heal.abstract |
Στόχο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί αφενός, η βιβλιογραφική μελέτη των ηλεκτρικών οχημάτων (Electrical Vehicles – EV) και των υποδομών φόρτισής τους, αφετέρου η ανάλυση δεδομένων φορτίσεων για τον εντοπισμό μοτίβων συμπεριφορών φόρτισης, με βάση τις συνήθειες των οδηγών, σε δημόσιο και ιδιωτικό περιβάλλον. Για το σκοπό αυτό, αρχικά αναλύθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά των EV και ειδικότερα συλλέχθηκαν δεδομένα για τη σύγκριση της ηλεκτροκίνησης, μεταξύ των παρόμοιων Ευρωπαϊκών χωρών Ουγγαρίας και Ελλάδας. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι η Ουγγαρία είναι πιο ανεπτυγμένη και άρα αποτελεί μοντέλο προσομοίωσης της αντίστοιχης ανάπτυξης στην Ελλάδα. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας την γλώσσα προγραμματισμού R, πραγματοποιήθηκε η ανάλυση δεδομένων φορτίσεων ενός συνόλου δημόσιων και οικιακών σημείων φόρτισης. Πιο συγκεκριμένα, οπτικοποιήθηκαν και αναλύθηκαν ως προς τους μέσους όρους οι μεταβλητές διάρκειας, ενέργειας και ισχύος φόρτισης. Παρατηρήθηκε ότι το δημόσιο περιβάλλον παρουσιάζει μεγαλύτερες μέσες τιμές για την ενέργεια φόρτισης έναντι του ιδιωτικού. Για την συγκεκριμένη μελέτη, είναι λογικό αφού στο ιδιωτικό περιβάλλον φορτίζει Plug-in υβριδικό όχημα, που εξ’ ορισμού έχει μικρότερη μπαταρία. Παρ’ όλα αυτά, σε πραγματικές συνθήκες, για σύγκριση μεταξύ αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, θα συνέβαινε το αντίθετο και το δημόσιο περιβάλλον θα παρουσίαζε μικρότερες τιμές διάρκειας και ενέργειας φόρτισης, αφού, αντιθέτως με το ιδιωτικό, οι χρήστες δεν το προτιμούν για πλήρεις φορτίσεις. Η εργασία καταλήγει στα συμπεράσματα όπου παρουσιάζει τα βασικά μοτίβα που εντοπίστηκαν και προτείνει ευκαιρίες για περαιτέρω μελέτη αλγορίθμων πρόβλεψης σχετικά με τη ζήτηση ενέργειας σε σταθμούς φόρτισης. |
el |