HEAL DSpace

Preliminary Design of Power System of All Electric Battery Double End Ferry

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ρέντας, Στέφανος el
dc.contributor.author Rentas, Stefanos en
dc.date.accessioned 2022-09-28T08:08:07Z
dc.date.available 2022-09-28T08:08:07Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55782
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23480
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μπαταριες el
dc.subject Ηλεκτρισμος el
dc.subject Επιβατηγά el
dc.subject Σχεδιο Γενικης Διαταξης el
dc.subject Περιβαλλον el
dc.subject Batteries en
dc.subject Ferry en
dc.subject Full Electric en
dc.subject General Arrangement en
dc.subject Enviroment en
dc.title Preliminary Design of Power System of All Electric Battery Double End Ferry en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Marine Engineering en
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-01-27
heal.abstract Purpose of this thesis is to evaluate the use of batteries in shipping and examine their potential and constraints as the main energy source on an 72 m all-electric ferry. A preliminary general arrangement has been conducted, whereas the electric power system has been designed based on ferry’s operating profile and in absolute accordance with the Classification Society rules and requirements. An overview of the regulatory landscape is provided as it applies to the maritime environment. This considers codes, standards, regulations, Class Rules as well as national or international requirements which may be relevant. Safety issues like ventilation and cooling have been taken into account while charging method and necessary port facilities have also been described thoroughly. Finally, an environmental and techno-economic analysis is performed in order to judge and determine if the optimized power control, performance criteria and financial sustainability of the project are achieved en
heal.advisorName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Λυρίδης, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 72 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα