dc.contributor.author |
Τσιμπλάκος, Βύρων
|
|
dc.contributor.author |
Tsimplakos, Vyron
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-09-26T10:16:28Z |
|
dc.date.available |
2022-09-26T10:16:28Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55754 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23452 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Forecasting |
en |
dc.subject |
Time series |
en |
dc.subject |
Skid resistance |
en |
dc.subject |
Asphalt pavement |
en |
dc.subject |
Pavement |
en |
dc.subject |
Πρόβλεψη |
el |
dc.subject |
Χρονοσειρές |
el |
dc.subject |
Ολισθηρότητα |
el |
dc.subject |
Ασφαλτικά |
el |
dc.subject |
Οδοστρώματα |
el |
dc.title |
Ανάλυση για την πρόβλεψη ολισθηρότητας ασφαλτικών οδοστρωμάτων με χρήση χρονοσειρών |
el |
dc.title |
Time series forecasting analysis of asphalt pavement skid resistance |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μεταφορές και συγκοινωνιακή υποδομή |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-03-15 |
|
heal.abstract |
Η ολισθηρότητα του οδοστρώματος είναι ένας από τους κυριότερους παράγοντες της οδικής ασφάλειας. Με το πέρασμα του χρόνου η κατάσταση του οδοστρώματος χειροτερεύει και η αντιολισθητική ικανότητα του οδοστρώματος μειώνεται. Η πρόβλεψη της αντιολισθητικής ικανότητας ενός οδοστρώματος θα επέτρεπε στον κύριο ή στον διαχειριστή ενός αυτοκινητοδρόμου να επέμβει στο οδόστρωμα πριν αυτή φτάσει σε επικίνδυνα χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο η πρόβλεψη ενός μεγέθους που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι η ολισθηρότητα είναι δύσκολο έργο. Στη παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται προσπάθεια ανάπτυξης μοντέλων για την πρόβλεψη της αντιολισθητικής ικανότητας ασφαλτικών οδοστρωμάτων με τη χρήση χρονοσειρών. Αρχικά διερευνώνται οι συνιστώσες που επηρεάζουν την αντιολισθητική ικανότητα της επιφάνειας των ασφαλτικών οδοστρωμάτων, καθώς και οι διάφορες μέθοδοι μέτρησής της. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η διαδικασία της πρόβλεψης με τη χρήση χρονοσειρών. Τέλος, χρησιμοποιώντας στοιχεία ολισθηρότητας από τμήμα αυτοκινητοδρόμου μήκους 800 μέτρων, προερχόμενα από μετρήσεις πεδίου υπό τη μορφή χρονοσειράς για δεκατρία έτη, αναπτύσσονται τρία διαφορετικά μοντέλα πρόβλεψης με τις παραλλαγές τους. Γίνεται συγκριτική αξιολόγηση των μοντέλων και ελέγχεται η ακρίβεια των αποτελεσμάτων πρόβλεψης με κατάλληλες μεθόδους. |
el |
heal.abstract |
One of the primary components of road safety is skid resistance. With the passage of time, the condition of asphalt pavement surfaces deteriorates, and skid resistance is lowered. Forecasting skid resistance would enable road authorities to intervene before it reaches dangerously low levels. However, forecasting a variable as complicated as skid resistance is a tall order. This diploma thesis will attempt to develop models to forecast the skid resistance of asphalt pavements by using Time Series. Initially it presents and analyzes the components of skid resistance as well as the various methods of measuring it. Secondly it presents the process of forecasting with Time Series. Finally, three forecasting models and their variations are developed, using skid resistance data in the form of a Time Series of an 800-meter section of a highway, collected from measurements done on site in the past 13 years. Using appropriate methods, the precision of the models’ predictions is evaluated. |
en |
heal.advisorName |
Πλατή, Χριστίνα |
el |
heal.committeeMemberName |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Οδοποιίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
127 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|