dc.contributor.author | Γκότσης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Gkotsis, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2022-09-27T11:03:55Z | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55775 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23473 | |
dc.rights | Default License | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Καινοτομία | el |
dc.subject | Ναυτιλία | el |
dc.subject | Ελλάδα | el |
dc.subject | Innovation | en |
dc.subject | Shipping | en |
dc.subject | Greece | en |
dc.subject | Development | en |
dc.subject | Ανάπτυξη | el |
dc.subject | ISO | en |
dc.subject | Εφαρμογή | el |
dc.title | Ανάπτυξη και διαχείριση μοντέλων εταιρικής καινοτομίας στον κλάδο της ναυτιλίας. Μελέτη περίπτωσης η εφαρμογή των ISO 56002 και ISO 56004. | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Τεχνολογική Οικονομική | el |
heal.dateAvailable | 2023-09-26T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2022-02-22 | |
heal.abstract | Η ελληνική ναυτιλία παραμένει στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής ιεραρχίας τα τελευταία τριάντα περίπου χρόνια. Η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία, και ιδιαίτερα ο τομέας χύδην φορτίου, έχει βιώσει τις επιπτώσεις πολυάριθμων αλλαγών τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ένα από τα ελάχιστα πράγματα που παρέμειναν σταθερά όλα αυτά τα χρόνια είναι η ηγετική θέση του ελληνόκτητου στόλου. Οι Έλληνες Εφοπλιστές κατέχουν σχεδόν το 17% της παγκόσμιας χωρητικότητας και κατατάσσονται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής ιεραρχίας. Ο κλάδος οφείλει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα στην κατοχή ειδικής και εξειδικευμένης τεχνογνωσίας σε επίπεδο διαχείρισης λειτουργιών με παράγοντες διατήρησης χαμηλού κόστους να συμβάλλουν περισσότερο στην επιτυχία του. Για να είναι ανταγωνιστική η ελληνική ναυτιλία περνάει μέσα από αλλαγές. Πια χρειάζονται μεγαλύτερα γραφεία, πιο περίπλοκη διοίκηση και βαθμοί διαφάνειας, όπως ποτέ πριν. Στην πραγματικότητα, πολλές νέες απαιτήσεις δεν υπήρχαν ούτε πριν από μια δεκαετία. Στη δεκαετία του 2020, η καινοτομία είναι ένας από τους πιο πολύτιμους όρους που αναζητά κάθε κλάδος ώστε να καταφέρει να εξελιχθεί σε μια πιο αποτελεσματική και άρα πιο κερδοφόρα αγορά. Η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία έχει χαρακτηριστεί ως ένας ιδιαίτερα συντηρητικός κλάδος, ενώ δεν υπάρχει χώρος ή ακόμα και αν υπάρχει είναι περιορισμένος χώρος για καινοτομία. Σε αυτό το έγγραφο πραγματοποιείται μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση που αναλύει την τρέχουσα κατάσταση που βιώνει η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Συγκεκριμένα αναλύεται ο πρωταγωνιστικός ρόλος που έχει η ελληνική ναυτιλία παγκοσμίως, καθώς και η επένδυση στην καινοτομία και τις κατηγορίες της, στις startups και στο σύστημα διαχείρισης καινοτομίας ISO 56002 και στο σύστημα αξιολόγησης διαχείρισης καινοτομίας ISO 56004. Τέλος, τα ISO 56002 και 56004 εφαρμόζονται σε ένα έργο έρευνας και ανάπτυξης μιας μικρομεσαίας ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας, τη World Carrier Corporation, η οποία εδρεύει και διοικείται στην Αθήνα, Ελλάδα, όμως οι περισσότερες επιχειρηματικές δραστηριότητες πραγματοποιούνται στη Νιγηρία, στην Αφρική. | el |
heal.abstract | Greek shipping remains at the top of the world maritime league for about the last thirty years. The international shipping industry, and especially the bulk sector, has experienced the effects of numerous changes during the last three decades. It is not an exaggeration to state that one of the very few things that remained stable all these years is the leading position of Greek-owned fleet. Greeks own almost 17% of the world tonnage and rank at the top of the world maritime hierarchy. The industry owes its competitive advantage to the possession of special or specialised know-how at the operations management level with cost factors contributing most to its success. In order to be competitive, bigger offices, more complex administration and degrees of transparency, as never before seen, are needed. In fact, many new requirements were not in existence even a decade ago. Being in the 2020s, innovation is one of the most valuable terms that every industry is looking for so that it manages to evolve in a more efficient and thus, more profitable market. Greek shipping industry has been described a highly conservative area whereas there is no place or limited place for innovation. On this paper a systematic literature review takes place analyzing the current situation that the global shipping industry is undergoing, the leading role that Greek shipping has world-wide along with focusing on innovation and its categories, on startups and on innovation management system ISO 56002 and innovation management assessment system ISO 56004. Lastly, the ISO 56002 and 56004 are being tested on a research and development project of a small/medium sized Greek-owned shipping company, World Carrier Corporation which is located and managed in Athens Greece but the most business tractions take place in Nigeria, Africa. | en |
heal.advisorName | Αραβώσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Αραβώσης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ρεντιζέλας, Αθανάσιος | el |
heal.committeeMemberName | Τόλης, Αθανάσιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 134 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | false | |
heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: