dc.contributor.author | Τσάκουλης, Σταμάτιος | |
dc.contributor.author | Tsakoulis, Stamatios | |
dc.date.accessioned | 2022-09-05T11:18:23Z | |
dc.date.available | 2022-09-05T11:18:23Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55596 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23294 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αεροπορικές μεταφορές | el |
dc.subject | Αεροδρόμιο Αθηνών | el |
dc.subject | Πανδημία | el |
dc.subject | Έλεγχοι διεθνών ταξιδιών | el |
dc.subject | Διαστρωματικά στοιχεία χρονολογικών σειρών | el |
dc.subject | Air transport | en |
dc.subject | Athens Airport | en |
dc.subject | Pandemic | en |
dc.subject | Restrictive measures | en |
dc.subject | Panel data | en |
dc.title | Επιρροή της πανδημίας στις εθνικές και διεθνείς αεροπορικές μεταφορές στο αεροδρόμιο Αθηνών | el |
dc.title | IMPACT OF PANDEMIC ON NATIONAL AND INTERNATIONAL AIR TRANSPORT DEMAND AT ATHENS AIRPORT | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Transport Engineering | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-03-18 | |
heal.abstract | Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση των παραγόντων της πανδημίας που επηρέασαν την αεροπορική ζήτηση στο Αεροδρόμιο Αθηνών. Για το σκοπό αυτό συλλέχθηκαν δεδομένα πτήσεων του αεροδρομίου από και προς 25 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής ένωσης καθώς και εγχώριες. Επιπλέον αντλήθηκαν από διαδικτυακές βάσεις δεδομένων, στοιχεία που συνδέονται με την εξέλιξη της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων. Αναπτύχθηκαν μοντέλα διαστρωματικών στοιχείων χρονολογικών σειρών, με την ατομική ανομοιογένεια των χωρών ή αεροδρομίων να είναι ισχυρή. Εξαρτημένη μεταβλητή αποτέλεσε ο αριθμός επιβατών ανά πτήση και ερμηνευτικές, συνδυασμός περιοριστικών μέτρων με μεταβλητές εξέλιξης της πανδημίας. Οι χώρες μελέτης κατηγοριοποιήθηκαν με κριτήριο το ποσοστό της συνολικής επιβατικής κίνησης που αποτελούσαν και τα μοντέλα αξιοποίησαν όσο το δυνατόν περισσότερες ανεξάρτητες μεταβλητές. Από την εφαρμογή της μεθοδολογίας προέκυψε ότι το ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού αποτελεί την κρισιμότερη μεταβλητή ανάκαμψης της αεροπορικής κίνησης ενώ η αυστηρότητα του lockdown αποτελεί σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα. Για όλες τις ομάδες χωρών οι εταιρείες χαμηλού κόστους εμφάνισαν την υψηλότερη συσχέτιση με την αεροπορική κίνηση ενώ σημαντική επιρροή είχαν οι αεροπορικές εταιρείες ναυλωμένων πτήσεων στις χώρες με παροδική κίνηση. | el |
heal.abstract | The objective of this Diploma thesis is to investigate the factors of the pandemic that influenced the air transport demand at Athens Airport. For this purpose, airport mobility data were collected from and to 25 Member States of the European Union as well as domestic flights. In addition, they were drawn from online databases, data related to the evolution of the pandemic and restrictive measures implemented. Panel data regression analysis have been developed, with the individual heterogeneity of countries or airports being strong. The number of passengers per flight was the dependent variable and explanatory variables, a combination of pandemic related restrictive measures. The study countries were categorized based on the percentage of total passenger traffic and the models used as many independent variables as possible. The methodology demonstrated that the rate of vaccination coverage of the population is the most critical variable of recovery of air traffic while the severity of the lockdown is an important inhibitory factor. For all groups of countries, low-cost airlines showed the highest correlation with air traffic, while airlines with chartered flights in countries with temporary traffic had a significant influence. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Πλατή, Χριστίνα | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 81 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: