dc.contributor.author |
Πούλιου, Χαρά
|
el |
dc.contributor.author |
Pouliou, Chara
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-09-26T07:20:23Z |
|
dc.date.available |
2022-09-26T07:20:23Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55731 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23429 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ωδείο |
el |
dc.subject |
Conservatoires |
en |
dc.subject |
Τρίκαλα |
el |
dc.subject |
Ληθαίος ποταμός |
el |
dc.subject |
Γέφυρα |
el |
dc.subject |
Trikala |
en |
dc.subject |
Bridges |
en |
dc.subject |
Lithaios river |
en |
dc.title |
Ωδή στον Ληθαίο: ωδείο στις όχθες του ποταμού των Τρικάλων |
el |
dc.title |
Ode to Lithaios: conservatoire by the Trikala river |
en |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Αρχιτεκτονική σύνθεση |
el |
heal.classification |
Architectural design |
en |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-06-30 |
|
heal.abstract |
Στην παρούσα διπλωματική διερευνάται η ανέγερση Ωδείου στα Τρίκαλα, εν είδει μουσικού πυκνωτή, όπου η ζωή ενέχει υπαίθριο και ημιυπαίθριο χαρακτήρα, υιοθετώντας δηλαδή τον παραδοσιακό τρόπο κατοίκησης του τόπου. Η σύνθεση του Ωδείου δοξάζει το ποτάμι-πηγή ζωής για την πόλη, αποτελώντας μια Ωδή στον Ληθαίο.
Αφορμή για την επιλογή του θέματος στάθηκαν δύο αίτια, αφενός η προσωπική συσχέτιση με τον τόπο και το ειδικό ενδιαφέρον των Τρικάλων σε παράλληλη σχέση με το ποτάμι, αφετέρου η αφανής μουσική ιστορία της πόλης -φυτώριο σημαντικών μουσικών-, όπως αυτήν αποκαλύπτεται στο βιβλίο “Μια Σερενάτα στον Ληθαίο” της τοπικής συγγραφέως Κλιάφα Μ. (2004).
Το Ωδείο τοποθετείται στις όχθες του Ποταμού Ληθαίου, σε δύο αντικριστά οικόπεδα, τα οποία συνδέονται φυσικά και μεταφυσικά μέσω μιας πεζογέφυρας, που προτείνεται ως η πρωταρχική συνθετική χειρονομία στον χώρο.
Στο μεν οικόπεδο του κυρίως Ωδείου, που σχετίζεται εντονότερα με τον αστικό ιστό, δημιουργείται μία περίκλειστη κτιριακή - αιθριακή δομή, με στοιχεία εξωστρέφειας και έμμεσες ή άμεσες αναφορές στην πόλη, το ποτάμι και την παράδοση. Οικοδομούνται ισχυροί τοίχοι-τείχη, δομές έκφρασης του λανθάνοντος δυναμικού του τόπου, όπου πόλη και ποτάμι παράγουν μια εξ αντιθέτων συζυγία, με μαλακά και σκληρά όρια ανάλογα με τις ανάγκες της κατοίκησης. Η γέφυρα ζωογονεί τον πυρήνα της κυρίως κατοίκησης του Ωδείου, διακόπτει τις δύο βασικές χειρονομίες των τοίχων της σύνθεσης, διασχίζει την καρδιά του αιθρίου πλευρικά ώστε να καταλήξει στην διαμόρφωση του Γήλοφου, προμαχώνα που παραλαμβάνει τις ισχυρές τεθλασμένες του αιθρίου και προστατεύει την εσωτερικότητα του Ωδείου.
Στο δε οικόπεδο, που εγγίζει το Κάστρο και τον κατάφυτο Λόφο του Φρουρίου, προτείνεται μια ανοιχτή, υπαίθρια τοπιακή σύνθεση. Η γέφυρα διασχίζει το οικόπεδο, διαμορφώνοντας μία ράμπα με δύο σημεία σύνδεσης, στο επίπεδο των πεζών και μετέπειτα στο επίπεδο του ποταμού, καθώς επίσης κι ένα υπαίθριο αμφιθέατρο που κοιτά προς το ποτάμι. Τα μουσικά δρώμενα αποκτούν υπαρξιακό βάθος, καθώς συνενούνται με την ποιητική εικόνα ποταμού και νερού.
Το παρόν τεύχος δεν αρκείται στην περιγραφή της τελικής σύνθεσης, αλλά παράλληλα με την τελική πρόταση ιχνηλατείται η συνθετική διαδικασία, που ακολουθήθηκε, ώστε η αίσθηση του τόπου να μεταγραφεί σε οικοδομική αναγκαιότητα και η ιδέα να μετουσιωθεί σε ύλη. |
el |
heal.abstract |
This Diploma Thesis deals with the construction of a Conservatoire in Trikala, as a musical capacitor, where life involves an outdoor and semi-outdoor character, adopting the traditional way of living in the place. The composition of the Odeon glorifies the river-source of life for the city, it is an Ode to Lithaios.
The reason for choosing the topic was dual-existent, on the one hand, the personal association with the place and the special interest of Trikala city correlated with the river, on the other hand the unseen musical history of the city, which was an incubator for important musicians, as it was revealed through the book "A Serenade in Lithaios”, written by the local writer Kliafa M.(2004).
The Conservatoire is placed on the banks of the Lithaios River, on two opposite areas, which are connected physically and metaphysically by a pedestrian bridge, which is proposed as the primary synthetic gesture in space.
On the area of the main Conservatoire, which is more strongly related to the urban fabric, an enclosed building-atrium structure is created, with elements of extroversion and indirect or direct references to the city, the river and tradition. Strong walls are built as structures expressing the hidden potential of the place, where city and river produce a conjunction of opposites, with soft and hard boundaries according to the needs of the habitation. The bridge enlivens the core of the Conservatoire, interrupts the two main gestures of the walls of the composition, crosses the heart of the atrium laterally to end up forming the earthen hill, a rampart that receives the strong polygonal lines of the atrium and protects the internality of the Conservatoire.
Οn the area, which is close to the Castle and the verdant Fortress Hill, an open-air, landscape composition is proposed. The bridge crosses the site, forming a ramp with two connection points, one at the pedestrian level and later at river level, as well as an outdoor amphitheater facing the river. The musical events acquire an existential depth, as they merge with the poetic image of the river and the water.
The present issue is not satisfied with the description of the final composition, but alongside the final proposal, it describes the compositional process, so that the sense of place is translated into building necessity and the idea is transformed into matter. |
el |
heal.advisorName |
Τσιράκη, Σοφία |
|
heal.advisorName |
Tsiraki, Sofia |
|
heal.committeeMemberName |
Γκικαπέππας, Βασίλειος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σερράος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Ντάφλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μιλτιάδου, Ανδρονίκη |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
126 |
|
heal.fullTextAvailability |
false |
|