heal.abstract |
Τα τελευταία χρόνια έχουν συντελεστεί σημαντικές διαφοροποιήσεις στις παραδοσιακές αλυσίδες εφοδιασμού, γεγονός που οφείλεται σε παράγοντες όπως η η εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σήμερα η ικανοποίηση του πελάτη εξαρτάται από πολυάριθμους παράγοντες, με τα e-logistics -τις αυτοματοποιημένες διαδικασίες logistics που διαθέτουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας- να συντελούν στην διαχείριση αυτών των παραγόντων, επιφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία και επιτρέποντας τον συγχρονισμό διαδικασιών και την κατάλληλη λήψη αποφάσεων.
Οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν γίνει πιο πολύπλοκες λόγω της παγκοσμιοποίησης, μένοντας πιο ευάλωτες απέναντι σε κινδύνους που δύνανται να διαταράξουν τη λειτουργία τους. Ο εντοπισμός και η αποτελεσματική διαχείριση κινδύνου της αλυσίδας εφοδιασμού αποτελούν σημεία – κλειδιά για τις σύγχρονες επιχειρήσεις. Η εξάπλωση της πανδημίας του Covid-19, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως μπορεί οι πανδημίες να έχουν σημαντικές συνέπειες στην βιωσιμότητα των αλυσίδων εφοδιασμού των επιχειρήσεων.
Επιπλέον, ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός και οι προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, καθιστούν απαραίτητη την κατανόηση των ωφελειών του ηλεκτρονικού εμπορίου για την σύγχρονη επιχείρηση, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο αφορά στην χρήση ηλεκτρονικών επικοινωνιών και τεχνολογίας των υπολογιστών για τη διεξαγωγή εμπορίου, έχει επηρεαστεί επίσης σε μεγάλο βαθμό από την προαναφερθείσα πανδημία ποικιλοτρόπως.
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφορικά με την διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα e-logistics, η ανάδειξη της σημασίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και η διερεύνηση του πως η πανδημία Covid-19 έχει επηρεάσει την εφοδιαστική αλυσίδα των επιχειρήσεων και το ηλεκτρονικό εμπόριο και να αναδείξει τρόπους διαχείρισής των συνεπειών της πανδημίας.
Λέξεις-κλειδιά: εφοδιαστική αλυσίδα, e-logistics, ηλεκτρονικό εμπόριο, πανδημία, Covid-19 |
el |