dc.contributor.author |
Κοντοχρήστος, Ιάσων
|
el |
dc.contributor.author |
Kontochristos, Iason
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-09-22T08:10:53Z |
|
dc.date.available |
2022-09-22T08:10:53Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55715 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23413 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σύνθετα Υλικά |
el |
dc.subject |
Αντοχή σε Κόπωση |
el |
dc.subject |
Ενισχυτικά επιθέματα |
el |
dc.subject |
Αντοχή σε εφελκυσμό |
el |
dc.subject |
Πεπερασμένα Στοιχεία |
el |
dc.subject |
CFRP |
en |
dc.subject |
Fatigue Strength |
el |
dc.subject |
Finite Elements |
el |
dc.subject |
Welding |
el |
dc.subject |
Reinforced Steel Structures |
el |
dc.title |
Πειραματική μελέτη και αριθμητική μοντελοποίηση συγκολλητών χαλύβδινων δοκιμιών ενισχυμένων με επιθέματα σύνθετων υλικών |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Σύνθετα Υλικά |
el |
heal.classification |
Ναυπηγικές Κατασκευές |
el |
heal.classification |
Αντοχή Χαλύβδινων κατασκευών |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-01-26 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάσθηκε, με την ανάπτυξη μοντέλου πεπερασμένων στοιχείων και με πειραματικές δοκιμές μεγάλης κλίμακας, η δυνατότητα ενίσχυσης συγκολλημένων χαλύβδινων δοκών με επιθέματα από CFRP.
Υποβλήθηκαν σε πειραματικές δοκιμές 26 δοκίμια. Στο πρώτο στάδιο εκτελέσθηκαν δοκιμές στατικού εφελκυσμού σε δοκίμιο καθαρού χάλυβα με σκοπό τη διαπίστωση των ιδιοτήτων του υλικού και τη σύγκριση των αποτελεσμάτων της συγκόλλησης. Στη συνέχεια, καταπονήθηκαν τέσσερα (4) μη ενισχυμένα δοκίμια ως δοκίμια αναφοράς και έξι (6) δοκίμια, ανά δύο ενισχυμένα με επίθεμα CFRP διαφορετικών ιδιοτήτων.
Στο δεύτερο στάδιο των πειραματικών δοκιμών, καταπονήθηκαν σε περιοδικά εναλλασσόμενο φορτίο, τρία (3) μη ενισχυμένα δοκίμια αναφοράς και εννέα (9) συνολικά ενισχυμένα δοκίμια, ανά τρία ενισχυμένα με τον ίδιο τύπο επιθέματος από τους τρεις εξεταζόμενους.
Η αριθμητική ανάλυση υλοποιήθηκε με το πρόγραμμα ANSYS 19.2. Δημιουργήθηκαν μοντέλα όμοιας γεωμετρίας και ιδιοτήτων με τα δοκίμια που καταπονήθηκαν σε στατικό εφελκυσμό και τους ασκήθηκε αντίστοιχη φόρτιση. Τα αποτελέσματα της αριθμητικής ανάλυσης έδειξαν να συγκλίνουν με τα αποτελέσματα των πειραματικών δοκιμών και να συμπληρώνουν τα στοιχεία που δεν μπόρεσαν να εξαχθούν από αυτά. Από τη μελέτη αναδείχθηκε η πρωτεύουσα σημασία που έχει η ποιότητα της συγκόλλησης στη συνολική αντοχή του δοκιμίου, καθώς και η ανάγκη για αύξηση της πρόσφυσης μεταξύ του επιθέματος και της ανισόπεδης επιφάνειας που προκαλεί στο χάλυβα τη γεωμετρία της συγκόλλησης ώστε να αποφευχθεί η πρόωρη αποκόλληση των επιθεμάτων. |
el |
heal.advisorName |
Τσούβαλης, Νικόλαος |
|
heal.committeeMemberName |
Τσούβαλης, Νικόλαος |
|
heal.committeeMemberName |
Σαμουιλίδης, Μανόλης |
|
heal.committeeMemberName |
Ανυφαντής, Κωσταντίνος |
|
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
131 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|