
dc.subject Ιδιωτικότητα el
dc.subject Ασφάλεια el
dc.subject Κινηματογράφος el
dc.subject Ιδιωτικοί χώροι el
dc.subject Δημόσιοι χώροι el
dc.subject Εισβολή el
dc.subject Θεάματα el
dc.subject Θεατές el
dc.subject Μίχαελ Χάνεκε el
dc.subject Fortifications en
dc.subject Privacy en
dc.subject Safety en
dc.subject Private spaces en
dc.subject Public spaces en
dc.subject Intrusion en
dc.subject Cinema en
dc.subject Spectacles en
dc.subject Spectator en
dc.subject Michael Haneke en
dc.title Η αδύνατη οχύρωση στο κινηματογραφικό σύμπαν του Michael Haneke el
dc.title The unattainable fortification in Michael Haneke’s cinematic universe en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture in motion pictures en
heal.classification Κινηματογράφος el
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-02-11
heal.abstract Οι κινηματογραφικές ταινίες του Αυστριακού σκηνοθέτη Michael Haneke, θέτουν προβληματισμούς σχετικά με την οχύρωση και τη χωρική και συναισθηματική απομόνωση του σύγχρονου ανθρώπου των δυτικών κοινωνιών. Ο σκηνοθέτης μέσω των ταινιών του, απεικονίζει την κλιμακώδη μεταμόρφωση του αστικού χώρου την εποχή της μετανάστευσης και των οικονομικών κρίσεων, κατά την οποία ο ιδιωτικός χώρος αντιμετωπίζεται ως ένα αμυντικό κέλυφος, ένα «ιδιωτικό οχυρό» απέναντι στον έξω κόσμο. Παράλληλα, ο δημόσιος χώρος μοιάζει να συρρικνώνεται σε χώρο μοναδιαίων περασμάτων από τη μία ιδιωτική κυριαρχία στην άλλη, με αποτέλεσμα η κάθε πιθανή διαπολιτισμική συνάντηση ή συναναστροφή να καταλήγει σε σύγκρουση. Ο Haneke, παράλληλα καταρρίπτει μέσω του ίδιου του κινηματογράφου του, το «καταφύγιο του θεάματος» - την ανώδυνη, διαμεσολαβημένη κρυψώνα από την εμπειρική πραγματικότητα, που προσφέρει το τηλεοπτικό και κινηματογραφικό θέαμα. Πάνω σε αυτούς τους τρεις άξονες – Ιδιωτικός Χώρος, Δημόσιος Χώρος, Θεατής & Θέαμα – δομείται η εργασία αυτή, αντλώντας υλικό από τις ταινίες του σκηνοθέτη: Benny’s Video (1993), Funny Games (1997), Code Inconnu (2000), Caché (2005). Η οχύρωση – χωρική ή συναισθηματική – είναι επιλογή, έχει συνέπειες και ίσως τελικά είναι αδύνατη, όσο κι αν προσπαθούμε. el
heal.abstract The films of Austrian director Michael Haneke, raise concern about the fortification and the spatial and emotional isolation of the modern citizen of western societies. Through his films, the director depicts the gradual transformation of the urban space in the era of migration and economic crises, in which the private space is treated as a defensive shell, a "private fortress" against the outside world. At the same time, public space is reduced into a space of solitary passages from one private realm to another, and consequently any possible intercultural encounter or intercourse, ends up as a conflict. Haneke, at the same time, demolishes through his own cinema, the "refuge of the spectacle" - the painless, mediated hiding place from the experienced reality offered by TV and the cinematic spectacle. This study is built on these three axes - Private Space, Public Space, Spectator & Spectacle - drawing material from the director's films: Benny's Video (1993), Funny Games (1997), Code Inconnu (2000), Caché (2005). Fortification – either it's spatial or emotional - is a choice, it has consequences and it may be unattainable, no matter how hard we try. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής