dc.contributor.author |
Κανελλόπουλος, Παναγιώτης
|
|
dc.contributor.author |
Kanellopoulos, Panagiotis
|
|
dc.date.accessioned |
2022-07-21T09:24:17Z |
|
dc.date.available |
2022-07-21T09:24:17Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55474 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23172 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βιώσιμη κινητικότητα |
el |
dc.subject |
Επιχειρηματικά επίκεντρα |
el |
dc.subject |
Λ. Κηφισίας |
el |
dc.subject |
Πολυκριτηριακή ανάλυση |
el |
dc.subject |
Αστικός σχεδιασμός |
el |
dc.subject |
Sustainable mobility |
en |
dc.subject |
Business clusters |
en |
dc.subject |
Kifisias Avenue |
en |
dc.subject |
Urban design |
en |
dc.subject |
Multicriteria analysis |
en |
dc.title |
Γραμμικές Χρήσεις Γης και Βιώσιμη Κινητικότητα: Η περίπτωση της Λ. Κηφισίας |
el |
dc.title |
Γραμμικές Χρήσεις Γης και Βιώσιμη Κινητικότητα: Η περίπτωση της Λ. Κηφισίας |
el |
dc.contributor.department |
Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Reconsidering sustainable mobility patterns in urban business clusters planning: Kifisias Avenue, Athens |
en |
heal.classification |
Πολεοδομία |
el |
heal.classification |
Αστικός Σχεδιασμός |
el |
heal.classification |
Βιώσιμη κινητικότητα |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-03-11 |
|
heal.abstract |
Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορά τη σύνδεση ανάμεσα στη βιώσιμη κινητικότητα και στην ανάπτυξη επιχειρηματικών επικέντρων. Το ζήτημα αυτό καθίσταται επίκαιρο τόσο δεδομένης της διευρυμένης τάσης για εφαρμογή μέτρων και πολιτικών βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΒΑΚ) στις ελληνικές πόλεις όσο και λόγω του ό,τι η πρακτική της οργανωμένης ανάδυσης επιχειρηματικών επικέντρων στον αστικό χώρο δεν έχει τύχει πρακτικής εφαρμογής, παρότι, στη διεθνή βιβλιογραφία και πρακτική, αναγνωρίζονται ως μέσα παραγωγής συμβολικού τοπίου και ανάδειξης των πόλεων στο διεθνές αστικό σύστημα. Η οργανική ανάπτυξή τους, με τυπικό τέτοιο παράδειγμα να εντοπίζεται τμηματικά κατά μήκος του οδικού άξονα της Λ. Κηφισίας, εγείρει ερωτήματα για τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό τους όπου η ΒΑΚ μπορεί να λειτουργήσει καταλυτικά υπέρ της αναπτυξιακής προοπτικής της εκάστοτε περιοχής. Στο πλαίσιο αυτό, το ερώτημα που εγείρεται αναφέρεται στο «αν και με ποιον τρόπο συνδέεται η λήψη και η εφαρμογή μέτρων βιώσιμης κινητικότητας με την ανάπτυξη ή/και ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στις πόλεις;» Για την απάντηση του ερωτήματος, η περίπτωση του «αυτογενούς» επιχειρηματικού επικέντρου κατά μήκος της Λ. Κηφισίας επιλέχθηκε για να αποτελέσει τη μελέτη περίπτωσης της έρευνας, η οποία δομήθηκε με βάση το δίπτυχο «ανάλυση υφιστάμενης κατάστασης - διατύπωση προτάσεων». Για την ανάλυση αξιοποιήθηκαν πρωτογενή δεδομένα που αποτέλεσαν προϊόν προσωπικής καταγραφής καθώς και δευτερογενή δεδομένα που απορρέουν από την βιβλιογραφική επισκόπηση και την επισκόπηση μελετών. Παράλληλα, αξιοποιήθηκαν καλές πρακτικές που εντοπίστηκαν σε ανάλογες περιπτωσιολογικές μελέτες που αφορούν στην αναδιαμόρφωση του οδικού χώρου μεγάλων αξόνων κυκλοφορίας για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας κατά μήκος τους. Με βάση τα παραπάνω, διατυπώθηκαν δέσμειες προτάσεις για δυνητική ενίσχυση του επιχειρηματικού χαρακτήρα της Λ. Κηφισίας με γνώμονα την εφαρμογή πολιτικών ΒΑΚ που προσδοκούν να περιορίσουν κρίσιμα προβλήματα κινητικότητας και προσβασιμότητας. Η τελική πρόταση είναι αποτέλεσμα αξιολόγησης με γνώμονα την πολυκριτηριακή ανάλυση των τριών εναλλακτικών σεναρίων που διατυπώθηκαν βασιζόμενα στην εφαρμογή «έξυπνων» και εύκολα εφαρμόσεων λύσεων. Μέσα από την παρούσα εμπειρική εφαρμογή, η συγκεκριμένη εργασία στοχεύει στην εξαγωγή μιας σειράς καλών πρακτικών ΒΑΚ που μπορούν να αξιοποιηθούν σε αντίστοιχου χαρακτήρα περιοχές ή ακόμη και σε περιοχές όπου διατυπώνεται ένα ανάλογο όραμα. |
el |
heal.abstract |
The aim of this undergraduate diploma thesis is to demonstrate the link between sustainable
mobility and the development of business clusters. The design practice of creating and
supporting the formation of clusters by reconstructing or even reforming neighborhoods in
order to highlight the identity of an area and to produce a symbolic landscape is a widespread
phenomenon. However, in Greece no similar policy has been implemented while areas are
observed to be developed on a organic way that function as clusters. A typical example of an
‘informal’ business cluster located along Kifisias Avenue.
Taking into consideration the practices of sustainable mobility and their implementation in
cities abroad, a question arises: “whether and in which way the implementation of sustainable
mobility measures may be used in order for business activity to be enhanced across main
transport axes”? To answer this question, some typical examples were selected that were used
as case studies. These relate to the reallocation of the road space to enhance the
entrepreneurship of the area. The purpose of this paper is to propose good practices of
sustainable urban mobility for the development of the business character of Kifisias Avenue.
To achieve the goal, critical problems are identified that limit people's mobility and access to
various enterprises and are properly addressed by emphasizing the importance of sustainable
mobility in relevant business planning endeavors. By examining a series of variables (land
uses, road network, transport systems, light movement networks, traffic loads, environmental
data, etc.) the current situation is analyzed and most important problems and opportunities of
the area are identified. The final proposal for the area arises from the choice between three
alternative scenarios produced whose formulation was based on applying "smart" and easy
applicable solutions. All scenarios were evaluated based on the multi-criteria analysis and
finally the best one was selected. |
en |
heal.advisorName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
|
heal.committeeMemberName |
Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος |
|
heal.committeeMemberName |
Στρατηγέα, Αναστασία |
|
heal.academicPublisher |
Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
161 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|