HEAL DSpace

Μοντέλα εποπτευόμενης μηχανικής μάθησης για αναγνώριση συναισθήματος μέσω διεπαφής εγκεφάλου υπολογιστή σε παιχνίδια σοβαρού σκοπού για την υγεία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παναγιωτόπουλος, Ιωσήφ-Γεώργιος el
dc.contributor.author Panagiotopoulos, Iosif-Georgios en
dc.date.accessioned 2022-07-21T08:08:56Z
dc.date.available 2022-07-21T08:08:56Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55462
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23160
dc.rights Default License
dc.subject Συναισθηματική υπολογιστική el
dc.subject Ταξινόμηση συναισθημάτων el
dc.subject ΗΕΓ el
dc.subject Παιχνίδια σοβαρού σκοπού el
dc.subject Μηχανική μάθηση el
dc.subject Affective computing en
dc.subject EEG en
dc.subject Emotion classification en
dc.subject Serious games en
dc.subject Machine learning en
dc.subject Διεπαφή υπολογιστή-εγκεφάλου el
dc.subject Brain-Computer interface en
dc.title Μοντέλα εποπτευόμενης μηχανικής μάθησης για αναγνώριση συναισθήματος μέσω διεπαφής εγκεφάλου υπολογιστή σε παιχνίδια σοβαρού σκοπού για την υγεία el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Πληροφορική el
heal.classification Συστήματα μετάδοσης πληροφορίας el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-02-28
heal.abstract Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας διερευνάται η δυνατότητα αξιοποίησης δεδομένων διεπαφής υπολογιστή-εγκεφάλου για την αναγνώριση συναισθήματος κατά την αλληλεπίδραση με παιχνίδια σοβαρού σκοπού για την υγεία. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε εξαγωγή χαρακτηριστικών από ηλεκτροεγκεφαλογραφικές (ΗΕΓ) καταγραφές που προέρχονται από τη βάση δεδομένων DREAMER και συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια διέγερσης των υποκειμένων της βάσης από κινηματογραφικό υλικό. Για την ανάπτυξη μοντέλων ταξινόμησης που βασίζονται σε εποπτευόμενη μηχανική μάθηση, αξιοποιήθηκε το μοντέλο περιγραφής συναισθημάτων VAD, που αξιοποιεί τις κλίμακες σθένους (Valence), διέγερσης (Arousal) και κυριαρχίας (Dominance). Τα δέντρα αποφάσεων ενισχυμένης κλίμακας χαρακτηρίστηκαν από την καλύτερη απόδοση αναγνώρισης συναισθήματος σε συγκριτική μελέτη που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε μοντέλα εποπτευόμενης μηχανικής μάθησης. Η διπλωματική εργασία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση του εννοιολογικού πλαισίου ενός παιχνιδιού σοβαρού σκοπού που ενσωματώνει ως είσοδο το συναίσθημα του χρήστη, όπως προκύπτει από τον ταξινομητή που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας, και έχει ως στόχο την ρύθμιση συναισθημάτων. el
heal.abstract In the present Diploma Thesis, the potential of utilizing brain computer interface data for emotion recognition within the context of serious games for health has been explored. For this purpose, electroencephalogram (EEG) features were extracted from the DREAMER database, which contains data collected during the stimulation of subjects from cinematographic material. Classification models based on supervised machine learning, were developed to classify emotions using Valence, Arousal and Dominance (according to VAD emotion description model). Gradient boosted decision trees were characterized by the best performance of emotion recognition in a comparative study of different supervised machine learning models. The Thesis concludes with the conceptual framework of a serious game that utilizes the exported classification results and aims at providing users with an emotion regulation tool. en
heal.advisorName Νικήτα, Κωνσταντίνα el
heal.committeeMemberName Νικήτα, Κωνσταντίνα el
heal.committeeMemberName Σταφυλοπάτης, Ανδρέας -Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Στάμου, Γιώργος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 93 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής