HEAL DSpace

Συγκριτική αξιολόγηση μεθόδων και λογισμικών επαυξημένης πραγματικότητας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαθεοδώρου, Ευγενία-Δήμητρα el
dc.contributor.author Papatheodorou, Evgenia-Dimitra en
dc.date.accessioned 2022-07-19T06:38:06Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55398
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23096
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” el
dc.rights Default License
dc.subject Augmented reality en
dc.subject Επαυξημένη πραγματικότητα el
dc.subject Mobile augmented reality en
dc.subject ARCore en
dc.title Συγκριτική αξιολόγηση μεθόδων και λογισμικών επαυξημένης πραγματικότητας el
heal.type masterThesis
heal.classification Φωτογραμμετρία el
heal.classification Επαυξημένη Πραγματικότητα el
heal.dateAvailable 2023-07-18T21:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-02-18
heal.abstract Η επαυξημένη πραγματικότητα αποτελεί έναν ραγδαία αναπτυσσόμενο πεδίο, με εφαρμογή σε πλήθος ερευνητικών, οικονομικών, ψυχαγωγικών, εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων. Η σημαντική εξέλιξη που παρουσιάζουν οι σύγχρονες συσκευές κινητών τηλεφώνων συμβάλει στην αυξανόμενη χρήση τους ως συσκευές θέασης AR εμπειριών και στην δημιουργία πλήθους νέων εφαρμογών κινητής επαυξημένης πραγματικότητας (Mobile Augmented Reality -MAR). Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στην ανάπτυξη και αξιολόγηση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας για κινητές συσκευές, αξιοποιώντας διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές υπέρθεσης αντικειμένων, με χρήση φωτογραμμετρικών μεθόδων και αλγορίθμων όρασης υπολογιστών και μηχανικής μάθησης. Οι εφαρμογές αναπτύχθηκαν στο Unity με χρήση της γλώσσας προγραμματισμού C# και απευθύνονται σε συσκευές Android. Οι ουσιώδεις διεργασίες που αφορούν σε μία εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας, όπως o εντοπισμός (tracking), η ανίχνευση χαρακτηριστικών σημείων (feature points), επιφανειών (planes) κ.ά. υλοποιούνται με την χρήση του πακέτου ανάπτυξης λογισμικού (Software Development Kit – SDK) ARCore. Στο πλαίσιο της εν λόγω εργασίας αξιοποιείται το σύνολο των αισθητήρων που διαθέτει μία κινητή συσκευή (GPS, IMU, κάμερα) για την υπέρθεση διαφορετικών αντικειμένων. Η πρώτη εφαρμογή αφορά στον εντοπισμό οριζόντιων επιπέδων και επιλογή της θέσης του αντικειμένου στον χώρο σε πραγματικό χρόνο από τον χρήστη. Στην δεύτερη εφαρμογή η υπέρθεση των αντικειμένων πραγματοποιείται με βάση διαφορετικές εικόνες πρότυπο (image tracking). Μία ακόμα εφαρμογή αφορά στην χρήση του αισθητήρα GPS και τον προσδιορισμό της θέσης των αντικειμένων στο χώρο με γεωγραφικές συντεταγμένες. Τέλος, αξιολογήθηκε η χρήση ενός νευρωνικού δικτύου εντοπισμού αντικειμένων (object detection) στο πλαίσιο μιας εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας. Ως αναφορά για την αξιολόγηση των εφαρμογών που δημιουργήθηκαν αξιοποιήθηκαν αντίστοιχες εφαρμογές – πρότυπο που παρέχονται από το πακέτο ανάπτυξης λογισμικού Wikitude SDK. el
heal.abstract Augmented Reality (AR) is a fast-evolving field, with applications in many research, financial, entertainment, educational and other activities. The radical evolution of contemporary mobile phones contributes to their increasing usage as AR displays and the creation of many new mobile augmented reality (MAR) applications. The present diploma thesis deals with the creation and evaluation of mobile augmented reality applications, using different methods and techniques to create the augmented scene with photogrammetric methods, computer vision and machine learning algorithms. The applications are developed using Unity and programming language C# to run on Android devices. The main processes regarding an AR application, such as tracking, feature point and plane detection are implemented using ARCore Software Development Kit (SDK). Within the context of this diploma thesis different virtual objects are placed in the augmented scene using various sensors (GPS, IMU, camera) of the mobile device. The first application developed deals with horizontal plane detection and manual object placement, where the position of the virtual object is specified by each user in real time. In the second application image tracking is used to compose the augmented scene. Another application is developed, where GPS sensor is used and the location of the virtual object is described by geographic coordinates. Finally, a Convolutional Neural Network is used to place the virtual object on specific detected objects of the real world. In order to evaluate the developed apps WIkitude SDK’s template apps were used. en
heal.advisorName Ιωαννίδης, Χαράλαμπος el
heal.committeeMemberName Γεωργόπουλος, Ανδρέας el
heal.committeeMemberName Δουλάμης, Αναστάσιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 138 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής