dc.contributor.author | Βάλεση, Σοφία | el |
dc.contributor.author | Θάνου, Δήμητρα | el |
dc.contributor.author | Valesi, Sofia | en |
dc.contributor.author | Thanou, Dimitra | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-27T08:38:44Z | |
dc.date.available | 2022-07-27T08:38:44Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55510 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23208 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χρώματα | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική σύνθεση | el |
dc.subject | Μορφολογικά στοιχεία | el |
dc.subject | Αισθητικά στοιχεία | el |
dc.subject | Δομικά στοιχεία | el |
dc.subject | Colours | en |
dc.subject | Architectural composition | en |
dc.subject | Structural elements | en |
dc.subject | Morphological elements | en |
dc.subject | Aesthetic elements | en |
dc.subject | Aesthetic elements | en |
dc.title | Η σημασία του χρώματος στην αρχιτεκτονική σύνθεση | el |
dc.title | The importance of color in architectural composition | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Color in architecture | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-07-08 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας ερευνητικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της συνέπειας της εφαρμογής του χρώματος ως προς τις αρχές της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Βασικός σκοπός είναι η ανάδειξη του χρώματος ως θεμελιώδες εργαλείο της συνθετικής διαδικασίας. Αρχικά μελετάται η αντίληψη και η απόδοση αυτού σε δυο περιόδους, κατά την περίοδο της αρχαιότητας και από την αναγέννηση μέχρι σήμερα. Μέσω της αφομοίωσης των θεωριών και των πρακτικών που δημιουργήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν τις περιόδους αυτές, εισάγονται νέες μεθοδολογίες και παρατηρείται ένας πιο εμπεριστατωμένος τρόπος επιλογής του κάθε χρώματος. Καταλήγοντας έτσι στο σημείο της ολοκληρωμένης γνώσης αυτών καθώς και στον συνδυασμό τους. Έπειτα επιχειρείται η κατηγοριοποίηση και η ανάλυση της χρήσης του χρώματος σε σύγχρονες αρχιτεκτονικές συνθέσεις. Σε κάθε κατηγορία αναλύονται ενδεικτικά παραδείγματα με στόχο την εξέταση της συνέπειας της εφαρμογής του χρώματος ως προς την συνθετική ιδέα. Το χρώμα αναλύεται σε τρεις βασικές κατηγορίες: ως δομικό, μορφολογικό και αισθητικό στοιχείο της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Η παραπάνω θεματοποίηση προκύπτει, προσεγγίζοντας κάθε φορά τις προθέσεις και τις συνθετικές αρχές του εκάστοτε αρχιτέκτονα, την μεθοδολογία που ακολουθεί δηλαδή ως προς την απόδοση των χρωμάτων. Καταλήγοντας, αναγνωρίζεται ότι το χρώμα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της αρχιτεκτονικής ιδέας και ότι δεν πρέπει να λειτουργεί ως επιπρόσθετο στοιχείο στο τέλος. | el |
heal.abstract | Τhis research focuses on investigating the consequence of the color application in relation to the principles of the architectural composition. The main purpose is the accentuation of color as a fundamental tool of the architectural composition process. Initially, the perception and the performance of the color is being investigated in two periods, on the ancient period and from the Renaissance until today. Through the assimilation of the theories and practices created and used during those periods, new methodologies are introduced and a more thorough way of color selection is observed. This led into deep understanding of colors and their combinations. Then, the categorization and the usage analysis of color in modern architecture, is attempted. In each category, indicative examples are analyzed in order to examine the consequence of the color application in relation to the architectural composition idea. The color is being analyzed in three main categories: as a structural, morphological and aesthetic aspect of the architectural composition. The above-mentioned categorization is performed by approaching the intentions and the composition principles of each architect. In other words, the methodology that each architect follows based on the color performance. Finally, color is recognized as an integral part of the architectural idea and should be used as an additional element at the end of the process. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: