dc.contributor.author |
Μάμαλη, Αικατερίνη
|
el |
dc.contributor.author |
Mamali, Aikaterini
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-06-09T10:34:24Z |
|
dc.date.available |
2022-06-09T10:34:24Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55259 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.22957 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Θεωρία μάθησης |
el |
dc.subject |
Μάθηση κατανομών |
el |
dc.subject |
Μάθηση από ελλιπή δείγματα |
el |
dc.subject |
Διωνυμική κατανομή Poisson |
el |
dc.subject |
Μοντέλο Mallows |
el |
dc.subject |
Learning theory |
en |
dc.subject |
Distribution learning |
en |
dc.subject |
Learning from Truncated Samples |
en |
dc.subject |
Poisson Binomial Distribution |
en |
dc.subject |
Mallows Model |
en |
dc.title |
Μάθηση κατανομών από ελλιπή δείγματα |
el |
dc.title |
Distribution learning from truncated samples |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αλγόριθμοι |
el |
heal.classification |
Θεωρία μάθησης |
el |
heal.classification |
Πιθανότητες |
el |
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-02-04 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με το θεμελιώδες πρόβλημα της εκμάθησης
κατανομών από ελλιπή δείγματα. Στο πλαίσιο αυτό στόχος είναι η εκτίμηση μιας κατανο-
μής πιθανότητας με βάση ένα σύνολο δειγμάτων που μπορεί να είναι ελλιπές. Αυτό σημαίνει
ότι όποια δείγματα της κατανομής δεν ανήκουν σε ένα συγκεκριμένο, άγνωστο σύνολο, που
ονομάζουμε σύνολο αποκοπής, αφαιρούνται από το σύνολο των δειγμάτων. Η δυσκολία κλιμα-
κώνεται όταν απαιτούμε η εκτίμηση αυτή να δίνεται από έναν αλγόριθμο αποδοτικά, δηλαδή με
τη χρήση πολυωνυμικού πλήθους δειγμάτων και μετά από πολυωνυμικό αριθμό επαναλήψεων.
Μελετούμε την περίπτωση δύο συγκεκριμένων κατανομών: της Διωνυμικής κατανομής του
Poisson και του μοντέλου Mallows για κατανομές κατάταξης. Σκοπός μας είναι η εύρεση
εκείνων των συνθηκών για το σύνολο αποκοπής που είναι τόσο αναγκαίες όσο και ικανές για
την επιτυχή εκμάθηση των κατανομών. Στην περίπτωση της Διωνυμικής κατανομής Pois-
son, αποδεικνύουμε ότι το πρόβλημα είναι, γενικά, αδύνατο, αλλά γίνεται ευκολότερο καθώς
η κατανομή πλησιάζει την Κανονική κατανομή. Το γεγονός αυτό δηλώνει μία ενδιαφέρουσα
μετάβαση στη δυσκολία του προβλήματος. Στην περίπτωση του μοντέλου Mallows, διατυ-
πώνουμε μία ικανή συνθήκη για την επιλυσιμότητα του προβλήματος. |
el |
heal.abstract |
This thesis is concerned with the fundamental problem of learning distributions from
truncated samples. In this setting the purpose is to estimate a probability distribution
based only on truncated samples. That means that samples falling outside a specific,
unknown set are not available. The challenge becomes greater when we demand that
these estimations are given by an efficient -in terms of sample and traditional complexity-
algorithm. We study the learnability of two specific distributions in this setting: the
Poisson Binomial Distribution and the Mallows Distribution. We are interested in those
conditions on the truncation set that care both sufficient and necessary to learn these
distributions. In the first case, we are faced with an impossible problem that becomes
easier as the distribution gains structure, thus indicating an interesting transition on
the difficulty of the problem. For the Mallows Model we give a sufficient condition and
recognise the sub-optimality of a well-established method in the field of rank aggregation. |
en |
heal.advisorName |
Φωτάκης, Δημήτρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Φωτάκης, Δημήτρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Παγουρτζής, Αριστείδης |
el |
heal.committeeMemberName |
Τζάμος, Χρήστος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών. Εργαστήριο Λογικής και Επιστήμης Υπολογισμών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
106 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|