HEAL DSpace

Sensitivity analysis of passenger evacuation time using numerical simulations

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ψυρούκης, Κωνσταντίνος Παλαιολόγος el
dc.contributor.author Psyroukis, Konstantinos Palaiologos en
dc.date.accessioned 2022-06-21T10:27:28Z
dc.date.available 2022-06-21T10:27:28Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55313
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23011
dc.rights Default License
dc.subject Ανάλυση ευαισθησίας el
dc.subject Προσομοίωση el
dc.subject Εκκένωση πλοίου el
dc.subject Επιβατηγό πλοίο el
dc.title Sensitivity analysis of passenger evacuation time using numerical simulations en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ασφάλεια ναυσιπλοΐας el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-02-10
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική αποσκοπεί στην ανάλυση της ευαισθησίας του χρόνου εκκένωσης σε επιβατηγό πλοίο ως προς κάποιες βασικές παραμέτρους, χρησιμοποιώντας αριθμητικές προσομοιώσεις. Η υλοποίηση αυτού γίνεται μεσώ του pathfinder, ενός λογισμικού προσομοίωσης. Επιπλέον, η ανάλυση αυτή εμβαθύνει στον υπολογισμό του βαθμού επιρροής που ασκούν οι βασικές αυτές παράμετροι στον τελικό χρόνο εκκένωσης με μετρό σύγκρισης ένα βασικό σενάριο το οποίο υιοθετείται ως ονομαστικό. Ξεκινώντας, γίνεται σύντομη ανάλυση των ναυτικών ατυχημάτων περιγράφοντας την σταδιακή βελτίωση της ασφάλειας στη θάλασσα, με το πέρας του χρόνου, ενώ σχολιάζονται και κάποια πρόσφατα σοβαρά ατυχήματα ως προς την ανταπόκριση τους στις προσδοκίες των ισχυόντων κανονισμών. Στη συνεχεία παρουσιάζεται εκτενώς το κανονιστικό πλαίσιο που άφορα στις διαδικασίες εκκένωσης πλοίου, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις οδηγίες του παγκοσμίου οργανισμού ναυτιλίας (ΙΜΟ) σχετικά με την ανάλυση διαφυγής στο πλοίο. Η ανάλυση περιλαμβάνει και την περιγραφή των μεθόδων που ακολουθούνται για τη διαδικασία προσομοιώσεων που απαιτούνται με σκοπό τον υπολογισμό χρόνων εκκένωσης σε ενδεχόμενα σενάρια. Οδηγία πάνω στην οποία βασίζεται και η κυρία ανάλυση της εργασίας. Έπεται η ανάλυση του προγράμματος προσομοίωσης pathfinder. Όλα τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά και οι πιθανοθεωρητικες παράμετροι που υπεισέρχονται στις διαδικασίες περιγράφονται με σαφήνεια, όπως η συμπεριφορά, η ταχύτητα και οι χρόνοι απόκρισης των επιβατών. Καταλήγουμε έτσι στο βασικό μοντέλο των καταστρωμάτων καμπίνων ενός πλοίου που πρόκειται να αναλυθεί η ευαισθησία του χρόνου εκκένωσης του. Κατ’αρχας, βασικός λόγος της επιλογής των χώρων αυτών είναι πως η εργασία αυτή άφορα άμεσα στην ασφάλεια της ανθρωπινής ζωής, όποτε και επικεντρώνεται στα σημεία υψίστης σημασίας αυτής, μιας και συγκεντρωνεται το μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων σε αυτά. Έτσι, η ανάλυση ξεκινάει με βάση ένα φυσιολογικό σενάριο, πάνω στο οποίο διαφοροποιείται κάθε φορά μια παράμετρος αυτού. Πιο συγκεκριμένα, οι παραμετροι αφορούν στην ύπαρξη κλίσης, πανικού, περιορισμένης ορατότητας και μειωμένων εξόδων. Ακολουθεί λεπτομερής σύγκριση και σχολιασμός των αποτελεσμάτων των ποικίλων αυτών προσομοιώσεων εκκένωσης σε σχέση με το ονομαστικό σενάριο σε επίπεδο χρόνου, ρυθμού πλήρωσης εκκένωσης και επίπεδων συνωστισμού. Επιπλέον, όμως, λαμβάνονται και ορισμένα συνδυαστικά σενάρια, που περιλαμβάνουν παραπάνω από μια εκ των διαφοροποιημένων παραμέτρων, ώστε να εξεταστεί αν η από κοινού τους επίδραση είναι αθροιστική. Προκύπτουν κατ’ αυτόν τον τρόπο σημαντικά αποτελέσματα των βαθμών απόκλισης και κατ επέκταση επιρροής του χρόνου εκκένωσης, αναδεικνύοντας την ευαισθησία του χρόνου εκκένωσης στις εκάστοτε μεταβολές συνθηκών που μελετήθηκαν. Καταληκτικά, παρατίθενται τα συνολικά συμπεράσματα που εξήχθησαν από το σύνολο της εργασίας, με αναφορά των παραδοχών που θεωρήθηκαν για την εκπόνηση της ανάλυσης, και την ανασκόπηση των ευρυματων με την ουσιαστικής σημασίας τους. Η διαδικασία των προσομοιώσεων και της σύγκρισης τους προσφέρει την δυνατότητα στον μελετητή να εξετάσει τις διάφορες των χρόνων εκκένωσης και άλλων ιδιοτήτων των διάφορων σεναρίων και να εντοπίσει ευάλωτα σημεία εκκένωσης και περιοχές υψηλού συνωστισμού. Συμβάλλει λοιπόν σημαντικά στην μελέτη βελτίωσης σχεδιασμού πλοίου για περαιτέρω αναβάθμιση των σχεδίων εκκένωσης και κατ΄’επεκταση στην ασφάλεια που αυτό παρέχει. el
heal.advisorName Θέμελης, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Τσούβαλης, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Βεντικος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Θέμελης, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 97 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής