HEAL DSpace

Μελέτες επιδραστικότητας χρηστών κοινωνικών δικτύων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Bitsikokos, Loizos en
dc.contributor.author Μπιτσικώκος, Λοΐζος el
dc.date.accessioned 2022-07-20T10:41:38Z
dc.date.available 2022-07-20T10:41:38Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55453
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23151
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Μαθηματική μοντελοποίηση el
dc.subject Ανάλυση κοινωνικών δικτύων el
dc.subject Υπολογιστικές κοινωνικές επιστήμες el
dc.subject Γραφήματα el
dc.subject Δίκτυα el
dc.subject Mathematical modelling en
dc.subject Social network analysis en
dc.subject Graphs en
dc.subject Networks en
dc.subject Computational social science en
dc.subject Θεωρία γραφημάτων el
dc.subject Graph theory en
dc.subject Επιχειρησιακή έρευνα el
dc.subject Operational research en
dc.title Μελέτες επιδραστικότητας χρηστών κοινωνικών δικτύων el
dc.title Studies of user influence in online social networks en
heal.type masterThesis
heal.classification Μαθηματική Μοντελοποίηση el
heal.classification Θεωρία Γραφημάτων el
heal.classification Επιχειρησιακή Έρευνα el
heal.classification Ανάλυση Κοινωνικών Δικτύων el
heal.classification Υπολογιστικές Κοινωνικές Επιστήμες el
heal.classification Mathematical Modelling en
heal.classification Graph Theory en
heal.classification Operational Research en
heal.classification Social Network Analysis en
heal.classification Computational Social Science en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-02-17
heal.abstract Η μοντελοποίηση της λειτουργίας ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης και η εύρεση του πιο επιδραστικού χρήστη του είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και πολύπλοκες εφαρμογές της Θεωρίας Γραφημάτων. Το πρόβλημα της ποσοτικοποίησης της έννοιας της επιδραστικότητας έχει τεράστια σημασία για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του διαδικτυακού μάρκετινγκ, αποτελώντας αναπόσπαστο κομμάτι του κλάδου της Επιχειρησιακής Έρευνας. Αρχικά, παρουσιάζουμε μία εισαγωγή στην Επιχειρησιακή Έρευνα με έμφαση στη διαδικασία και τα στάδια της Μοντελοποίησης. Στη συνέχεια, κάνουμε μία εισαγωγή στη Θεωρία Γραφημάτων παραθέτοντας εκτενώς ορισμούς και ιδιότητες κατευθυνόμενων και μη κατευθυνόμενων γραφημάτων με αυστηρό μαθηματικό φορμαλισμό. Κατόπιν αναλύεται ο αλγόριθμος PageRank, ένας αλγόριθμος ταξινόμησης ιστοσελίδων σύμφωνα με τη σημαντικότητά τους, ο οποίος βρίσκει εφαρμογές σε κοινωνικά δίκτυα. Επίσης, εισάγεται η έννοια της κεντρικότητας/επιδραστικότητας σε γραφήματα καθώς και κάποια μέτρα κεντρικότητας για υπολογισμούς. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται η δομή και λειτουργία του Twitter ενός από τα πιο σύνθετα κοινωνικά δίκτυα για τη μετάδοση πληροφοριών, ενώ μοντελοποιείται με τη βοήθεια της Θεωρίας Γραφημάτων, ορίζοντας πληθώρα μέτρων επιδραστικότητας ειδικά προσαρμοσμένα σε αυτό. Τέλος, εφαρμόζουμε το μοντέλο για το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο σε ένα πραγματικό σύνολο δεδομένων από χρήστες και αλληλεπιδράσεις τους, ενώ επιχειρούμε να εντοπίσουμε τόσο τους πιο επιδραστικούς χρήστες όσο και πιθανές συσχετίσεις μεταξύ των υπό μελέτη μέτρων επιδραστικότητας. el
heal.abstract Modelling the function of an online social network and finding the most influential user is one of the most intriguing and complex applications of Graph Theory today. The problem of quantifying influence is a difficult and loosely defined task that has tremendous importance in businesses involved in online marketing and therefore is a milestone for Operational Research. As a start, an introduction to Operational Research with an emphasis in Modelling is presented. In addition, Graph Theory is introduced presenting various definitions, examples and properties of directed and undirected graphs with the appropriate mathematical formalism. We continue with an analysis of the PageRank algorithm for classifying websites according to their importance, an algorithm greatly important for classifying social networks users as well. The notion of Centrality/Influence is also analyzed extensively presenting various centrality measures. Continuing, Twitter, an online microblogging social network, is presented and modeled with the use of Graph Theory while some influence measures specifically defined for Twitter are introduced. Lastly, the Twitter model is applied to a real dataset constituted of users and their interactions while we attempt not only to find the most influential users in the dataset but possible correlations between various influence measures. en
heal.advisorName Coletsos, John en
heal.committeeMemberName Στεφανέας, Πέτρος el
heal.committeeMemberName Συμβώνης, Αντώνιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα