HEAL DSpace

Εκτίμηση της ενεργειακής αποδοτικότητας πλοίου μετά από μετασκευή με χρήση μαθηματικού μοντέλου βασισμένου σε δεδομένα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νικολαΐδης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Nikolaidis, Georgios en
dc.date.accessioned 2022-09-28T10:35:47Z
dc.date.available 2022-09-28T10:35:47Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55803
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23501
dc.rights Default License
dc.subject Performance en
dc.subject Ship en
dc.subject Data en
dc.subject Retrofit en
dc.subject Consumption en
dc.subject Απόδοση el
dc.subject Πλοίο el
dc.subject Δεδομένα el
dc.subject Μετασκευή el
dc.subject Κατανάλωση el
dc.title Εκτίμηση της ενεργειακής αποδοτικότητας πλοίου μετά από μετασκευή με χρήση μαθηματικού μοντέλου βασισμένου σε δεδομένα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Απόδοση πλοίου el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2022-04-30
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να ποσοτικοποιήσει την επίδραση της μετασκευής ενός πλοίου στην ενεργειακή αποδοτικότητά του. Προς τούτο, αξιοποιούνται δεδομένα από αυτοματοποιημένη καταγραφή και από πάροχο μετεωρολογικών υπηρεσιών, τα οποία έχουν ληφθεί σε χρονικό διάστημα πριν και μετά τη μετασκευή. Αρχικά, απαιτείται η προετοιμασία των δεδομένων, έτσι ώστε να αφαιρεθούν σημεία εκτός της σταθερής κατάστασης πλεύσης στην οποία εστιάζει η εργασία. Στη συνέχεια, διερευνώνται τεχνικές σχεδίασης Τεχνητών Νευρωνικών Δικτύων (ΤΝΔ), με τη βοήθεια σύγχρονων μεθόδων της Μηχανικής Μάθησης. Συγκεκριμένα, εξετάζονται διάφορα στοιχεία της αρχιτεκτονικής και της διαδικασίας εκπαίδευσης των ΤΝΔ, έτσι ώστε να παραχθεί ένα μοντέλο πρόβλεψης της κατανάλωσης καυσίμου. Η ικανότητα γενίκευσης του μοντέλου αξιολογείται με βάση την επίδοση του σε δεδομένα που δεν έλαβαν μέρος στην εκπαίδευσή του. Επιπλέον στο στάδιο αυτό, συγκρίνονται τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τη χρήση διαφορετικών μεταβλητών εισόδου, ώστε να επιβεβαιωθεί η συνεισφορά της καθεμίας. Έπειτα, διαπιστώνεται η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας εξαιτίας της μετασκευής μέσω του υπολογισμού κατάλληλων δεικτών απόδοσης (KPIs). Η τελική εκτίμηση της εξοικονόμησης καυσίμου ως αποτέλεσμα της μετασκευής γίνεται με τη βοήθεια των μοντέλων ΤΝΔ, τα οποία έχουν εκπαιδευτεί σε ξεχωριστά δεδομένα πριν και μετά τη μετασκευή. el
heal.advisorName Θεμελής, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Παπαδάκης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 139 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής