dc.contributor.author |
Καπράλος, Ευάγγελος
|
el |
dc.contributor.author |
Kapralos, Evangelos
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-07-29T11:32:50Z |
|
dc.date.available |
2022-07-29T11:32:50Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55548 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23246 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
ORC |
en |
dc.subject |
Rankine |
en |
dc.subject |
Marine |
en |
dc.subject |
WHR |
en |
dc.subject |
Ανάκτηση απορριπτόμενης θερμότητας |
el |
dc.subject |
Οργανικός κύκλος Rankine |
el |
dc.subject |
Ναυτηλία |
el |
dc.subject |
Πλοίο |
el |
dc.subject |
Ship |
en |
dc.title |
Τεχνοοικονομική αξιολόγηση συστήματος εκμετάλλευσης απορριπτόμενης θερμότητας από τα χιτώνια ψύξεως ναυτικού κινητήρα Diesel με χρήση του οργανικού κύκλου Rankine (ORC) σε πλοίο |
el |
dc.title |
Technoeconomic assessment of a waste heat recovery system from marine Diesel engine cooling jackets using organic Rankine cycle (ORC) in a ship |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Waste heat recovery |
en |
heal.classification |
Ανάκτηση απορριπτόμενης θερμότητας |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-03-16 |
|
heal.abstract |
Εξαιτίας της συνεχόμενης αύξησης της ενεργειακής ζήτησης παγκοσμίως, της ανάγκης μείωσης του κόστους παραγόμενης ενέργειας αλλά και της επιτακτικής ανάγκης εξάλειψης φαινομένων όπως η παγκόσμια υπερθέρμανση και η τρύπα του όζοντος, οδήγησαν του ερευνητές στην αξιοποίηση νέων πηγών ενέργειας. Μια εξ’ αυτών αποτελεί η απορριπτόμενη θερμότητα από μηχανές εσωτερικής καύσης και ένας από του πιο ευρέως διαδεδομένους τρόπους αξιοποίησης της ο Οργανικός Κύκλος Rankine.
Στην σύγχρονη ναυτιλία, χρησιμοποιούνται ευρέως κινητήρες diesel, τόσο για ανάγκες πρόωσης, όσο και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Σημαντικό ποσοστό της χημικής ενέργειας που παράγεται από την καύση του καυσίμου απορρίπτεται στο περιβάλλον μέσω της θερμικής ενέργειας των καυσαερίων και των κυκλωμάτων ψύξης της μηχανής. Έτσι, η ανακομιδή μέρους της απορριπτόμενης θερμότητας είναι μια τεχνική, που μπορεί να συνεισφέρει σε ουσιώδη βελτίωση της εκμετάλλευσης της ενέργειας του καυσίμου.
Ο κύριος σκοπός αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι τεχνοοικονομική αξιολόγηση ενός συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω του Οργανικού Κύκλου Rankine, το οποίο εκμεταλλεύεται την ενέργεια που αποβάλει ένας ναυτικός κινητήρας μέσω του νερού ψύξεως των χιτωνίων ψύξεως των κυλίνδρων του.
Ως μοντέλο για την υλοποίηση του συστήματος επιλέχθηκε ένας ναυτικός κινητήρας diesel πλοίου, ο οποίος χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας του πλοίου. Αρχικά, επιλέγονται το πλέον κατάλληλο εργαζόμενο μέσο και διαμόρφωση συστήματος ORC μέσω θερμοδυναμικής ανάλυσης, η οποία πραγματοποιήθηκε με την βοήθεια του προγράμματος AspenPlus™, και στην συνέχεια επιλέγεται το βέλτιστο σημείο λειτουργίας (σημείο σχεδίασης) του συστήματος για αυτό το εργαζόμενο μέσο. Ακολουθεί η τεχνικοοικονομική ανάλυση του συστήματος ως επένδυση, όπου εξετάζεται η οικονομική αποδοτικότητα και η βιωσιμότητα της.
Με το σύστημα αυτό επιτυγχάνεται παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας ποσού 15,64 kW, με ηλεκτρικό βαθμό απόδοσης 3,53%. Επιτυγχάνεται επιπλέον εξοικονόμηση καυσίμου 4,24%. Έτσι, με την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας από το σύστημα, επιτυγχάνεται λειτουργία της γεννήτριας του ηλεκτροπαραγωγού ζεύγους σε χαμηλότερο ηλεκτρικό φορτίο, συνεπώς επιτυγχάνεται ένας συνδυασμός λιγότερης κατανάλωσης καυσίμου και μείωσης των εκπομπών ρυπαντών στο περιβάλλον. |
el |
heal.abstract |
Due to continuous increasing in energy demand globally, need of reduction of energy production cost and also imperative need of elimination of phenomena such as global warming and ozone’s hole, researchers led in exploiting new energy sources. Waste heat from internal combustion engines makes up one of them and one of the most widely widespread ways to recover this heat is Organic Rankine Cycle.
In modern shipping, marine diesel engines are used widely, not only as propulsion engines, but also for electrical energy production. A significant percentage of the chemical energy produced by the combustion of fuel is wasted in environment through the thermal energy of exhaust gases and cooling systems of the engine. Thus, recovering a part of this wasted heat is a technique, that can contribute in essential improvement of exploiting fuel’s energy.
The main purpose of this diploma thesis is technoeconomic assessment of an electrical power production system using Organic Rankine Cycle, which recovers energy ejected by a marine diesel engine through jacket cooling water of its cylinders.
A marine diesel engine of a Hellenic navy ship is used as a model for concretisation of the system. This engine is used for electrical power generation of the ship. Initially, the most appropriate working fluid and ORC system configuration are selected through thermodynamic analysis, which accomplished by using the AspenPlus™ software, and then system’s optimum design point is selected for this working fluid. Then, a technoeconomic analysis of the system as an investment carried out and the economic efficiency and sustainability are being investigated.
With this system a production of an amount of 15,64 kW of net electrical power achieved, with electrical efficiency 3,53%. Furthermore, fuel saving 4,24% is achieved. Thus, with electrical power generated by the system, an operation of electromechanical system’s generator in lower electrical load is achieved, therefore a combination of lower fuel consumption and lower pollutants emissions at the environment also achieved. |
en |
heal.advisorName |
Καρέλας, Σωτήριος |
el |
heal.advisorName |
Karelas, Sotirios |
en |
heal.committeeMemberName |
Καρέλας, Σωτήριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κακαράς, Εμμανουήλ |
|
heal.committeeMemberName |
Χουντάλας, Δημήτριος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
121 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|