HEAL DSpace

A Proposed Framework for Supply Chain Process Improvement in the Retail Sector with the Contribution of Lean Six Sigma

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Στεργίου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Stergiou, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2022-09-07T07:11:43Z
dc.date.available 2022-09-07T07:11:43Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55609
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23307
dc.rights Default License
dc.subject Βελτίωση Επιχειρησιακών Διαδικασιών el
dc.subject Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας el
dc.subject Λιτό Έξι Σίγμα el
dc.subject Συνεχής Βελτίωση el
dc.subject Λιανεμπόριο el
dc.subject Business Process Improvement el
dc.subject Supply Chain Management el
dc.subject Lean Six Sigma el
dc.subject Continuous Improvement el
dc.subject Retail Sector el
dc.title A Proposed Framework for Supply Chain Process Improvement in the Retail Sector with the Contribution of Lean Six Sigma en
dc.contributor.department Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας el
heal.type doctoralThesis
heal.secondaryTitle Ανάπτυξη Μοντέλου για τη Βελτίωση των Διαδικασιών της Εφοδιαστικής Αλυσίδας του Κλάδου Λιανικού Εμπορίου με τη Συνεισφορά της Μεθοδολογίας του Λιτού Έξι Σίγμα el
heal.classification Βελτίωση Επιχειρησιακών Διαδικασιών el
heal.classification Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας el
heal.classification Business Process Improvement en
heal.classification Supply Chain Management en
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-03-02
heal.abstract This dissertation deals with the improvement of retail supply chain processes, through the implementation of Lean Six Sigma (LSS), a Continuous Improvement (CI) methodology which continuously gains ground as a process improvement and operational excellence approach. After the review of the literature and the detection of the gap regarding the implementation of LSS in the retail supply chain, this study tries to fill this exact gap by proposing improvement actions for specific activities of the processes of retail supply chain, implemented by following the phases of the DMAIC (Define-Measure-Analyze-Improve-Control) method and utilizing specific LSS tools, in the form of a reference model, which aims at the adoption of managerial changes and technological solutions according to the world’s best practices presented in the literature right now. The data and the information for the development of the reference model, regarding the supply chain processes and operations, were drawn from the research that was conducted in two major retailers in Greece. One of the two companies also participated in a case study in which the implementation of the model was tested in a selected supply chain process, utilizing a specific LSS initiative (improvement action) for the improvement of concrete activities. en
heal.abstract Η διατριβή αυτή πραγματεύεται τη βελτίωση των διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας εταιρειών που ανήκουν στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, με τη χρήση της μεθοδολογίας του Λιτού Έξι Σίγμα (LSS), η οποία βασίζεται στις αρχές της συνεχούς βελτίωσης και κερδίζει συνεχώς έδαφος σαν μια προσέγγιση βελτίωσης των επιχειρησιακών διαδικασιών και της επίτευξης της επιχειρησιακής αριστείας. Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας οδήγησε στον εντοπισμό ενός κενού, όσον αφορά την εφαρμογή του LSS στην εφοδιαστική αλυσίδα των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου, το οποίο η παρούσα μελέτη προσπαθεί να καλύψει, αναπτύσσοντας ένα μοντέλο αναφοράς που προτείνει δράσεις βελτίωσης για συγκεκριμένες δραστηριότητες των διαδικασιών της εφοδιαστικής αλυσίδας του λιανικού εμπορίου, ακολουθώντας τη μέθοδο της DMAIC (Define-Measure-Analyze-Improve-Control) και χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία LSS που τελικά οδηγούν σε οργανωτικές αλλαγές και στην υιοθέτηση σύγχρονων τεχνολογικών λύσεων, σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές που παρουσιάζονται στη βιβλιογραφία. Για τη συλλογή των δεδομένων και των πληροφοριών που χρησιμοποιήθηκαν για τη διαμόρφωση του μοντέλου πραγματοποιήθηκε εκτενής μελέτη των διαδικασιών και της λειτουργίας των εφοδιαστικών αλυσίδων σε δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα. Η μία από τις δύο εταιρείες, στη συνέχεια, συμμετείχε στην πρακτική εφαρμογή του μοντέλου. Κατά συνέπεια, μέσω της μελέτης περίπτωσης, το μοντέλο δοκιμάστηκε στη βελτίωση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων μιας επιλεγμένης διαδικασίας, με βάση μια προτεινόμενη πρωτοβουλία LSS (δράση βελτίωσης). el
heal.sponsor Η συγκεκριμένη Διδακτορική Διατριβή εκπονήθηκε με χρηματοδότηση από τον Ειδικό Λογαριασμό Έρευνας Ε.Μ.Π. el
heal.advisorName Παναγιώτου, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Αδαμίδης, Εμμανουήλ
heal.committeeMemberName Καρακαπιλίδης, Νικόλαος
heal.committeeMemberName Μέντζας, Γρηγόριος
heal.committeeMemberName Παναγιώτου, Νικόλαος
heal.committeeMemberName Πόνης, Σταύρος
heal.committeeMemberName Τατσιόπουλος, Ηλίας
heal.committeeMemberName Ψαρράς, Ιωάννης
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 317 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής