dc.contributor.author |
Στεργίου, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.contributor.author |
Stergiou, Konstantinos
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-09-07T07:11:43Z |
|
dc.date.available |
2022-09-07T07:11:43Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55609 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23307 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Βελτίωση Επιχειρησιακών Διαδικασιών |
el |
dc.subject |
Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας |
el |
dc.subject |
Λιτό Έξι Σίγμα |
el |
dc.subject |
Συνεχής Βελτίωση |
el |
dc.subject |
Λιανεμπόριο |
el |
dc.subject |
Business Process Improvement |
el |
dc.subject |
Supply Chain Management |
el |
dc.subject |
Lean Six Sigma |
el |
dc.subject |
Continuous Improvement |
el |
dc.subject |
Retail Sector |
el |
dc.title |
A Proposed Framework for Supply Chain Process Improvement in the Retail Sector with the Contribution of Lean Six Sigma |
en |
dc.contributor.department |
Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.type |
doctoralThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Ανάπτυξη Μοντέλου για τη Βελτίωση των Διαδικασιών της Εφοδιαστικής Αλυσίδας του Κλάδου Λιανικού Εμπορίου με τη Συνεισφορά της Μεθοδολογίας του Λιτού Έξι Σίγμα |
el |
heal.classification |
Βελτίωση Επιχειρησιακών Διαδικασιών |
el |
heal.classification |
Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας |
el |
heal.classification |
Business Process Improvement |
en |
heal.classification |
Supply Chain Management |
en |
heal.language |
el |
|
heal.language |
en |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-03-02 |
|
heal.abstract |
This dissertation deals with the improvement of retail supply chain processes, through the implementation
of Lean Six Sigma (LSS), a Continuous Improvement (CI) methodology which continuously gains ground
as a process improvement and operational excellence approach. After the review of the literature and the
detection of the gap regarding the implementation of LSS in the retail supply chain, this study tries to fill
this exact gap by proposing improvement actions for specific activities of the processes of retail supply
chain, implemented by following the phases of the DMAIC (Define-Measure-Analyze-Improve-Control)
method and utilizing specific LSS tools, in the form of a reference model, which aims at the adoption of
managerial changes and technological solutions according to the world’s best practices presented in the
literature right now. The data and the information for the development of the reference model, regarding
the supply chain processes and operations, were drawn from the research that was conducted in two major
retailers in Greece. One of the two companies also participated in a case study in which the implementation
of the model was tested in a selected supply chain process, utilizing a specific LSS initiative (improvement
action) for the improvement of concrete activities. |
en |
heal.abstract |
Η διατριβή αυτή πραγματεύεται τη βελτίωση των διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας εταιρειών που
ανήκουν στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, με τη χρήση της μεθοδολογίας του Λιτού Έξι Σίγμα (LSS), η
οποία βασίζεται στις αρχές της συνεχούς βελτίωσης και κερδίζει συνεχώς έδαφος σαν μια προσέγγιση
βελτίωσης των επιχειρησιακών διαδικασιών και της επίτευξης της επιχειρησιακής αριστείας. Η
ανασκόπηση της βιβλιογραφίας οδήγησε στον εντοπισμό ενός κενού, όσον αφορά την εφαρμογή του LSS
στην εφοδιαστική αλυσίδα των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου, το οποίο η παρούσα μελέτη
προσπαθεί να καλύψει, αναπτύσσοντας ένα μοντέλο αναφοράς που προτείνει δράσεις βελτίωσης για
συγκεκριμένες δραστηριότητες των διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας του λιανικού εμπορίου,
ακολουθώντας τη μέθοδο της DMAIC (Define-Measure-Analyze-Improve-Control) και χρησιμοποιώντας
τα κατάλληλα εργαλεία LSS που τελικά οδηγούν σε οργανωτικές αλλαγές και στην υιοθέτηση σύγχρονων
τεχνολογικών λύσεων, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές που παρουσιάζονται στη βιβλιογραφία. Για τη
συλλογή των δεδομένων και των πληροφοριών που χρησιμοποιήθηκαν για τη διαμόρφωση του μοντέλου
πραγματοποιήθηκε εκτενής μελέτη των διαδικασιών και της λειτουργίας των εφοδιαστικών αλυσίδων σε
δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα. Η μία από τις δύο εταιρείες, στη
συνέχεια, συμμετείχε στην πρακτική εφαρμογή του μοντέλου. Κατά συνέπεια, μέσω της μελέτης
περίπτωσης, το μοντέλο δοκιμάστηκε στη βελτίωση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μιας επιλεγμένης
διαδικασίας, με βάση μια προτεινόμενη πρωτοβουλία LSS (δράση βελτίωσης). |
el |
heal.sponsor |
Η συγκεκριμένη Διδακτορική Διατριβή εκπονήθηκε με χρηματοδότηση από τον Ειδικό Λογαριασμό
Έρευνας Ε.Μ.Π. |
el |
heal.advisorName |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Αδαμίδης, Εμμανουήλ |
|
heal.committeeMemberName |
Καρακαπιλίδης, Νικόλαος |
|
heal.committeeMemberName |
Μέντζας, Γρηγόριος |
|
heal.committeeMemberName |
Παναγιώτου, Νικόλαος |
|
heal.committeeMemberName |
Πόνης, Σταύρος |
|
heal.committeeMemberName |
Τατσιόπουλος, Ηλίας |
|
heal.committeeMemberName |
Ψαρράς, Ιωάννης |
|
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
317 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|