dc.contributor.author | Σωτηρόπουλος, Παναγιώτης-Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Sotiropoulos, Panagiotis-Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-26T10:05:58Z | |
dc.date.available | 2022-07-26T10:05:58Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55503 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23201 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βιώσιμη αστική κινητικότητα | el |
dc.subject | Πεζή μετακίνηση | el |
dc.subject | Περπατησιμότητα | el |
dc.subject | Κορονοϊός | el |
dc.subject | Τακτική λογιστική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Μέθοδος δεδηλωμένης προτίμησης | el |
dc.subject | Sustainable urban mobility | en |
dc.subject | Pedestrian mobility | en |
dc.subject | Walkability | en |
dc.subject | Covid-19 | en |
dc.subject | Ordinal logistic regression | en |
dc.subject | Stated preference | en |
dc.title | Ανάλυση παραγόντων που επηρεάζουν την πεζή μετακίνηση κατά την διάρκεια της πανδημίας Covid-19. | el |
dc.title | Analysis of factors affecting pedestrian mobility during the Covid-19 pandemic. | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Κυκλοφοριακή τεχνική | el |
heal.classification | Traffic technique | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-03-11 | |
heal.abstract | Σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής είναι να αναλύσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση κάποιου να επιλέξει την πεζή μετακίνηση για μια διαδρομή του, σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς κατά την διάρκεια της πανδημίας του ιού Covid- 19. Δημιουργήθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις σχετικά με τα χαρακτηριστικά των μετακινήσεων του δείγματος 293 ατόμων, δίνοντας έμφαση στην πεζή μετακίνηση και την ύπαρξη υποθετικών σεναρίων για την διερεύνηση της επιλογής περπατήματος. Η ανάλυση των δεδομένων του ερωτηματολογίου έγινε χρησιμοποιώντας μοντέλα τακτικής λογιστικής παλινδρόμησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η απόσταση, οι καιρικές συνθήκες, η ποιότητα των οδικών υποδομών και η πιθανότητα μετάδοσης του Covid-19 σε μοτοσυκλέτα αποτελούν τους παράγοντες με την μεγαλύτερη επιρροή στο δείγμα μας, ενώ ο σκοπός της μετακίνησης δε επηρεάζει την πιθανότητα περπατήματος. Όσο αυξάνεται η απόσταση, τόσο μειώνεται η πιθανότητα κάποιος να περπατήσει, ενώ όσο βελτιώνονται οι καιρικές συνθήκες και οι οδικές υποδομές, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα περπατήματος. Αντίστοιχα, σχετικά με την πιθανότητα μετάδοσης Covid-19 σε μοτοσυκλέτα, όσο αυτή αυξάνεται, αυξάνεται και η πιθανότητα περπατήματος. Η συχνότητα περπατήματος, το υψηλό μορφωτικό επίπεδο, η αίσθηση ασφάλειας, η ομορφιά και ευχαρίστηση μιας διαδρομής, καθώς και η άθληση ως σκοπός περπατήματος, αποτελούν παράγοντες ενθάρρυνσης της πεζής μετακίνησης. Αντίθετα, η πιθανότητα μετάδοσης του Covid-19 στην πεζή μετακίνηση, η έλλειψη πεζοδρομίων και οι μεγάλες αποστάσεις αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες χρήσης της πεζής μετακίνησης. Αυτοί των οποίων οι συνολικές μετακινήσεις έχουν μειωθεί εξαιτίας της πανδημίας έχουν μικρότερη πιθανότητα να περπατήσουν σε σχέση με αυτούς των οποίων έχουν αυξηθεί.Τα άτομα εκτός Αττικής έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να περπατήσουν σε σχέση με αυτούς που είναι εντός Αττικής, ενώ οι ελεύθεροι είναι πιο πιθανό να περπατήσουν σε σχέση με τους παντρεμένους. Η έρευνα καταλήγει πως είναι σημαντικό να εξεταστούν σοβαρά οι παράγοντες του περπατήματος για την δημιουργία και ανάπτυξη ενός βιώσιμου συστήματος μεταφορών, όπου το περπάτημα θα αποτελεί μία ρεαλιστική εναλλακτική μετακίνησης, ειδικότερα σε έκτακτες καταστάσεις όπως η περίοδος της πανδημίας όπου και οι συνθήκες το ευνοούν. | el |
heal.abstract | This thesis aims to analyse the factors that influence travellers’ willingness to walk regarding their daily commuting during the Covid-19 pandemic. For this purpose, a stated preference survey was conducted including questions about travelers’ travel characteristics and demographics, as well as hypothetical scenarios. The sample consisted of 293 people. When it comes to data statistical analysis, an ordinal regression model was developed. The results suggest that distance, weather conditions, the quality of the road infrastructure and the probability of being infected by Covid-19 on a motorcycle are the most significant determinants of walking. On the other hand, purpose doesn’t seem to affect travelers’ willingness to walk.The longer the distance, the less probable for someone to walk. Regarding weather conditions and infrastructure, it is more likely for one to walk as they improve. Respectively, as the probability of being infected by Covid-19 on a motorcycle increases, it is more probable for someone to walk. Frequency of walking, education level, safety feeling, the pleasure while walking and physical exercise as a purpose for walking are the factors that encourage walking. In contrast, the possibility of being infected by Covid-19 while walking, the lack of sidewalks and longer distances are deterrent factors for walking. Those who have reduced their daily trips due to the pandemic are less likely to walk than those who have increased them. People living outside the region of Attica are more likely to walk than those who live in Attica, while single people are more likely to walk than married people. As a conclusion, it is important for the determinants of walking to be considered in policy making. In this way, a sustainable transport system can be developed, in which walking will stand as a realistic alternative for commuting, especially in periods of crisis such as pandemic, when walking may be favoured. | en |
heal.advisorName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 93 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: