HEAL DSpace

Σχεδίαση και στατική ανάλυση χαλύβδινου χωροδικτυώματος-πλαισίου επιβατηγού τροχοφόρου οχήματος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σπέντζας, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Φουντουλάκης, Εμμανουήλ Κ. el
dc.contributor.author Fountoulakis, Emmanouil K. en
dc.date.accessioned 2011-12-08T07:46:25Z
dc.date.available 2011-12-08T07:46:25Z
dc.date.copyright 2011-11-01
dc.date.issued 2011-12-08
dc.date.submitted 2011-11-01
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/5555
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.8321
dc.description 90 σ. el
dc.description.abstract Σκοπό της παρούσης Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η σχεδίαση και στατική ανάλυση πλαισίου οχήματος συνιστάμενο από χωροδικτύωμα (space frame) δοκών. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία αποτελεί συνέχεια προηγούμενης εργασίας [4] που αφορούσε σχεδίαση και στατική ανάλυση πλαισίου τύπου "unibody" και συνίστατο από χαλύβδινες μορφοδοκούς και ελάσματα. Στο παρόν σχεδιάστηκε εκ νέου πλαίσιο που προορίζεται για υποθετικό επιβατηγό τροχοφόρο όχημα. Το πλαίσιο συνίσταται από χωροδικτύωμα χαλύβδινων δοκών – μία δομή που απαντά ευρέως σε συμβατικής τεχνολογίας οχήματα επιδόσεων κατασκευαστών περιορισμένης παραγωγής. Το πλαίσιο εξετάστηκε (εξομοίωση σε Η/Υ) ως προς την απόκρισή του (παραμορφώσεις) σε στατική κάμψη και στρέψη – τις δύο κύριες μορφές καταπονήσεως που υφίσταται ένα πλαίσιο οχήματος. Η εν λόγω ανάλυση συνιστά μία θεμελιώδη δοκιμή που αποτελεί ένα εκ των κυρίων βημάτων που συνιστούν την εξέλιξη ενός οχήματος. Για λόγους πληρότητος, στο Θεωρητικό Μέρος παρατίθεται – σε έκταση που επιτρέπεται από το κύριο αντικείμενο της παρούσης Εργασίας - η θεωρία που αφορά στην απόκριση ενός οχήματος και των επιβατών του σε κρούση (crashworthiness). Το εν λόγω ζήτημα είναι μείζονος σημασίας καθώς σχετίζεται με την ασφάλεια επιβατών και πεζών ενώ παράλληλα διέπεται από αυστηρές προδιαγραφές και νομοθεσία. Επισημαίνεται ότι η εξέταση της συμπεριφοράς ενός οχήματος και των επιβατών του σε κρούση συνιστά ένα ιδιαιτέρως εκτενές, χρονοβόρο και δαπανηρό στάδιο εξέλιξης ενός οχήματος. Τέλος, για λόγους πληρότητος σχεδιάστηκε και ένα αμάξωμα (body) για το εν λόγω όχημα. Το αμάξωμα είναι φτιαγμένο από κοινό εμπορικό κράμα αλουμινίου, δεν αποτελεί φορέα φορτίων (πλην των αεροδυναμικών δυνάμεων που δεν έχουν ληφθεί υπ’όψην) και περιβάλλει όλο το δικτύωμα και τους τροχούς εξασφαλίζοντας την προστασία των επιβατών και των μηχανικών μερών, καθώς και καλύτερα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά για το όχημα. Η αισθητική του είναι η τυπική των επιβατηγών οχημάτων του είδους. el
dc.description.abstract The present Thesis is focused on the design and the static analysis of a tubular steel space-frame automotive chassis. This Thesis is a sequence of an one-semester project entitled “Structural analysis of a unibody automotive chassis using Pawlowski’s Simple Structural Surfaces method”, elaborated during the 8th semester. The steel space-frame chassis is part of a hypothetical, technologically conventional and low-production sport car. The frame has been modelled and statically analysed using commercial CAD-CAE software (D.S. SolidWorks). The analysis include the response (strains and stresses) of the chassis in bending and torsion, the two major load cases that occur during a vehicle’s usage. Due to completeness, at the theoretical part of the present Thesis, the theory of vehicle crashworthiness i.e. the response of a vehicle and its occupants in crash pulse is presented. Additionally, a bodywork for the hypothetical vehicle has been modelled, but it was not involved in the static analysis. Its styling is typical of compatible sport cars. en
dc.description.statementofresponsibility Εμμανουήλ Κ. Φουντουλάκης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDLocked-policy.xml en
dc.subject Χωροδικτύωμα el
dc.subject Όχημα el
dc.subject Πλαίσιο el
dc.subject Πρόσκρουση el
dc.subject Σχεδίαση el
dc.subject Spaceframe en
dc.subject Vehicle en
dc.subject Chassis en
dc.subject Crashworthiness en
dc.subject Design en
dc.title Σχεδίαση και στατική ανάλυση χαλύβδινου χωροδικτυώματος-πλαισίου επιβατηγού τροχοφόρου οχήματος el
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-10-09
dc.date.modified 2011-11-01
dc.contributor.advisorcommitteemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.advisorcommitteemember Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.committeemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών & Αυτομάτου Ελέγχου el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-12-08
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-12-08


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής