dc.contributor.author | Ζαγκλιβέρη, Θεανώ | el |
dc.contributor.author | Zagkliveri, Theano | en |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T11:05:47Z | |
dc.date.available | 2022-06-28T11:05:47Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55348 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23046 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ατμοσφαιρική ρύπανση | el |
dc.subject | Λιμάνι Πειραιά | el |
dc.subject | Εκπομπές πλοίων | el |
dc.subject | Υπολογισμός αέριων ρύπων | el |
dc.subject | Υπολογιστικό εργαλείο | el |
dc.title | Ανάπτυξη εφαρμογής υπολογισμού των αέριων εκπομπών από τις θαλάσσιες μεταφορές, Μελέτη περίπτωσης: περιοχή του λιμένα Πειραιά | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ship emissions | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-03-04 | |
heal.abstract | Τα τελευταία χρόνια η ανάγκη για μείωση των εκπομπών έχει γίνει επιτακτική ανάγκη, όχι μόνο για τη ναυτιλία, αλλά και γενικότερα. Για τη ναυτιλία έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές μελέτες τόσο για τον υπολογισμό των εκπομπών αλλά και για την εύρεση μεθόδων μείωσης τους, ενώ παράλληλα έχουν ληφθεί και αντίστοιχα μέτρα για την μείωση τους. Οι εκπομπές από τα πλοία εντός των λιμένων μπορεί να αποτελούν σημαντικά μικρότερο ποσοστό σε σχέση με το σύνολο της ναυτιλίας αλλά είναι πηγές συγκεντρωμένων εκπομπών καυσαερίων που προκαλούν επιπτώσεις στην ποιότητα του αέρα, έχοντας άμεσο ή έμμεσο αποτέλεσμα τόσο στην υγεία των κατοίκων της περιοχής, όσο και στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάπτυξη ενός υπολογιστικού εργαλείου, για τον αναλυτικό υπολογισμό των εκπομπών καυσαερίων, λόγω της λειτουργίας των πλοίων στα όρια του λιμένα. Συγκεκριμένα, έχοντας συγκεντρώσει και αναλύσει μελέτες και μεθοδολογίες για τον υπολογισμό των εκπομπών, επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθεί η μεθοδολογία που αναπτύσσεται στην 4η Έκθεση του ΙΜΟ, που βασίζεται σε δεδομένα δραστηριότητας των πλοίων. Στα πρώτα τέσσερα κεφάλαια της διπλωματικής εργασίας, παρουσιάζονται, 1) το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την ναυτιλία, 2) οι εκπομπές που παρατηρούνται εντός των ορίων του λιμένα, 3) οι τρόποι λειτουργίας και η οργάνωση των λιμένων, που ουσιαστικά επηρεάζει τα μέτρα που λαμβάνονται για την μείωση των εκπομπών, και 4) οι νομοθετικές ρυθμίσεις και κανόνες που διέπουν τη λειτουργία των θαλάσσιων μεταφορών ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Στα επόμενα κεφάλαια παρουσιάζεται η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε, η περιγραφή του υπολογιστικού εργαλείου, το οποίο αναπτύχθηκε σε γλώσσα προγραμματισμού Python. Η εφαρμογή του υπολογιστικού εργαλείου γίνεται για το λιμάνι του Πειραιά, για επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία και κρουαζιερόπλοια. Τα απαραίτητα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων εξήχθησαν από βάσεις δεδομένων, ενώ οι κινήσεις των πλοίων από το αυτόματο σύστημα αναγνώρισης θέσης (AIS) των πλοίων. Η μελέτη έγινε για πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 5000 τόνων, για μία εβδομάδα κάθε μήνα, με ημερομηνίες από 22 έως 28 του μήνα, για τους μήνες Νοέμβριο 2020 έως Οκτώβριο 2021. Τα αποτελέσματα της εφαρμογής παρουσιάζονται αναλυτικά, και μπορούν να εξαχθούν από αυτά χρήσιμα συμπεράσματα για την ατμοσφαιρική ρύπανση στην περιοχή της πόλης του Πειραιά, και ευρύτερης της Αττικής, καθώς επίσης να συμβάλλουν στη διαμόρφωση πολιτικών και μέτρων περιορισμού των εκπομπών, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα. | el |
heal.advisorName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Ηλιοπούλου, Ελευθερία | el |
heal.committeeMemberName | Θεμελής, Νικόλαος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 86 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: