HEAL DSpace

Μελέτη κίνησης πλήθους σε σταθμό του μετρό με χρήση λογισμικού προσομοίωσης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πατεράκη, Στυλιανή el
dc.contributor.author Pateraki, Stella en
dc.date.accessioned 2022-09-28T07:37:23Z
dc.date.available 2022-09-28T07:37:23Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55779
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23477
dc.rights Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/gr/ *
dc.subject Σταθμός el
dc.subject Κίνηση πεζών el
dc.subject Λογισμικό el
dc.subject Προσομοίωση el
dc.subject Εκκένωση el
dc.subject Station en
dc.subject Pedestrian movement en
dc.subject Simulation en
dc.subject Evacuation en
dc.subject Software en
dc.title Μελέτη κίνησης πλήθους σε σταθμό του μετρό με χρήση λογισμικού προσομοίωσης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ασφάλεια και Υγεία Υποδομών el
heal.classification Ανθρωποκεντρικός Σχεδιασμός el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-02-21
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την αναλυτική μοντελοποίηση ενός σταθμού του μετρό και την μελέτη της επιβατικής κίνησης μέσα σε αυτόν με τη χρήση λογισμικού προσομοίωσης κίνησης πεζών. Ο σταθμός είναι έργο της Αττικό Μετρό ΑΕ και βρίσκεται ακόμα σε στάδιο σχεδιασμού. Στα πρώτα κεφάλαια ορίζεται το θεωρητικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πραγματοποιηθεί η μελέτη κίνησης επιβατών μέσα στον σταθμό. Γίνεται αναφορά στην Θεωρία Συστημάτων και την ερμηνεία του σταθμού σύμφωνα με αυτή, ενώ αναφέρονται μέθοδοι πρόβλεψης και λογισμικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για μελέτες κίνησης πλήθους. Στη συνέχεια δίνονται πληροφορίες για τις δυνατότητες και την λογική λειτουργίας πίσω από το LEGION, που είναι και το λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί. Στον κορμό της εργασίας αρχικά αναλύονται προδιαγραφές που ορίζονται από το Εγχειρίδιο Σχεδιασμού της ΑΜ και σχετίζονται με την δομή και τα λειτουργικά δεδομένα του σταθμού. Με βάση τις προδιαγραφές αυτές αξιολογούνται τα πρώιμα αρχιτεκτονικά σχέδια που έχουν δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα της ΑΜ και πραγματοποιούνται κατάλληλες τροποποιήσεις για την εξάλειψη οποιασδήποτε απόκλισης. Τόσο ο σταθμός όσο και οι αναμενόμενοι επιβάτες του μοντελοποιούνται εντός του λογισμικού με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων και μέχρι το επίπεδο λεπτομέρειας που κρίνεται ότι είναι απαραίτητο για την ασφαλή διεξαγωγή αποτελεσμάτων. Δημιουργούνται διαφορετικά σενάρια της πρωινής ώρας αιχμής προκειμένου να δοκιμαστεί η ικανότητα του σταθμού να διαχειριστεί διαφορετικής έντασης ροές επιβατών. Ανάλογα με την έκβαση των προσομοιώσεων στην ώρα αιχμής προκύπτουν συμπεράσματα για την καταλληλότητα της δομής του σταθμού και πραγματοποιούνται αλλαγές όπου χρειάζεται. Στη συνέχεια γίνονται κατάλληλες μετατροπές του μοντέλου προκειμένου να πραγματοποιηθούν δοκιμές του σταθμού σε λειτουργία εκκένωσης. Οι δοκιμές αυτές αποκαλύπτουν τα αδύναμα σημεία του σταθμού, κάτι που μας επιτρέπει να προχωρήσουμε σε προτάσεις βελτίωσης και να πετύχουμε κάλυψη των προδιαγραφών που έχουν οριστεί από την ΑΜ. el
heal.abstract The present thesis regards the detailed modeling of a metro station and the study of crowd movement within it, using pedestrian simulation software. The station is an Attiko Metro SA project and is still at early design stage. The first chapters establish the theoretical framework that is used to carry out the study of passenger movement within the station. There is a brief description of Systems Theory and how it applies to the station, and also a report of forecasting methods and available software that can be used for crowd simulation studies. The chapters include information about the features and the operating logic behind LEGION, which is the software that will be used. The core body of this project begins with a detailed enumeration of specifications that are defined by the Design Manual of AM and are related to the structure and the operational data of the station. Based on these specifications, there is an evaluation of the early-stage architectural plans that have been published on AM's website. Based on this evaluation, appropriate modifications are made to eliminate any inconsistency. Both the station and its expected passengers are modeled within the software using appropriate tools, while adding whatever level of detail is deemed necessary to acquire accurate results. In order to test the station's ability to handle different passenger flows, different peak hour scenarios are created. Depending on the outcome of the simulations at peak hour, we can draw conclusions about the suitability of the station and then make changes where necessary. The next step is to make appropriate modifications to the model in order to test the station in evacuation mode. These tests reveal the weak points of the station, which allows us to proceed with improvement proposals and ultimately comply with the specifications set by AM. en
heal.advisorName Ναθαναήλ, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Ναθαναήλ, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Πόνης, Σταύρος el
heal.committeeMemberName Μαρμαράς, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 205 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 3.0 Ελλάδα