HEAL DSpace

Διερεύνηση της επιρροής της πανδημίας του Covid-19 στα χαρακτηριστικά μετακίνησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κέζιος, Παναγιώτης-Νικόλαος el
dc.contributor.author Kezios, Panagiotis-Nikolaos en
dc.date.accessioned 2022-07-26T08:41:32Z
dc.date.available 2022-07-26T08:41:32Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55499
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23197
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Επιλογή μέσου μετακίνησης el
dc.subject Ανάλυση διακριτών επιλογών el
dc.subject Ερωτηματολόγιο el
dc.subject Χαρακτηριστικά μετακίνησης el
dc.subject Πανδημία κορωνοϊού el
dc.subject Modal choice en
dc.subject Discrete choice analysis en
dc.subject Questionnaire en
dc.subject Mobility characteristics en
dc.subject Covid-19 pandemic en
dc.title Διερεύνηση της επιρροής της πανδημίας του Covid-19 στα χαρακτηριστικά μετακίνησης el
dc.title Investigation of the influence of Covid-19 pandemic on mobility characteristics en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκοινωνιακή τεχνική el
heal.classification Transportation engineering en
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-03-11
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση της επιρροής της πανδημίας του κορωνοϊού/Covid-19 στα χαρακτηριστικά μετακίνησης. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα πεδίου με χρήση ερωτηματολογίου εκδηλωμένων προτιμήσεων. Η έρευνα ήταν διαδικτυακή και η διεξαγωγή της ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2021 και ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους και συνολικά συμμετείχαν 238 άτομα, τα οποία «επιλέχθηκαν» με δειγματοληψία ευκολίας και δειγματοληψία χιονοστιβάδας. Το ερωτηματολόγιο, το οποίο κλήθηκαν να συμπληρώσουν, αποτελείται από πέντε ενότητες. Στην πρώτη ενότητα τίθενται ερωτήσεις σχετικά με τα χαρακτηριστικά μετακίνησης των ερωτηθέντων για την περίοδο πριν την πανδημία του κορωνοϊού, όπως το κύριο μέσο μετακίνησης, τα μέσα μεταφοράς που χρησιμοποιούσαν για τους διαφόρους σκοπούς μετακίνησης, η συχνότητα των μετακινήσεων κ.ά. Στη δεύτερη ενότητα τίθενται επίσης ερωτήσεις σχετικά με τα χαρακτηριστικά μετακίνησης των συμμετεχόντων, αλλά για την περίοδο των περιοριστικών μέτρων (Νοέμβριος - Δεκέμβριος του 2020). Στην τρίτη ενότητα του ερωτηματολογίου διερευνώνται οι προσωπικές προτιμήσεις των ερωτηθέντων σε σχέση με το Ι.Χ. αυτοκίνητο. Στην τέταρτη ενότητα τίθενται ερωτήσεις σχετικές με τον κορωνοϊό και τέλος, στην πέμπτη ενότητα εξετάζονται τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της έρευνας πραγματοποιήθηκε με την ανάλυση διακριτών επιλογών, χρησιμοποιώντας μοντέλο logit. Συγκεκριμένα, δημιουργήθηκαν πέντε μοντέλα, ένα για το σύνολο του δείγματος, ένα για το σύνολο των μετακινούμενων των οποίων το κύριο μέσο μετακίνησης πριν την εμφάνιση της πανδημίας ήταν το Ι.Χ. αυτοκίνητο (ως οδηγός) ή η μοτοσικλέτα και άλλο ένα για τους μετακινούμενους των οποίων το κύριο μεταφορικό μέσο αποτελούσαν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ένα για τους μετακινούμενους που ελάττωσαν τις μετακινήσεις με σκοπό την άσκηση σε ανοιχτό χώρο κατά τη διάρκεια του lockdown και τέλος, ένα για εκείνους των οποίων οι συγκεκριμένες μετακινήσεις σημείωσαν αύξηση σε σχέση με πριν. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν πως ιδιαίτερο ρόλο στην αλλαγή του μέσου μετακίνησης, κατά τη διάρκεια των δύο εξεταζόμενων χρονικών περιόδων, διαδραμάτισαν τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά των μετακινούμενων (π.χ. φύλο, ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, τομέας απασχόλησης κ.ο.κ.). Τα αποτελέσματα υπέδειξαν επίσης πως η κατοχή διπλώματος Ι.Χ. αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας ή η ιδιοκτησία Ι.Χ. αυτοκινήτου επιδρούν αρνητικά σε αλλαγές στον τρόπο μετακίνησης. Επιπλέον, ορισμένες γενικές απόψεις των μετακινούμενων αποδείχθηκαν σημαντικές, όπως για παράδειγμα η ταχύτητα και η άνεση ως ενθαρρυντικός παράγοντας για χρήση του Ι.Χ. αυτοκινήτου και αντίστοιχα, η πιθανότητα αυξημένης κίνησης ως αποθαρρυντικός παράγοντας. Τέλος, από την ανάλυση των επιμέρους υποσυνόλων του πληθυσμού και αναφορικά με τη συχνότητα μετακίνησης με σκοπό την άσκηση σε ανοιχτό χώρο, προέκυψαν παρεμφερή αποτελέσματα όσον αφορά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των μετακινούμενων, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν επίσης η επιλογή του κύριου μέσου μετακίνησης κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, όπως και η αποφυγή του κινδύνου μόλυνσης ή η ασφάλεια και η άθληση ως αίτια αλλαγής κύριου μεταφορικού μέσου. el
heal.abstract The present thesis aims to investigate the influence of Covid-19 pandemic on mobility characteristics. For this purpose, a field survey was conducted with the design of a revealed preference questionnaire . The survey was online and its distribution commenced in June 2021 and was completed in October of the same year. A total of 238 participants filled-in the questionnaire, while the sampling method resembled the convenience and snowball sampling. The utilized questionnaire consists of five sections. The first section involves questions about the respondents’ mobility characteristics for the period before the coronavirus pandemic, such as the main transport mode, the transport mode used for different trip purposes, trip frequency etc. The second section poses questions about the respondents’ mobility characteristics, but considering the period when the restrictive measures were applied (November-December 2020). The third section of the questionnaire explores respondents’ personal preferences in relation to private car. The fourth section collects data related to Covid-19 and finally, the fifth section examines the socioeconomic characteristics of the participants. The evaluation of the survey’s results was performed utilizing discrete choice analysis, and in particular through the design of logit models. More specifically, five models were designed, one for the whole sample, one for the travellers whose main transport mode before the pandemic was the private car (as a driver) or the motorcycle and another one for the travellers whose main transport mode was public transport, one model for travelers who displayed reduced number of trips for exercise purposes and during the lockdown finally, one for those displayed reduced number of trips for exercise purposes. The results showed that the travellers’ socioeconomic characteristics (e.g. gender, age, marital status, employment sector, etc) played an important role in modal shift during the two-time periods considered. Furthermore, results indicated that private car and motorcycle license or car ownership had a negative effect on modal shift. In addition, specific traveler attitudes relevant to the private car such as considering speed and comfort as encouraging factors and the possibility of increased traffic as a discouraging factor, proved to be significant. Finally, the analysis of individual population subsets with regard to the trip frequency for exercise purposes, showed similar results in terms of the socioeconomic characteristics, while the choice of main transport mode during the restrictive measures, also played an important role, as well as the avoidance of the risk of infection or safety and exercise as causes of change of the main transport mode. en
heal.advisorName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.advisorName Spyropoulou, Ioanna en
heal.committeeMemberName Σπυροπούλου, Ιωάννα el
heal.committeeMemberName Ψαριανός, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Spyropoulou, Ioanna en
heal.committeeMemberName Psarianos, Vasileios en
heal.committeeMemberName Kepaptsoglou, Konstantinos
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 116 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα