HEAL DSpace

Χωρικές αφηγήσεις εκ-τοπισμού: η περίπτωση της παιδόπολης «Άγιος Αλέξανδρος» Ζηρού στη σκιά του ελληνικού εμφυλίου

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κολιού, Αλεξάνδρα el
dc.contributor.author Koliou, Alexandra en
dc.date.accessioned 2022-07-20T09:38:11Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55448
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23146
dc.rights Default License
dc.subject Παιδοπόλεις el
dc.subject Paidopoleis en
dc.subject Παιδόπολη «Άγιος Αλέξανδρος» Ζηρού el
dc.subject Paidopoli “Agios Alexandros” of Ziros en
dc.subject Ελληνικός εμφύλιος πόλεμος el
dc.subject Greek civil war en
dc.subject Παιδική ηλικία el
dc.subject Childhood en
dc.subject Κοινωνική λήθη el
dc.subject Social oblivion en
dc.subject Κατασκευή κοινωνικών ταυτοτήτων el
dc.subject Construction of social identity en
dc.subject Ιδρυματικός τόπος el
dc.subject Institutional place en
dc.subject Κυρίαρχη εξουσία el
dc.subject Sovereign power en
dc.subject Νεκροπολιτική el
dc.subject Necropolitics en
dc.title Χωρικές αφηγήσεις εκ-τοπισμού: η περίπτωση της παιδόπολης «Άγιος Αλέξανδρος» Ζηρού στη σκιά του ελληνικού εμφυλίου el
dc.title Spatial narratives of displacement: the case of “paidopoli” “Agios Alexandros” of Ziros in the shadow of the greek civil war en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Πολεοδομία el
heal.classification Greece -- History -- Civil War, 1944-1949 -- Children en
heal.dateAvailable 2023-07-19T21:00:00Z
heal.language el el
heal.access embargo el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-06-23
heal.abstract Την περίοδο του ελληνικού εμφυλίου, τα παιδιά αποτέλεσαν ένα από τα κυριότερα πεδία διαμάχης των δύο αντιμαχόμενων στρατοπέδων. Και οι δύο πλευρές προσπάθησαν να τα «σώσουν» εκτοπίζοντάς τα από τις εστίες και τους οικείους τους. Ορισμένα μεταφέρθηκαν εκτός συνόρων, σε παιδικούς σταθμούς της Ανατολικής Ευρώπης. Άλλα, ωστόσο, μεταφέρθηκαν εντός της χώρας, στις λεγόμενες παιδοπόλεις, οι οποίες και τελούσαν υπό την «υψηλή προστασία» της τότε μοναρχίας. Η παρούσα εργασία εστιάζει το ενδιαφέρον της σε αυτές τις δομές και συγκεκριμένα στην παιδόπολη «Άγιος Αλέξανδρος» Ζηρού. Με εργαλεία τόσο το αρχειακό υλικό, όσο και τις αφηγήσεις παιδιών που έζησαν εκεί, προσπαθεί να αναλύσει τον σύνθετο ιδεολογικό μηχανισμό των παιδοπόλεων. Αναδεικνύει τεχνικές που ενεργοποιούνται -στο όνομα μιας κυρίαρχης αφήγησης, με απώτερο σκοπό την κατασκευή και διαιώνιση κοινωνικών ταυτοτήτων, οι οποίες εξυπηρετούν συγκεκριμένες κάθε φορά σκοπιμότητες. Επισημαίνοντας τη σημασία της «κοινωνικής λήθης», αλλά και την εξουσιαστική στρατηγική στους ιδρυματικούς τόπους, καταλήγει στο σήμερα και σε σύγχρονους αντίστοιχους μηχανισμούς απώλειας και ταυτόχρονα, κατασκευής συνειδήσεων. el
heal.abstract During the greek civil war, children constituted one of the main conflicts between the two warring camps. Both sides strived to “save” them by displacing them from their homes and relatives. Some of them were transferred abroad to kindergartens in Eastern Europe. While others were transferred within the country, to the so-called “paidopoleis”, which were children’s camps under the protection of the monarchy of that time. This paper focuses on these children’s camps and particularly on the one called “Agios Alexandros” of Ziros. Using as tools both the archival material and the narrations of children that lived there, it attempts to analyze the complex ideological mechanisms of those children’s camps. This paper also emphasizes the specific techniques that are activated -in the name of a dominant narrative- with the ultimate goal of constructing “social identities” that serve specific expediencies. Highlighting both the importance of “social oblivion” and the control strategy of institutional places, it concludes in today’s equivalent mechanisms aiming at the loss of consciousness. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Πολεοδομίας και Χωροταξίας el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής