dc.contributor.author | Μωραΐτη, Γεωργία | el |
dc.contributor.author | Moraiti, Georgia | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T11:06:18Z | |
dc.date.available | 2022-07-29T11:06:18Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55543 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23241 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Οδική Ασφάλεια | el |
dc.subject | Συστημική μέθοδος Ασφάλειας | el |
dc.subject | Προληπτική μέθοδος | el |
dc.subject | Υπόβαθρα | el |
dc.subject | Παράγοντες κινδύνου | el |
dc.subject | Road Safety | en |
dc.subject | Systemic safety management | en |
dc.subject | Proactive Method | en |
dc.subject | Mapping | en |
dc.subject | Risk Factors | en |
dc.title | Διερεύνηση των κατάλληλων υφιστάμενων υποβάθρων για εφαρμογή της Συστημική Μεθόδου στην οδική ασφάλεια | el |
dc.title | Feasibility of existing mapping available for implementing the systemic method for road safety | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακή τεχνική | el |
heal.classification | Transportation engineering | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-03-11 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των κατάλληλων διαθέσιμων υποβάθρων για την εφαρμογή της συστημικής μεθόδου στην οδική ασφάλεια. Η συστημική μέθοδος διαχείρισης της ασφάλειας βασίζεται σε σύγχρονες πρακτικές που εφαρμόζουν οι οργανισμοί και τα κράτη για να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια σε αστικά δίκτυα, υπεραστικά δίκτυα, διασταυρώσεις και ράμπες. Στόχος της συστημικής διαχείρισης της ασφάλειας είναι να μηδενιστούν τα θανατηφόρα ατυχήματα και τα ατυχήματα με σοβαρούς τραυματισμούς. Η συστημική διαχείριση της ασφάλειας ευθυγραμμίζεται με την αρχή του ασφαλούς συστήματος (Safe System) και θεωρεί ότι η ασφάλεια είναι προληπτική, εντοπίζοντας θέσεις για πιθανή βελτίωση της ασφάλειας με βάση την παρουσία παραγόντων κινδύνου που σχετίζονται με συγκεκριμένους τύπους σοβαρών ατυχημάτων και όχι με όλους τους τύπους ατυχημάτων (Danielle Betkey and Karen Scurry, 2022). Για την διερεύνηση των κατάλληλων υποβάθρων για την εφαρμογή της συστημικής μεθόδου ασφάλειας επιλέχθηκαν τα χαρτογραφικά υπόβαθρα του Google Earth, του Κτηματολογίου και του Bing maps. Αφού επιλέχθηκαν τα προαναφερθέντα χαρτογραφικά υπόβαθρα, επιλέχθηκε η περιοχή μελέτης, η λεωφόρος Αθηνών – Σουνίου, η οποία είναι μια υπεραστική οδός δυο λωρίδων κυκλοφορίας και αποτελεί τμήμα της εθνικής οδού ΕO91. Στην συνέχεια συλλέχθηκαν, με βάση τον ορισμό της συστημικής μεθόδου, όσα δεδομένα παρέχονται σχετικά με τα ατυχήματα και που, συγκεκριμένα, αφορούν τους τύπους ατυχημάτων που έχουν συμβεί στην λεωφόρο Αθηνών – Σουνίου. Με βάση τα παραπάνω χαρτογραφικά υπόβαθρα συλλέχθηκαν στοιχεία που χρησιμοποιούνται για την εφαρμογή της συστημικής προσέγγισης διαχείρισης της ασφάλειας. Πιο συγκεκριμένα, συλλέχθηκαν πιθανοί παράγοντες κινδύνου για κάθε ένα χαρτογραφικό υπόβαθρο ξεχωριστά οι οποίοι αποτελούν κύριο και σημαντικό τμήμα της εφαρμογής της συστημικής μεθόδου. Αφού ολοκληρωθεί η συλλογή δεδομένων για κάθε ένα χαρτογραφικό υπόβαθρο, πραγματοποιείται η σύγκριση των υποβάθρων. Τα υπόβαθρα συγκρίνονται μεταξύ τους, δηλαδή γίνεται σύγκριση Google Earth – Κτηματολογίου, Κτηματολογίου – Χάρτες Bing και Χάρτες Bing - Google Earth. Αρχικά, συγκρίνονται ως προς τα κοινά στοιχεία έχουν συλλεχθεί, ως προς την ακρίβεια των υποβάθρων και ως προς την υψομετρική ακρίβεια. Τέλος, από την σύγκριση των υποβάθρων εξάγονται τα συμπεράσματα της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Ανάλογα με την περιοχή μελέτης που επιλέγεται χρησιμοποιείται και το κατάλληλο χαρτογραφικό υπόβαθρο ώστε να συλλεχθούν τα απαραίτητα στοιχεία για την εφαρμογή της συστημικής μεθόδου και βελτιώσεων στην ασφάλεια. Το κύριο συμπέρασμα είναι ότι η συστημική μέθοδος είναι μια χρήσιμη και απαραίτητη μέθοδος, διότι είναι προληπτική μέθοδος και όχι μια αντιδραστική μέθοδος | el |
heal.abstract | The aim of this diploma thesis is to investigate the suitable existing mapping available for implementing the systemic method in road safety. The systemic safety management approach is based on current practices implemented by agencies and states to improve road safety on urban networks, interurban networks, intersections and ramps. The aim of the systemic method is to reduce serious injuries to zero. Systemic method is aligned with the Safe System principle and considers that safety should be proactive, identifying locations for potential safety improvement based on the presence of risk factors associated with specific types of serious accidents rather than all types of accidents (Danielle Betkey and Karen Scurry, 2022). For the investigation of suitable mapping, the cartographic backgrounds of Google Earth, Land Registry and Bing maps were selected. After selecting the aforementioned cartographic documentations, the study area selected was Athinon – Souniou Avenue, which is an interurban two -lane road and is a part of the national road EO91. Then, based on the definition of the systemic method, all the data provided on the accidents were collected, specifically on the types of accidents that have occurred on Athenes – Sounion Avenue. Based on the above cartographic documentations, data were collected which are used to implement the systemic safety management approach. More specifically, potential risk factors were collected for each cartographic documentations which are the major and important part of the implementation of the systemic method. After the data collection each cartographic documentation was completed, the comparison of the backgrounds was carried out. The documentations were compared with each other, for instance Google Earth – Land Registry, Land Registry – Bing Maps, Bing Maps – Google Earth. Initially, they were compared in terms of the common collected, in terms of the accuracy of the documentations and the elevation accuracy. Finally, the conclusion of this diploma thesis are drawn from the comparison of the mappings. Depending on the study area selected, an appropriate documentation was used to collect the necessary data for the implementation of systemic method and safety improvements. The main conclusion is that the systemic method is a useful and necessary method because it is a proactive method rather than a reactive method | en |
heal.advisorName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 248 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: