dc.contributor.author | Μεγαλογιάννη, Μελίνα | el |
dc.contributor.author | Megalogianni, Melina | en |
dc.date.accessioned | 2022-09-26T09:53:19Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55745 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23443 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μοντελοποίηση | el |
dc.subject | Διαγνωστική | el |
dc.subject | Λογισμικό προσαρμογής | el |
dc.subject | Γενικό μοντέλο αεροπορικού κινητήρα | el |
dc.subject | Ανάλυση ευαισθησίας | el |
dc.subject | PW123AF | en |
dc.subject | Turboprop | en |
dc.subject | PROOSIS | en |
dc.subject | Modeling | en |
dc.subject | Diagnostics | en |
dc.title | Δημιουργία γενικού μοντέλου αεροπορικού κινητήρα TURBOPROP τριών αξόνων και εφαρμογή στον PW123AF | el |
dc.title | Modeling of a general three shaft TURBOPROP and application to PW123AF engine | en |
dc.contributor.department | Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αεροπορικοί κινητήρες | el |
heal.classification | Στροβιλομηχανές | el |
heal.classification | Turbomachines | en |
heal.classification | Aircraft engines | el |
heal.dateAvailable | 2023-09-25T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.language | en | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-02 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό την ανάπτυξη ενός γενικού μοντέλου αεροπορικού κινητήρα turboprop τριών αξόνων και εφαρμογή του στο μοντέλο της Pratt & Whitney PW123AF. Ο συγκεκριμένος κινητήρας χρησιμοποιείται από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία στα αεροσκάφη πυρόσβεσης Canadair CL-415. Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθούν δεδομένα από το δοκιμαστήριο της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ), η οποία έχει τη δυνατότητα συντήρησης και δοκιμής του συγκεκριμένου κινητήρα. Το συγκεκριμένο μοντέλο έρχεται να συμπληρώσει τα γενικά μοντέλα που έχουν δημιουργηθεί από το Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών στα πλαίσια άλλων διπλωματικών εργασιών για άλλες διατάξεις κινητήρων. Η ανάπτυξη του μοντέλου υλοποιείται στο υπολογιστικό περιβάλλον αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού PROOSIS, το οποίο αποτελεί ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο πρόγραμμα μοντελοποίησης ενεργειακών συστημάτων. Πιο συγκεκριμένα, τροποποιείται ήδη υπάρχον λογισμικό για διαφορετική διάταξη κινητήρα, ενώ προστίθενται και νέες δυνατότητες. Το λογισμικό που αναπτύχθηκε, δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη για ανάλυση στο σημείο σχεδιασμού, ανάλυση σε σημεία εκτός του σημείου σχεδιασμού, βελτιστοποίηση της θέσης του σημείου σχεδιασμού με βάση τις επιδόσεις εκτός σημείου σχεδιασμού, αυτόματη τοπική προσαρμογή χαρτών, ανάλυση ευαισθησίας, διάγνωση βλαβών και δημιουργία υπογραφών βλαβών. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ποιες από τις παραπάνω λειτουργίες θα χρησιμοποιήσει και με ποια σειρά, ανάλογα την εργασία που επιθυμεί. Με στόχο την πιστοποίηση του λογισμικού γίνεται εφαρμογή του, σε δεδομένα από δοκιμαστήριο για τον κινητήρα PW123AF. Αρχικά, γίνεται παρουσίαση του λογισμικού. Ακολουθεί μία εκτενής βιβλιογραφική επισκόπηση, όπως επίσης και αναφορά στα αεροσκάφη στα οποία χρησιμοποιείται και τέλος γίνεται χρήση των διαφόρων λειτουργιών του λογισμικού, με σκοπό την προσαρμογή του γενικού μοντέλου στα δεδομένα των μετρήσεων. Επίσης, πραγματοποιείται μία ανάλυση ευαισθησίας με σκοπό τον προσδιορισμό των πιο κατάλληλων μετρήσεων για τη διάγνωση βλαβών των επιμέρους συνιστωσών, ενώ παράλληλα δημιουργούνται και υπογραφές τυπικών βλαβών οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάγνωση από το προσωπικό του δοκιμαστηρίου. | el |
heal.abstract | The main goal of this diploma thesis is the development of a general model of a three-shaft turboprop engine and the application to the model PW123AF of Pratt & Whitney. This specific engine is used by the Hellenic Air Force as a waterbomber for the Canadair CL-415. For the purpose of this study, measurements are sourced from the Hellenic Airspace Industry (HAI). The motivation for this works arises from the need to create a general model with a specific layout, in order to study and monitor the operation of aircraft engines with similar layouts. The model was developed in the PROOSIS object-oriented simulation environment which is used by LTT/NTUA for modelling and simulation of gas turbines. More accurately, an existing software is modified and new features are added. Depending on user requirements, the developed model is able to perform design point analysis, off design analysis, design point optimization, local map adaptation, sensitivity analysis, fault diagnosis and creation of fault signatures. The user can choose which of the above functions to use, in order to reduce the deviations between model predictions and operational data for the engine studied. With the aim of certifying the model created, while having at our disposal measurements for the PW123AF engine, we implement all the functions of the developed code to this model. For this purpose, we mention the technical features of the engine, the bibliographic review, as well as the aircrafts using PW123AF. As a result, the reliability of the general model is certified and the deviations of the measured quantities are minimized. In addition, a sensitivity analysis is carried out with the purpose of using the most appropriate measurements for the fault diagnosis of each specific component, while at the same time fault signatures are created for typical faults. These signatures can be used by the staff of HAI. | en |
heal.advisorName | Αρετάκης, Νικόλαος | |
heal.advisorName | Aretakis, Nikolaos | |
heal.committeeMemberName | Αρετάκης, Νικόλαος | |
heal.committeeMemberName | Aretakis, Nikolaos | |
heal.committeeMemberName | Γιαννάκογλου, Κυριάκος | |
heal.committeeMemberName | Giannakoglou, Kyriakos | |
heal.committeeMemberName | Μαθιουδάκης, Κωνσταντίνος | |
heal.committeeMemberName | Mathioudakis, Konstantinos | |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 145 | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: