dc.contributor.author |
Παναγοπούλου, Αγγελική
|
el |
dc.contributor.author |
Panagopoulou, Angeliki
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-09-29T13:19:15Z |
|
dc.date.available |
2022-09-29T13:19:15Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55819 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23517 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ψυχοπλαστικοί χώροι |
el |
dc.subject |
Ροή |
el |
dc.subject |
Κίνηση |
el |
dc.subject |
Flow |
en |
dc.subject |
Movement |
en |
dc.subject |
Psychoplastic spaces |
en |
dc.title |
Η "σκηνογραφική μηχανική" του Josef Svoboda |
el |
dc.title |
The "scenographic sngineering" of Josef Svoboda |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
heal.classification |
Theaters -- Stage-setting and scenery |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-09-23 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά το καλλιτεχνικό έργο του διάσημου Τσέχου σκηνογράφου Josef Svoboda, μέσα από τις καινοτόμες πρακτικές και εφευρέσεις που εφάρμοσε στα πιο γνωστά σκηνογραφικά του έργα. Ο σχεδιασμός των έργων του ήταν προσανατολισμένος στον χώρο, στο σχήμα και το φως και η πρωτοποριακή παρουσία του στο χώρο του θεάτρου έγινε κυρίως γνωστή από την εφαρμογή της “κινητικής σκηνογραφίας”. Η ανάγκη κίνησης στα σκηνικά του, πυροδοτήθηκε από την θέληση του να δημιουργήσει έναν ευμετάβλητο χώρο που μεταλλάζεται παράλληλα με την πλοκή του θεατρικού έργου και κατ’ επέκταση αποκτά ροή. Δηλαδή, σύμφωνα με τα λεγόμενα του αποζητούσε την διαμόρφωση του “ψυχοπλαστικού χώρου”. Η χρήση του φωτισμού, των κινούμενων σκηνικών και των κινηματογραφικών προβολών αποτελούσαν μέσα για την επίτευξη της πρόθεσής του. Τέλος, η τέχνη του Svoboda είχε τις ρίζες της στην αρχιτεκτονική. Η ανάδειξη της πραγματοποιήθηκε από την δημιουργία σκηνικών μνημειώδους αρχιτεκτονικής, όπου διακρίνονταν η μεγάλη κλίμακα και η προοπτική . |
el |
heal.abstract |
The present research study investigates the artistic work of the famous Czech scenographer Josef Svoboda, through the innovative practices and inventions he applied to his most famous scenographic works. The design of his works was oriented towards space, shape and light, and his innovative presence in the theater world became known mainly through the application of “kinetic scenography”. The need for movement on his sets was activated by his desire to create a dynamic space that changes alongside the plot of the play and moreover get a flow. That is, according to his words, looking for the creation of a “psychoplastic space”. Lighting, moving settings and cinematic projections were the means for accomplishing his intentions. All of Svoboda's art was rooted in architecture. It was highlighted by the creation of monumental architecture, where the large scale and the perspective were distinguished. |
en |
heal.tableOfContents |
1.ΠΡΟΛΟΓΟΣ…
2.ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ…
3.ΨΥΧΟΠΛΑΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ…
3.1 ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ…
3.2 ΦΩΤΙΣΜΟΣ…
4.ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ…
5.ΜΝΗΜΕΙΩΔΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ…
6.ΕΠΙΛΟΓΟΣ… 7. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ… |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|