dc.contributor.author |
Νάκης, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Nakis, Konstantinos
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-09-02T08:52:04Z |
|
dc.date.available |
2022-09-02T08:52:04Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55579 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23277 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βιώσιμη ανάπτυξη |
el |
dc.subject |
Δείκτες βιώσιμης ανάπτυξης |
el |
dc.subject |
Ερωτηματολόγιο |
el |
dc.subject |
Δομική ανάλυση |
el |
dc.title |
Μεθοδολογική προσέγγιση για την παρακολούθηση της βιώσιμης κινητικότητας με την χρήση δεικτών. Εφαρμογή σε τέσσερις ελληνικές πόλεις. |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ |
el |
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-03-11 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία καλείται να παρακολουθήσει και να αξιολογήσει ποσοτικά την βιώσιμη κινητικότητα. Η εκτεταμένη χρήση των ιδιωτικών αυτοκινήτων έχει άμεση αρνητική επιρροή στην ανάπτυξη της βιωσιμότητας της αστικής περιοχής και προκαλεί υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων. Η κατάσταση του περιβάλλοντος επιδεινώνεται με το πέρασμα του χρόνου λόγω διάφορων εκπομπών των αυτοκινήτων, όπως θορύβου, αερίων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, ατμοσφαιρικοί ρύποι κ.α. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να μετριάσει τις παραπάνω συνθήκες έχει καταφύγει στην δημιουργία των Σχεδίων Βιώσιμης Ανάπτυξης και Κινητικότητας, τα οποία εδώ και πολλά χρόνια έχουν ήδη αρχίσει να τα εφαρμόζουν διάφορες πόλεις ανά την Ευρώπη, με τελικό σκοπό την δημιουργία πράσινων πόλεων. Όμως, υπάρχει κενό στο πώς θα αξιολογηθεί ποσοτικά αυτή η μετάβαση. Έτσι, η εργασία αυτή θα εφαρμόσει 13 κύριους δείκτες βιώσιμης κινητικότητας, που τους έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε 4 ελληνικές πόλεις με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Οι πόλεις αυτοί είναι: η Νέα Σμύρνη, το Αιγάλεω, το Ναύπλιο και το Ξυλόκαστρο. Τα δεδομένα για την εφαρμογή των δεικτών προέρχονται από αναγνωρισμένες κρατικές υπηρεσίες και από ερωτηματολόγια τα οποία μοιράστηκαν στις παραπάνω πόλεις. Η έρευνα αυτή θα κρατήσει μια αντικειμενική στάση ως προς το επίπεδο βιωσιμότητας της κάθε πόλης και θα εξάγει συμπεράσματα σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κάθε πόλη. Έπειτα, μέσω της μεθόδου της Structural Analysis, θα αναγνωριστούν οι σχέσεις επιρροής και εξάρτησης των 13ων αυτών δεικτών έτσι ώστε να επιλεχθούν οι πιο αποδοτικές στρατηγικές και πολιτικές σύμφωνα με τα αναμενόμενα πλεονεκτήματα που θα παραχθούν από την εφαρμογή τους. Στο τέλος η εργασία αυτή θα προτείνει μέτρα κινητικότητας και εξελιγμένα πλαίσια παρακολούθησης για το μέλλον. |
el |
heal.advisorName |
Μπακογιάννης, Ευθύμιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Στάμου, Δήμητρα |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|