dc.contributor.author |
Λυριστής, Σεβαστιανός
|
el |
dc.contributor.author |
Lyristis, Sevastianos
|
en |
dc.date.accessioned |
2022-10-03T09:11:02Z |
|
dc.date.available |
2022-10-03T09:11:02Z |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/55828 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.23526 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Optimization |
en |
dc.subject |
Nonlinear |
en |
dc.subject |
Steel |
en |
dc.subject |
Analyses |
en |
dc.subject |
Vierendeel |
en |
dc.subject |
Βελτιστοποίηση |
el |
dc.subject |
Μεταλλική κατασκευή |
el |
dc.subject |
Μη γραμμικές |
el |
dc.subject |
Αναλύσεις |
el |
dc.subject |
Δοκός |
el |
dc.title |
Βελτιστοποίηση μεταλλικού φορέα τύπου Vierendeel βάσει μη γραμμικών αριθμητικών αναλύσεων |
el |
dc.title |
Optimization of Vierendeel-type steel structure by means of nonlinear numerical analyses |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μεταλλικές Κατασκευές |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2022-03-17 |
|
heal.abstract |
Η εξέλιξη της τεχνολογίας σε συνδυασμό με τη βελτίωση και ανανέωση των αλγορίθμων των
λογισμικών που χρησιμοποιούν οι μηχανικοί, προσφέρουν τη δυνατότητα να διερευνηθεί η
συμπεριφορά μιας κατασκευής κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, με πολύ καλή ακρίβεια. Στην
παρούσα εργασία αντικείμενο αποτελεί η εμπειρική διερεύνηση ως προς το περιθώριο για
βελτιστοποίηση του πάχους των διατομών που έχουν τα μεταλλικά μέλη και οι συνδέσεις μιας δοκού
Vierendeel. Τα αποτελέσματα αυτής της εργασίας μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για τη δημιουργία
και εφαρμογή αλγορίθμων βελτιστοποίησης που θα έχουν το πλεονέκτημα της αυτοματοποίησης.
Αρχικά γίνεται σχεδιασμός του μοντέλου με στοιχεία δοκού ώστε να γίνει επιλογή των διαστάσεων και
του πάχους των διατομών με κριτήριο το βέλος κάμψης του φορέα. Οι διατομές είναι κοίλες
τετραγωνικές και αφού ελεγχθούν τα αποτελέσματα σε επίπεδο τάσεων και βέλους κάμψης, τότε
σχεδιάζεται και ένα δεύτερο μοντέλο του ίδιου φορέα με στοιχεία κελύφους. Στο μοντέλο με τα
στοιχεία κελύφους έχουν σχεδιαστεί οι διατομές με γωνίες και όχι με καμπύλα τμήματα. Αυτή η
απλοποίηση συνεπάγεται μεγαλύτερη συγκέντρωση τάσεων στα σημεία σύνδεσης των πελμάτων με
τους ορθοστάτες. Ωστόσο αυτή η μικρή διαφορά δεν επηρεάζει σημαντικά τα συμπεράσματα στο
πέρας της εργασίας. Για το σκοπό αυτό οι αναλύσεις που πραγματοποιήθηκαν αρχικά είναι γραμμικές
και γίνεται επιλογή των περιοχών-ζωνών που είναι υποψήφιες για βελτιστοποίηση. Με τα
αποτελέσματα της γραμμικής ανάλυσης λαμβάνεται μία γενική εικόνα της καταπόνησης του φορέα και
της κατανομής των τάσεων. Συνεπώς μπορούν να οριστούν κατάλληλα κάποιες ζώνες γύρω από τις
συνδέσεις, που ενδέχεται να επιλεχθούν για βελτιστοποίηση του πάχους τους. Τελικώς, εκτελώντας μη
γραμμικές αναλύσεις προκύπτουν κάποια μοντέλα τα οποία θα έχουν διαφορετικό πάχος σε ορισμένες
ζώνες σε σχέση με το αρχικό μοντέλο. Τα αποτελέσματά τους οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα για
το είδος της βελτιστοποίησης που μπορεί να υλοποιηθεί. Η βελτιστοποίηση των διατομών έχει ως
στόχο να οδηγηθούμε σε ένα μοντέλο, το οποίο θα συμπεριφέρεται όμοια με το διαστασιολογημένο με
χρήση όσο το δυνατό λιγότερου υλικού. |
el |
heal.advisorName |
Γαντές, Χάρης |
el |
heal.committeeMemberName |
Τριανταφύλλου, Σάββας |
el |
heal.committeeMemberName |
Λαγαρός, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γαντές, Χάρης |
|
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Μεταλλικών Κατασκευών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
139 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|