HEAL DSpace

Εντοπισμός επιπέδου και διάρκειας επικίνδυνης συμπεριφοράς του οδηγού με τεχνικές μηχανικής εκμάθησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γαρεφαλάκης, Θεόδωρος el
dc.contributor.author Garefalakis, Theodoros en
dc.date.accessioned 2022-09-28T07:27:09Z
dc.date.available 2022-09-28T07:27:09Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55778
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23476
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ανάλυση οδηγικής συμπεριφοράς el
dc.subject Μηχανική μάθηση el
dc.subject Μοντέλα ταξινόμησης el
dc.subject Μοντέλα παλινδρόμησης el
dc.subject Μη ισορροπημένο σύνολο δεδομένων el
dc.subject Driving behavior analysis en
dc.subject Machine learning en
dc.subject Classification models en
dc.subject Regression models en
dc.subject Imbalanced dataset en
dc.title Εντοπισμός επιπέδου και διάρκειας επικίνδυνης συμπεριφοράς του οδηγού με τεχνικές μηχανικής εκμάθησης el
dc.title Identification of driver’s risky behavior level and duration with machine learning techniques en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική Ασφάλεια el
heal.classification Road Safety en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-03-16
heal.abstract Στόχος της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί o εντοπισμός του επιπέδου και της διάρκειας επικίνδυνης συμπεριφοράς του οδηγού με τεχνικές μηχανικής εκμάθησης. Για τον σκοπό αυτό συλλέχθηκαν χρήσιμα δεδομένα σχετιζόμενα με την συμπεριφορά του οδηγού μέσω προσομοιωτή οδήγησης. Με βάση την επεξεργασία και την ανάλυση των δεδομένων καθορίστηκαν τρία επίπεδα κινδύνου. Στο πρώτο μέρος των αναλύσεων αναπτύχθηκαν τέσσερεις αλγόριθμοι μηχανικής εκμάθησης με σκοπό την ταξινόμηση της συμπεριφοράς των οδηγών σε ένα από τα τρία επίπεδα ασφαλείας, με τον αλγόριθμο ‘Τυχαίων Δασών’ να σημειώνει την υψηλότερη επίδοση. Στο πλαίσιο διερεύνησης της επιρροής των παραγόντων οδήγησης στην αναγνώριση της επικίνδυνης οδήγησης, προέκυψαν ως σημαντικότερες η διανυθείσα απόσταση, η ταχύτητα και το όριο ταχύτητας. Στο δεύτερο μέρος των αναλύσεων εξετάστηκε η επίδραση των οδηγικών χαρακτηριστικών στη διάρκεια οδήγησης στα διαφορετικά στάδια με την ανάπτυξη τριών αλγορίθμων παλινδρόμησης για την πρόβλεψη της διάρκειας οδήγησης σε κάθε επίπεδο ασφαλείας. Η επίδραση των διαφορετικών μεταβλητών στη διαδικασία της πρόβλεψης καθορίστηκε με βάση τις επιδόσεις των μοντέλων και της στατιστικής σημαντικότητας τους. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ως σημαντικότερη μεταβλητή η μέγιστη ταχύτητα η οποία επιδρά αρνητικά στην διάρκεια οδήγησης σε κάθε επίπεδο ασφαλείας el
heal.abstract The objective of this Thesis is the identification of driver’s risky behavior level and duration with machine learning techniques. For this purpose, useful data related to driving behavior were collected through a driving simulator experiment. Based on the processing and analysis of the data, three levels of risk were defined. In the first part of the analysis, four machine learning algorithms were developed to classify driver behavior into one of three risk levels, with the 'Random Forests' algorithm scoring the highest performance. In the context of investigating the influence of driving factors to identify driving behavior, the distance traveled, speed and speed limit emerged as the most important. In the second part of the analysis, the effect of driving characteristics on driving duration at different stages was examined. To achieve the above goal, three regression algorithms were developed to predict driving duration at each safety level. The effect of different variables on the forecasting process was determined based on the performance of the models and their statistical significance. The results showed that the maximum speed was the most important variable, which negatively affects the driving duration at each safety level. en
heal.advisorName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.advisorName Yannis, George en
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Μαυρομάτης, Στέργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Κυκλοφοριακής Τεχνικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 93 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα