heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενό της, τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες που
δραστηριοποιούνται στον τομέα της καλλιτεχνικής φιλοξενίας. Επιδιώκει να προσεγγίσει το θέμα
τόσο σε θεωρητικό - βιβλιογραφικό επίπεδο όσο και σε πρακτικό μέσω της εφαρμογής εργαλείων
του μάνατζμεντ όπως και της επεξεργασίας προτάσεων για περαιτέρω στρατηγική ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, κατόπιν διεξοδικής ανάλυσης του φαινομένου της καλλιτεχνικής φιλοξενίας
παγκοσμίως, διαρθρώνεται το επιχειρηματικό μοντέλο που μπορεί να περιγράψει τις υπάρχουσες
ηλεκτρονικές πλατφόρμες διεθνούς εμβέλειας και δίδονται ορισμένες στρατηγικές προτάσεις για τη
περαιτέρω ανάπτυξή του. Στη συνέχεια επιχειρείται μία διεξοδική καταγραφή της αγοράς
καλλιτεχνικής φιλοξενίας στην Ελλάδα και τέλος πραγματοποιείται μία αποτίμηση της επενδυτικής
προοπτικής μιας πλατφόρμας με αντικείμενο την καλλιτεχνική φιλοξενία, με έδρα την Ελλάδα.
Η αγορά της καλλιτεχνικής φιλοξενίας μελετάται πολυπλεύρως. Παρατίθεται εκτενής ανάλυση της
ιστορικής εξέλιξής της, ενώ ταυτόχρονα ερευνάται η σύγχρονη μορφή της. Στο αναφερθέν πλαίσιο,
γίνεται προσπάθεια ανάλυσης των οικονομικών παραγόντων που διέπουν τη λειτουργία των
επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά καλλιτεχνικής φιλοξενίας, ενώ παράλληλα
μελετάται και το προφίλ των επισκεπτών που συμμετέχουν στα προγράμματα. Επιπλέον, η
ανάλυση διευρύνεται με την πρωτογενή καταγραφή των επιχειρήσεων που λειτουργούν στην
αγορά τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.
Η πραγματική περίπτωση που ερευνάται στη πράξη αφορά την κατάρτιση ενός επιχειρηματικού
μοντέλου των ηλεκτρονικών πλατφορμών που δραστηριοποιούνται με την καλλιτεχνική φιλοξενία
σε παγκόσμιο επίπεδο. Το επιχειρηματικό μοντέλο συνοδεύεται από αναλύσεις Εσωτερικού και
Εξωτερικού Περιβάλλοντος που πραγματοποιούνται με τη βοήθεια της εφαρμογής εργαλείων
στρατηγικού μάνατζμεντ όπως Business Model Canvas, PESTLE, Porter Five Forces, Value CreationValue Capture Model, TOWS. Με τη συμβολή των εργαλείων παρατίθενται ενδεικτικές εναλλακτικές
στρατηγικές για παρεμβάσεις στο υπάρχον επιχειρηματικό μοντέλο των πλατφορμών.
Αντίστοιχη προσπάθεια διενεργείται για την αγορά της Ελλάδας, δηλαδή αποπειράται μια
διεξοδική ανάλυση της αγοράς καλλιτεχνικής φιλοξενίας. Η έρευνα συνίσταται σε πρωτογενή
καταγραφή των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της καλλιτεχνικής φιλοξενίας
και τη κατηγοριοποίησή τους σε ομάδες δεδομένων. Ακολούθως εφαρμόζονται εργαλεία
στρατηγικού μάνατζμεντ για την ανάλυση περιβάλλοντος και γίνεται χρήση του μοντέλου SWOT.
Με τα συμπεράσματα που συνάγονται από τα προηγούμενα στάδια συντίθεται αποτίμηση της
επενδυτικής προοπτικής που συνεπάγεται η δημιουργία μια ηλεκτρονικής πλατφόρμας με θέμα τη
καλλιτεχνική φιλοξενία με έδρα την Ελλάδα. |
el |