HEAL DSpace

Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθηματικών ως πλαίσιο ανάπτυξης των ικανοτήτων του ΟΟΣΑ: Μία συμβολή στη διαμόρφωση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπουκουβάλας, Χρήστος el
dc.contributor.author Boukouvalas, Christos en
dc.date.accessioned 2022-08-29T10:18:05Z
dc.date.available 2022-08-29T10:18:05Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55557
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23255
dc.rights Default License
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject ΟΟΣΑ el
dc.subject Πρόγραμμα σπουδών el
dc.subject Μαθηματικά el
dc.subject Δραστηριότητες el
dc.subject Ικανότητες el
dc.subject Pisa en
dc.subject OECD en
dc.subject Mathematics en
dc.subject Competences en
dc.subject Mathematics curriculum en
dc.title Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθηματικών ως πλαίσιο ανάπτυξης των ικανοτήτων του ΟΟΣΑ: Μία συμβολή στη διαμόρφωση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μαθηματικά el
heal.classification Mathematics en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-03-16
heal.abstract Κύριο αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του νέου Προγράμματος Σπουδών των Μαθηματικών ως πλαίσιο ανάπτυξης των βασικών ικανοτήτων του πολίτη του 21ου αιώνα, όπως ορίζονται από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). Δεδομένου ότι η έρευνα PISA που πραγματοποιείται από τον ΟΟΣΑ αξιολογεί αυτές τις ικανότητες, αρχικά μελετήσαμε το ιστορικό της έρευνας, τον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται καθώς και τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στα Μαθηματικά από την έναρξη της έρευνας έως σήμερα. Η Ελλάδα συμμετέχει στην έρευνα PISA ανελλιπώς από το 2000 που ξεκίνησε να πραγματοποιείται. Οι επιδόσεις της χώρας μας στα Μαθηματικά είναι σταθερά χαμηλές και κάτω από το μέσο όρο των χωρών μελών του ΟΟΣΑ. Μελετώντας το Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθηματικών καταγράφουμε ελλείψεις που αφορούν στις δραστηριότητες, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο αναδεικνύονται οι ικανότητες που ορίζει ο ΟΟΣΑ ως απαραίτητες για τον πολίτη του 21ου αιώνα. Με βάση τις παρατηρήσεις μας, προτείνουμε τον εμπλουτισμό τριών επιλεγμένων θεματικών ενοτήτων του νέου Προγράμματος Σπουδών των Μαθηματικών της Β’ Γυμνασίου με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό. Στόχος της πρότασης μας είναι η εμπλοκή των μαθητών σε ανοιχτού τύπου προβλήματα και σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής μέσα από τα Μαθηματικά, προκειμένου να αποκτήσουν τις ικανότητες του πολίτη του 21ου αιώνα. el
heal.abstract The main subject of this dissertation is the investigation of the new Mathematics Curriculum, as a development framework of the basic skills of the 21st century citizen as they are defined from Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD). As the Program for International Student Assessment (PISA) survey, that is performed by the OECD, evaluates these skills, we first studied the research history, the way it is conducted as well the results of Greek students in Mathematics from the beginning of the survey until today. Greece has been participating in the PISA survey continuously since 2000, when it was started. Our country’s results in Mathematics are consistently low and below the average of the other OECD member countries. As we were studying the Mathematics Curriculum, we found some deficiencies in the way in which the skills that are defined from OECD, are highlighted through the necessary activities that have been made for the citizen of the 21st century. Based on our observations, we propose the enrichment of three selected topics of the new Curriculum of Mathematics for the second grade of junior-high school with some appropriate educational material. The aim of our proposal is to involve students in open problems and daily living activities through Mathematics, in order to acquire the skills of the citizen of 21st century. en
heal.advisorName Ριζάκη, Αικατερίνη el
heal.committeeMemberName Λαμπροπούλου, Σοφία el
heal.committeeMemberName Μανιού, Μάγδα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών. Τομέας Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Επιστημών και Δικαίου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 95 σ. el
heal.fullTextAvailability false
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Default License Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Default License