HEAL DSpace

Η Διαμόρφωση του παλιού Δημοτικού Σχολείου Μακρινίτσας Πηλίου σε Πολιτιστικό Κέντρο.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παταβάλη, Αφροδίτη - Δέσποινα el
dc.contributor.author Patavali, Aphrodite - Despoina en
dc.date.accessioned 2022-09-26T09:23:01Z
dc.date.available 2022-09-26T09:23:01Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55740
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23438
dc.relation info:eu-repo/PelionArchitecture/EC/FP7/16022 el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Πηλιορείτικη αρχιτεκτονική el
dc.subject Έθιμο των «Μάηδων» el
dc.subject Πολιτιστική διαδρομή el
dc.subject Παλιό Δημοτικό Σχολείο Μακρινίτσας el
dc.subject Πολιτιστικό κέντρο el
dc.subject Pelion architecture en
dc.subject Custom of the "Maydes" el
dc.subject Cultural route el
dc.subject Old Primary School of Makrinitsa el
dc.subject Cultural center el
dc.title Η Διαμόρφωση του παλιού Δημοτικού Σχολείου Μακρινίτσας Πηλίου σε Πολιτιστικό Κέντρο. el
dc.title Transformation of the old Primary School of Makrinitsa, on Moutnain Pelion, into Cultural Center. en
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αποκατάσταση el
heal.classification Οικοδομική el
heal.classification Restoration en
heal.classification Construction el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-06-29
heal.abstract Η Μακρινίτσα αποτελεί έναν από τους διατηρητέους ορεινούς οικισμούς της κεντρικής Ελλάδας, και συγκεκριμένα τον μεγαλύτερο από τα είκοσι τέσσερα στο σύνολο χωριά του βουνού Πηλίου, το οποίο εκτείνεται κατά μήκος της χερσονήσου της Μαγνησίας. Ο οικισμός, με μέσο υψόμετρο περίπου τα 600 μέτρα, βρίσκεται στην δυτική ορεινή πλευρά του βουνού, κοντά στην πόλη του Βόλου, σε απόσταση περίπου 11 χιλιομέτρων, και διατηρεί πλήρως ανέπαφο τον παραδοσιακό του χαρακτήρα. Ο τρόπος δόμησης του οικισμού, με την χρήση των τοπικών υλικών, αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της πηλιορείτικης αρχιτεκτονικής. Η εργασία αυτή παρουσιάζει μία πρόταση αποκατάστασης του παλιού Δημοτικού Σχολείου της Μακρινίτσας και την διαμόρφωσή του σε Πολιτιστικό Κέντρο, με σκοπό την ανάδειξη του οικισμού και την διεύρυνση των τοπικών λειτουργιών. Προτείνεται η δημιουργία μίας «πολιτιστικής διαδρομής» που θα συνδέει τα τέσσερα δημόσια πολιτιστικά κτίρια του χωριού και που θα αποτελεί τον κεντρικό άξονα της πορείας των επισκεπτών. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη διαδρομή θα συνδέει τον κύριο πεζόδρομο και τα βασικά μονοπάτια και καλντερίμια του χωριού, τα οποία οδηγούν στα τοπικά Μουσεία και στο κτίριο του παλιού Δημοτικού Σχολείου του χωριού. Στο εισαγωγικό κεφάλαιο της εργασίας αναλύονται τα γενικά χαρακτηριστικά του οικισμού, καθώς και η ιστορική και κοινωνική εξέλιξη του στο πέρασμα των χρόνων. Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζεται η προσπάθεια αναγνώρισης και ανάλυσης της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής του οικισμού της Μακρινίτσας, με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων και την δημιουργία των βασικών συνθετικών εργαλείων. Στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζεται η πολιτιστική σημασία των τοπικών εθίμων, και συγκεκριμένα του εθίμου των «Μάηδων», τα οποία θα αποτελούν την βάση για την δημιουργία του Πολιτιστικού Κέντρου του χωριού. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται αρχικά τα σχέδια αποτύπωσης και η κατασκευαστική ανάλυση του Δημοτικού Σχολείου του χωριού, καθώς και η μελέτη της παθολογίας του κτιρίου, τα οποία θα αποτελέσουν την βάση για την συνθετική πρόταση. Στην συνέχεια, παρουσιάζεται μία σειρά τοπογραφικών και κατασκευαστικών σχεδίων που αναλύουν την συνθετική επιλογή της αναδιάρθρωσης των εσωτερικών χώρων του κτιρίου του Δημοτικού Σχολείου, αλλά και την διαμόρφωση των γειτονικών οικοπέδων, όπου προτείνονται οι νέες λειτουργίες του Πολιτιστικού Κέντρου. Στο τελευταίο κεφάλαιο, παρουσιάζεται μία σειρά εικόνων των προπλασμάτων της υφιστάμενη κατάστασης του οικοπέδου σε σύγκριση με την προτεινόμενη, με σκοπό την ανάλυση της συνθετικής και κατασκευαστικής μορφής της πρότασης δημιουργίας του Πολιτιστικού Κέντρου. el
heal.abstract Makrinitsa is one of the preserved mountain settlements of central Greece, and specifically the largest of the twenty-four villages of Mountain Pelion, which stretches along the Magnesia peninsula. The settlement, with an average altitude of about 600 meters, is located on the western side of the mountain, near the city of Volos, at a distance of about 11 km, and keeps its traditional character fully intact. The way the settlement was built, using local materials, is the most typical example of Pelion architecture. This thesis presents a proposal for the restoration of the old Primary School of Makrinitsa and its transformation into Cultural Center, in order to achieve the highlighting of the settlement and the further expansion of local functions. The proposal creates a "cultural route" that will connect the four public cultural buildings of the village and it will form the central axis of the visitors' route. In particular, the specific route will connect the main pedestrian street and the main paths and cobblestones of the village, which lead to the local Museums and the building of the old Primary School of the village. The introductory chapter of the thesis analyzes the general characteristics of the settlement, as well as its historical and social evolution over the years. In the second chapter, the attempt to identify and analyze the traditional architecture of the settlement of Makrinitsa is presented, in order to come up with certain conclusions and create the basic synthetic tools. In the third chapter of the thesis, the cultural significance of the local customs is presented, and in particular the custom of the "Maydes", which will form the basis for the function of the proposed Cultural Center. In the fourth chapter, the mapping plans and the structural analysis of the Primary School’s building are presented together with the study of the pathology of the building to obtain the basis for the synthetic proposal. Then, a series of topographic and construction plans are presented. Those plans analyze the synthetic choice of restructuring the interior spaces of the Primary School’s building and the configuration of the neighbouring plots, where the new functions of the Cultural Center are proposed. The last chapter includes a set of pictures of the architectural models delineating the proposal, in comparison with the existing situation. Those models analyse the synthetic and constructural form of the proposed creation of the Cultural Center. en
heal.advisorName Καραδήμας, Κωνσταντίνος el
heal.advisorName Κατσαρός, Μιλτιάδης el
heal.advisorName Karadimas, Konstantinos en
heal.advisorName Katsaros, Miltiadis en
heal.academicPublisher Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 63
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα