dc.contributor.author |
Παπαθεοδώρου, Ευγενία-Δήμητρα
|
el |
dc.contributor.author |
Papatheodorou, Evgenia-Dimitra
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-07-19T06:38:06Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55398 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23096 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Augmented reality |
en |
dc.subject |
Επαυξημένη πραγματικότητα |
el |
dc.subject |
Mobile augmented reality |
en |
dc.subject |
ARCore |
en |
dc.title |
Συγκριτική αξιολόγηση μεθόδων και λογισμικών επαυξημένης
πραγματικότητας |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
Φωτογραμμετρία |
el |
heal.classification |
Επαυξημένη Πραγματικότητα |
el |
heal.dateAvailable |
2023-07-18T21:00:00Z |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
embargo |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-02-18 |
|
heal.abstract |
Η επαυξημένη πραγματικότητα αποτελεί έναν ραγδαία αναπτυσσόμενο πεδίο, με εφαρμογή σε πλήθος ερευνητικών, οικονομικών, ψυχαγωγικών, εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων. Η σημαντική εξέλιξη που παρουσιάζουν οι σύγχρονες συσκευές κινητών τηλεφώνων συμβάλει στην αυξανόμενη χρήση τους ως συσκευές θέασης AR εμπειριών και στην δημιουργία πλήθους νέων εφαρμογών κινητής επαυξημένης πραγματικότητας (Mobile Augmented Reality -MAR).
Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στην ανάπτυξη και αξιολόγηση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας για κινητές συσκευές, αξιοποιώντας διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές υπέρθεσης αντικειμένων, με χρήση φωτογραμμετρικών μεθόδων και αλγορίθμων όρασης υπολογιστών και μηχανικής μάθησης.
Οι εφαρμογές αναπτύχθηκαν στο Unity με χρήση της γλώσσας προγραμματισμού C# και απευθύνονται σε συσκευές Android. Οι ουσιώδεις διεργασίες που αφορούν σε μία εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, όπως o εντοπισμός (tracking), η ανίχνευση χαρακτηριστικών σημείων (feature points), επιφανειών (planes) κ.ά. υλοποιούνται με την χρήση του πακέτου ανάπτυξης λογισμικού (Software Development Kit – SDK) ARCore. Στο πλαίσιο της εν λόγω εργασίας αξιοποιείται το σύνολο των αισθητήρων που διαθέτει μία κινητή συσκευή (GPS, IMU, κάμερα) για την υπέρθεση διαφορετικών αντικειμένων.
Η πρώτη εφαρμογή αφορά στον εντοπισμό οριζόντιων επιπέδων και επιλογή της θέσης του αντικειμένου στον χώρο σε πραγματικό χρόνο από τον χρήστη. Στην δεύτερη εφαρμογή η υπέρθεση των αντικειμένων πραγματοποιείται με βάση διαφορετικές εικόνες πρότυπο (image tracking). Μία ακόμα εφαρμογή αφορά στην χρήση του αισθητήρα GPS και τον προσδιορισμό της θέσης των αντικειμένων στο χώρο με γεωγραφικές συντεταγμένες. Τέλος, αξιολογήθηκε η χρήση ενός νευρωνικού δικτύου εντοπισμού αντικειμένων (object detection) στο πλαίσιο μιας εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας.
Ως αναφορά για την αξιολόγηση των εφαρμογών που δημιουργήθηκαν αξιοποιήθηκαν αντίστοιχες εφαρμογές – πρότυπο που παρέχονται από το πακέτο ανάπτυξης λογισμικού Wikitude SDK. |
el |
heal.abstract |
Augmented Reality (AR) is a fast-evolving field, with applications in many research, financial, entertainment, educational and other activities. The radical evolution of contemporary mobile phones contributes to their increasing usage as AR displays and the creation of many new mobile augmented reality (MAR) applications.
The present diploma thesis deals with the creation and evaluation of mobile augmented reality applications, using different methods and techniques to create the augmented scene with photogrammetric methods, computer vision and machine learning algorithms.
The applications are developed using Unity and programming language C# to run on Android devices. The main processes regarding an AR application, such as tracking, feature point and plane detection are implemented using ARCore Software Development Kit (SDK). Within the context of this diploma thesis different virtual objects are placed in the augmented scene using various sensors (GPS, IMU, camera) of the mobile device.
The first application developed deals with horizontal plane detection and manual object placement, where the position of the virtual object is specified by each user in real time. In the second application image tracking is used to compose the augmented scene. Another application is developed, where GPS sensor is used and the location of the virtual object is described by geographic coordinates. Finally, a Convolutional Neural Network is used to place the virtual object on specific detected objects of the real world.
In order to evaluate the developed apps WIkitude SDK’s template apps were used. |
en |
heal.advisorName |
Ιωαννίδης, Χαράλαμπος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γεωργόπουλος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Δουλάμης, Αναστάσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
138 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|