HEAL DSpace

Συγκόλληση δια τριβής με ανάδευση αλληλεπικαλυπτόμενων ελασμάτων αλουμινίου 5754/7075

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπαλντούκας, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Balntoukas, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2022-07-28T10:43:47Z
dc.date.available 2022-07-28T10:43:47Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55523
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23221
dc.rights Default License
dc.subject FSW en
dc.title Συγκόλληση δια τριβής με ανάδευση αλληλεπικαλυπτόμενων ελασμάτων αλουμινίου 5754/7075 el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Συγκόληση FSW el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-03-11
heal.abstract Η συγκόλληση δια τριβής με ανάδευση (Friction Stir Welding-FSW) είναι μια σχετικά καινούργια μέθοδος συγκόλλησης, η οποία αναπτύχθηκε από το Βρετανικό Ινστιτούτο Συγκολλήσεων (TWI) το 1991. Πρόκειται για μια μέθοδο συγκόλλησης στερεάς κατάστασης κατά την οποία δεν υπάρχει τήξη των προς συγκόλληση υλικών, παρά μόνο μερική παραμόρφωση αυτών. Αναπτύχθηκε αρχικά για τη συγκόλληση όμοιων και ανόμοιων κραμάτων αλουμινίου, καθώς και για τη συγκόλληση μεταξύ κραμάτων αλουμινίου και χάλυβα, συγκολλήσεις οι οποίες ήταν δύσκολες (π.χ. συγκόλληση κραμάτων αλουμινίου σειράς 7ΧΧΧ) ή και αδύνατο, αντίστοιχα, να πραγματοποιηθούν με τις συμβατικές μεθόδους συγκόλλησης υψηλών θερμοκρασιών. Λόγω, της απουσίας τήξης και συνεπώς της μειωμένης θερμικής παροχής, οι συγκολλήσεις της μεθόδου (FSW), εμφανίζουν βελτιωμένες μηχανικές ιδιότητες και αναβαθμισμένη μηχανικά, θερμικά επηρεασμένη ζώνη (Θ.Ε.Ζ.), σε σύγκριση με τις συμβατικές μεθόδους συγκόλλησης. Τα χαρακτηριστικά αυτά, καθιέρωσαν την εφαρμογή της μεθόδου FSW σε πολλούς βιομηχανικούς τομείς, όπως στη ναυπηγική και στην αεροδιαστημική βιομηχανία, στις σιδηροδρομικές μεταφορές καθώς και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Σκοπό της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η βελτιστοποίηση τις συγκόλλησης δια τριβής μεταξύ ανόμοιων κραμάτων αλουμινίου. Τα κράματα αλουμινίου που συγκολλήθηκαν στην παρούσα διπλωματική εργασία είναι ΑΑ5754 και ΑΑ7075. Ύστερα από σειρές πειραμάτων, καταλήξαμε στις βέλτιστες παραμέτρους συγκόλλησης, ως προς την ταχύτητα περιστροφής και την ταχύτητα πρόωσης (1.000 rpm & 13 mm/min, 590 rpm & 13 mm/min και 590 rpm & 32 mm/min). Όλες οι συγκολλήσεις πραγματοποιήθηκαν με γωνία κλίσης του εργαλείου 2ο (tool tilt angle), και μελετήθηκαν στο οπτικό στερεοσκόπιο και μικροσκόπιο του εργαστηρίου στο Εργαστήριο Μεταλλογνωσίας και Ηλεκτρονικής Μικροσκοπίας, της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Από την παρατήρηση της ανάμιξης των δύο υλικών στο πυρήνα συγκόλλησης, εξήχθησαν σημαντικά συμπεράσματα ως προς την ανομοιογένεια που κυριαρχεί σε αυτή τη ζώνη. el
heal.advisorName Παπαευθυμίου, Σπυρίδων el
heal.committeeMemberName Παπαευθυμίου, Σπυρίδων el
heal.committeeMemberName Ξενίδης, Άνθιμος el
heal.committeeMemberName Μανωλάκος, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλουργίας και Τεχνολογίας Υλικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 80 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής