HEAL DSpace

Επιρροή της πανδημίας στις εθνικές και διεθνείς αεροπορικές μεταφορές στο αεροδρόμιο Αθηνών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τσάκουλης, Σταμάτιος
dc.contributor.author Tsakoulis, Stamatios
dc.date.accessioned 2022-09-05T11:18:23Z
dc.date.available 2022-09-05T11:18:23Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55596
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23294
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αεροπορικές μεταφορές el
dc.subject Αεροδρόμιο Αθηνών el
dc.subject Πανδημία el
dc.subject Έλεγχοι διεθνών ταξιδιών el
dc.subject Διαστρωματικά στοιχεία χρονολογικών σειρών el
dc.subject Air transport en
dc.subject Athens Airport en
dc.subject Pandemic en
dc.subject Restrictive measures en
dc.subject Panel data en
dc.title Επιρροή της πανδημίας στις εθνικές και διεθνείς αεροπορικές μεταφορές στο αεροδρόμιο Αθηνών el
dc.title IMPACT OF PANDEMIC ON NATIONAL AND INTERNATIONAL AIR TRANSPORT DEMAND AT ATHENS AIRPORT en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Transport Engineering el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-03-18
heal.abstract Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των παραγόντων της πανδημίας που επηρέασαν την αεροπορική ζήτηση στο Αεροδρόμιο Αθηνών. Για το σκοπό αυτό συλλέχθηκαν δεδομένα πτήσεων του αεροδρομίου από και προς 25 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής ένωσης καθώς και εγχώριες. Επιπλέον αντλήθηκαν από διαδικτυακές βάσεις δεδομένων, στοιχεία που συνδέονται με την εξέλιξη της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων. Αναπτύχθηκαν μοντέλα διαστρωματικών στοιχείων χρονολογικών σειρών, με την ατομική ανομοιογένεια των χωρών ή αεροδρομίων να είναι ισχυρή. Εξαρτημένη μεταβλητή αποτέλεσε ο αριθμός επιβατών ανά πτήση και ερμηνευτικές, συνδυασμός περιοριστικών μέτρων με μεταβλητές εξέλιξης της πανδημίας. Οι χώρες μελέτης κατηγοριοποιήθηκαν με κριτήριο το ποσοστό της συνολικής επιβατικής κίνησης που αποτελούσαν και τα μοντέλα αξιοποίησαν όσο το δυνατόν περισσότερες ανεξάρτητες μεταβλητές. Από την εφαρμογή της μεθοδολογίας προέκυψε ότι το ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού αποτελεί την κρισιμότερη μεταβλητή ανάκαμψης της αεροπορικής κίνησης ενώ η αυστηρότητα του lockdown αποτελεί σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα. Για όλες τις ομάδες χωρών οι εταιρείες χαμηλού κόστους εμφάνισαν την υψηλότερη συσχέτιση με την αεροπορική κίνηση ενώ σημαντική επιρροή είχαν οι αεροπορικές εταιρείες ναυλωμένων πτήσεων στις χώρες με παροδική κίνηση. el
heal.abstract The objective of this Diploma thesis is to investigate the factors of the pandemic that influenced the air transport demand at Athens Airport. For this purpose, airport mobility data were collected from and to 25 Member States of the European Union as well as domestic flights. In addition, they were drawn from online databases, data related to the evolution of the pandemic and restrictive measures implemented. Panel data regression analysis have been developed, with the individual heterogeneity of countries or airports being strong. The number of passengers per flight was the dependent variable and explanatory variables, a combination of pandemic related restrictive measures. The study countries were categorized based on the percentage of total passenger traffic and the models used as many independent variables as possible. The methodology demonstrated that the rate of vaccination coverage of the population is the most critical variable of recovery of air traffic while the severity of the lockdown is an important inhibitory factor. For all groups of countries, low-cost airlines showed the highest correlation with air traffic, while airlines with chartered flights in countries with temporary traffic had a significant influence. en
heal.advisorName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Πλατή, Χριστίνα el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 81 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα