dc.contributor.author | Χόνδρος, Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Chondros, Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-27T08:13:36Z | |
dc.date.available | 2022-07-27T08:13:36Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55509 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23207 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Tools | en |
dc.subject | Synthesis | en |
dc.subject | Computers | en |
dc.subject | Perception | en |
dc.subject | Architectural design | en |
dc.subject | Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός | el |
dc.subject | Εργαλεία | el |
dc.subject | Η/Υ | el |
dc.subject | Ψηφιακό | el |
dc.subject | Digital | en |
dc.subject | Νόηση | el |
dc.title | Εργαλείου έργον: η επιρροή του εργαλείου κατά τη συνθετική διαδικασία και τη μόρφωση αρχιτεκτονικής ταυτότητας | el |
dc.title | Tool's influence during the design process and the formation of architectural language | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architectural design | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-06-23 | |
heal.abstract | Αφορμή για τη συγκεκριμένη διερεύνηση, αποτέλεσαν προσωπικές ανησυχίες και εσωτερικά ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο που εξελίσσεται και διαμορφώνεται η πορεία και η σχεδιαστική γραφή του αρχιτέκτονα. Πώς επιλέγονται και «παγιώνονται» οι πηγές έμπνευσης ως σημεία αναφοράς, πώς επιδρούν τα ερεθίσματα, η εκπαίδευση, τα πρότυπα, η τύχη, οι συγκυρίες στη διάπλαση της αρχιτεκτονικής ταυτότητας; Αναγνωρίζοντας τον σύνθετο χαρακτήρα ετούτης της άκρως ρευστής, άρρητης και πολυπαραγοντικής εξελικτικής διαδικασίας, αυτής δηλαδή που συνθέτει την ταυτότητα του αρχιτέκτονα, θα εστιάσουμε σε ένα τμήμα του «έργου». Και μιλώντας για ἔργον, δεν θα μπορούσαμε παρά να στραφούμε στο ἐργαλεῖον και να αναγνωρίσουμε και να φωτίσουμε την ισχυρή συμμετοχή του κατά τον σχεδιασμό και τη δόμηση της αρχιτεκτονικής ιδέας. Μέσω των εργαλείων, ο δημιουργός οπτικοποιεί τη φαντασία του, γεννά, μελετά, επεξεργάζεται, βελτιώνει και υλοποιεί τελικά το όραμά του. Από τα αρχικά στάδια σχεδιασμού μέχρι και την κατασκευή, το εργαλείο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της δημιουργίας, και η παρουσία του είναι συνυφασμένη με τον αρχιτέκτονα και το έργο του. Θα επικεντρωθούμε, λοιπόν, στη σημασία και τη λειτουργία των σχεδιαστικών μέσων και για να ορίσουμε το αντικείμενο της μελέτης ακόμα πιο συγκεκριμένο, θα μελετήσουμε τον ρόλο του αναπαραστατικού μέσου και τη συνδιαλλαγή του με τον αρχιτέκτονα κατά τα πρώτα στάδια της συνθετικής διαδικασίας. Θα ερευνήσουμε τον βαθμό που επηρεάζει τη νόηση, τη συνθετική σκέψη, την έκφραση, το τελικό προϊόν και κατ’ επέκταση τον αρχιτέκτονα αλλά και την ίδια την αρχιτεκτονική. Μήπως το έργο μαρτυράται και προδιαγράφεται από το εργαλείο; Ή μήπως το έργο υποδεικνύει στο εργαλείο; Εργαλείου Έργον ή και Έργου Εργαλείον; Απώτερο σκοπό της εργασίας συνιστά το να καταλάβουμε τον βαθμό εξάρτησης που έχει μια αρχιτεκτονική πρόταση με το «εργαλείο» που χρησιμοποιήθηκε κατά την έκφραση και υλοποίησή της. Να ανακαλύψουμε τον βαθμό επίδρασής του κατά τη διάρκεια αυτού του ευαίσθητο σταδίου της δημιουργικής διαδικασίας, αυτού δηλαδή της σύλληψης και καταγραφής της ιδέας. Και να απαντήσουμε τελικά στο: Αν και πώς η επιλογή του εργαλείου, και συγκεκριμένα του αναπαραστατικού μέσου, έχει την ισχύ να κατευθύνει και να επηρεάσει την πρωταρχική, ακατέργαστη και άγουρη έκφραση του δημιουργού, σε πρώτο επίπεδο. Και σε δεύτερο, αν εν τέλει μπορεί να συνδράμει στη διάπλαση μιας αρχιτεκτονικής ταυτότητας στο σύνολό της. | el |
heal.abstract | This research study was mostly triggered by personal reflection about how an architect’s “signature” evolves and grows up over time. How are the sources of inspiration selected and "consolidated" as points of reference? How do stimuli, education, patterns, luck, conjunctures affect the formation of an architectural identity? Recognizing the complex character of this highly fluid, unutterable and complex evolutionary process, that is, that which composes the identity of the architect, we will focus on a part of this “ergon”. And speaking of “ergon”, we could not help but refer to the “ergaleion” (tool) and recognize and illuminate its strong involvement in conceiving the architectural idea. Through tools, a creator visualizes his imagination, generates, studies, processes, improves and finally implements his vision. From the initial stages of design to construction, the tool is an integral part of creation, and its presence is intertwined with the architect and his work. We will therefore focus on the importance and function of design tools and more specifically, we will shed light on the role of the representational medium and its conciliation with the architect during the first stages of the synthetic process. We will investigate the extent to which it affects the intellect, synthetic thinking, the expression, the final product and consequently the architect as well as architecture itself. Is the project witnessed and specified by the tool? Or does a project indicate the tool used to create it? In essence, this work seeks to understand the degree of dependence of an architectural proposal with the “tool” used in its expression and implementation. To discover the degree of its influence during this sensitive stage of the creative process, that is, of the conception and recording of the idea. And finally to answer: whether and how the choice of the tool as well as the representational medium has the power to direct and influence the primary, raw and unripe expression of the creator, in the first level. And secondly, if it can finally contribute to the formation of a complete architectural identity. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: