HEAL DSpace

Συνδυαστική χωρική ανάλυση επιπέδων περπατησιμότητας (walkability) και τοπικών κοινωνικο-οικονομικών δεικτών σε περιβάλλον GIS – Εφαρμογή στην περιοχή Λας Πάλμας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Παπαμιχαήλ, Αικατερίνη Χριστίνα el
dc.contributor.author Papamichail, Aikaterini Christina en
dc.date.accessioned 2022-09-28T10:17:34Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55801
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23499
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Περιβάλλον και Ανάπτυξη" el
dc.rights Default License
dc.subject Περπατησιμότητα el
dc.subject Κίνηση πεζή el
dc.subject Δομημένο περιβάλλον el
dc.subject Δείκτες περπατησιμότητας el
dc.subject Συσχέτιση el
dc.subject Walkability en
dc.subject Pedestrian movement en
dc.subject Structured environment en
dc.subject Correlation en
dc.subject Walkability indicators en
dc.title Συνδυαστική χωρική ανάλυση επιπέδων περπατησιμότητας (walkability) και τοπικών κοινωνικο-οικονομικών δεικτών σε περιβάλλον GIS – Εφαρμογή στην περιοχή Λας Πάλμας el
heal.type masterThesis
heal.classification Γεωπληροφορική el
heal.dateAvailable 2023-09-27T21:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-04-06
heal.abstract Το περπάτημα μπορεί να προσφέρει πολλαπλά οφέλη στο περιβάλλον, στην οικονομία, την ποιότητα ζωής αλλά και στην υγεία του ανθρώπου. Ο αστικός σχεδιασμός μιας περιοχής και η ύπαρξη κατάλληλων υποδομών μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον του πληθυσμού για μετακίνηση πεζή. Τα τελευταία χρόνια γίνονται όλο και περισσότερες έρευνες οι οποίες εστιάζουν στο βαθμό που το δομημένο περιβάλλον είναι ελκυστικό για μετακίνηση πεζή (περπατησιμότητα) μελετώντας διάφορες παραμέτρους που τον επηρεάζουν. Η παρούσα εργασία έχει ως κεντρικό στόχο την καταγραφή στοιχείων της μικρής κλίμακας του αστικού τοπίου στο κέντρο της πόλης Λας Πάλμας στην Ισπανία και την ανάπτυξη ενός χωρικού σύνθετου δείκτη περπατησιμότητας για κάθε πλευρά δρόμου ξεχωριστά. Επιμέρους στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση της επιρροής των επιπέδων περπατησιμότητας στη χωρική κατανομή διάφορων πληθυσμιακών ομάδων. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε μια τροποποιημένη εκδοχή της σύντομης έκδοσης του εργαλείου ελέγχου περιβάλλοντος πεζής μετακίνησης Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS-mini). Έγινε αξιολόγηση της περιοχής μελέτης μέσω της υπηρεσίας Google Street View, έχοντας ως κριτήρια την υφιστάμενη κατάσταση των κτιρίων, τα επίπεδα των πεζοδρομίων, την σύνδεσή τους και γενικότερα το περιβάλλον στο οποίο μετακινείται ο πεζός. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν και αξιολογήθηκαν 21 μεταβλητές σχετικές με την περπατησιμότητα σε επίπεδο οικοδομικού τετραγώνου. Με το πέρας της διαδικασίας προέκυψαν οι συνθετικές μεταβλητές που διαμορφώνουν τον σύνθετο δείκτη περπατησιμότητας. Ακολουθήθηκε η συγκέντρωση των δεδομένων πληθυσμού μέσω της στατιστικής υπηρεσίας των κανάριων νήσων και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε ανάλυση συσχέτισης με τη βοήθεια του συντελεστή Pearson, συνδυάζοντας τα πληθυσμιακά δεδομένα με το βαθμό περπατησιμότητας και με τις συνθετικές μεταβλητές. Αφού ελέγχθηκε η συσχέτισή τους διεξήχθησαν τα συμπεράσματα με στόχο τον εντοπισμό των διαφορών της χωρικής κατανομής των κοινωνικών ομάδων που μελετήθηκαν. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πόλη Λας Πάλμας έχει μια μέτρια συνολική βαθμολογία (28,7%) ως προς την ελκυστικότητα για μετακίνηση πεζή. Επιπρόσθετα η χωρική κατανομή του πληθυσμού συσχετίζεται θετικά σε ικανοποιητικό βαθμό με τον δείκτη περπατησιμότητας. Τέλος, τα ευρήματα της εργασίας μπορούν να υποστηρίξουν λήπτες αποφάσεων και ερευνητές στην καλύτερη κατανόηση των ζητημάτων που αφορούν τη χωρική κατανομή των διάφορων κοινωνικών ομάδων με στόχο τη βελτίωση και αναβάθμιση του αστικού σχεδιασμού. el
heal.abstract Walking can offer multiple benefits to the environment, the economy, the quality of life and human health. The urban planning of an area and the existence of appropriate infrastructure can attract the interest of the population for pedestrian movement. In recent years, more and more research has been done which focuses on the extent to which the built environment is attractive for pedestrian movement (walkability) by studying various parameters that affect it. The main aim of this work is to record small-scale elements of the urban landscape in the center of Las Palmas in Spain and to develop a spatial complex walkability index for each side of the road separately. A separate objective of the work is to investigate the influence of walkability levels on the spatial distribution of different population groups. A modified version of the Microscale Audit of Pedestrian Streetscapes (MAPS-mini) short version of the pedestrian control environment tool was used for this purpose. The study area was evaluated through the Google Street View service, having as criteria the current condition of the buildings, the levels of the sidewalks, their connection and in general the environment in which the pedestrian moves. Specifically, 21 variables related to walkability at the building block level were recorded and evaluated. At the end of the process, the synthetic variables that form the complex walkability index emerged. The collection of population data through the statistical service of the Canary Islands was followed and then a correlation analysis was performed using the Pearson coefficient, combining the population data with the degree of walkability and the synthetic variables. After checking their correlation, the conclusions were made in order to identify the differences in the spatial distribution of the social groups studied. The results showed that the city of Las Palmas has a moderate overall score (28.7%) in terms of attractiveness for pedestrian movement. In addition, the spatial distribution of the population is positively correlated to a satisfactory degree with the walkability index. Finally, the findings of the work can support decision makers and researchers in better understanding the issues related to the spatial distribution of different social groups in order to improve and upgrade urban planning. en
heal.advisorName Δημοπούλου, Έφη el
heal.committeeMemberName Σερράος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Πηγάκη, Μαρία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 85 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής